۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین اولين نشست ستاد هواي پاك استان قزوين برگزار شد
کد خبر: ۱۸۵۸۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون نظارت و پايش اين اداره كل محیط زیست استان قزوین:

اولين نشست ستاد هواي پاك استان قزوين برگزار شد

نخستين نشست ستاد هواي پاك استان قزوين با حضور نمايندگاني از دستگاههاي ذيربط در سالن جلسات اداره كل محيط زيست قزوين برگزار شد.

اولين نشست ستاد هواي پاك استان قزوين برگزار شد
به گزارش صبح قزوین، روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان قزوين، سيد ابراهيم موسوي معاون نظارت و پايش اين اداره كل در نشست فوق اظهار داشت: خوشبختانه در طول امسال وضعيت هواي استان به مرز آلودگي نرسيده است ولي اين مساله چيزي از رسالت ما در جلوگيري از آلودگي هوا كم نمي‌كند زيرا پيشگيري هميشه بهتر و كم هزينه‌تر از درمان بوده و اميدواريم با اقدامات پيشگيرانه بتوانيم مانع از آلودگي هوا در سالهاي آينده بشويم.
موسوي با اشاره به نامگذاري هفته هواي پاك امسال با شعار محوري «انرژي پاك، مسئوليت اجتماعي و آسمان آبي» از طرف سازمان محيط زيست كشور، تاكيد كرد: برنامه هاي هفته هواي پاك امسال از 29 دي تا 5 بهمن ماه خواهد بود و اميد مي‌رود با كمك دستگاه‌ها، سازمان ها و نهادهاي دولتي و مشاركت مردم، تشكل ها و صنايع بتوانيم با اجراي برنامه‌هاي سمبوليك و نمادين در اين هفته، حساسيت عمومي نسبت به داشتن هواي سالم و پاك را در جامعه بالا ببريم.
وي برگزاري نشست خبري، گسترش فضاي سبز و درختكاري، معاينه فني رايگان، نشست مشترك با صنايع استان، برنامه آموزشي براي تاكسيرانان، همايش هاي پياده روي و دوچرخه سواري و سخنراني مديركل پيش از خطبه هاي نماز جمعه را از جمله برنامه هاي اين اداره كل در اين هفته برشمرد.
همچنين در اين جلسه نمايندگان دستگاههاي شركت كننده ضمن اعلام آمادگي براي همكاري و مشاركت در هرچه باشكوه برگزار شدن اين مناسبت ملي، نظرات و پيشنهادات خود را در اين زمينه ارايه كردند.
شركت كنندگان بر ضرورت داشتن هواي پاك، استفاده از وسيله نقليه عمومي، برخورد با صنايع و وسايل نقليه آلاينده هوا، و ضرورت فرهنگ سازي و تنوير افكار عمومي در حفظ و حراست از هواي پاك تاكيد كردند.
روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان قزوين انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان