۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نقش پررنگ تبلیغات در افزایش جلب مخاطبین به سوی کتاب/ تاثیر گرانی بر تعداد خریداران کتاب
کد خبر: ۱۸۵۶۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در بازدید از نمایشگاه کتاب مطرح شد؛

نقش پررنگ تبلیغات در افزایش جلب مخاطبین به سوی کتاب/ تاثیر گرانی بر تعداد خریداران کتاب

نماینده انتشارات پل گفت: گران شدن قیمت کتاب بر استقبال مردم تاثیر گذاشت. در حال حاضر ما به هنگام انتخاب سعی می کنیم از کتابهایی که تاریخ چاپ آنها مربوط به سال های گذشته است خریداری کنیم تا قیمت آن ارزان بوده، مردم قادر به خرید باشند.

نقش پررنگ تبلیغات در افزایش جلب مخاطبین به سوی کتاب/ تاثیر گرانی بر تعداد خریداران کتاب

به گزارش صبح قزوین، نمایشگاه کتابی از سوی انتشارات پل تهران و با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س)  از تاریخ سوم دی ماه دایر شده است و تا تاریخ 23 دی ماه  ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه 30 هزار جلد کتاب با بیش از 2400 عنوان کتاب عرضه شده است

علی مجیدی مسئول برگزاری نمایشگاه کتاب و نماینده انتشارات پل در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: انتشارات پل تهران از سال 72 شروع به کار کرده و در حدود 6 الی 7 سال است که در شهرهای مختلف اقدام به برگزاری نمایشگاه می کند.
این دومین سفر ما به قزوین است که با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اقدام به برگزاری نمایشگاه در مکان فرهنگسرا نمودیم.
بار اول در مهر ماه سال جاری به شهر قزوین آمدیم.

IMG_1463

وی با بیان اینکه تقریبا در هر  شهر بیش از 10 هزار جلد کتاب به فروش می رسد، اذعان کرد: در صورتی که به طور میانگین 5 نفر از هر کتاب استفاده کند تاثیر و اثر مثبت خود را در جامعه بر جای خواهد گذاشت.

استقبال از نمایشگاه کتاب در قزوین متوسط رو به بالا ست

 نمایشگاه از سوم دی ماه افتتاح شده و تا 23 ادامه دارد.
در این نمایشگاه  30000 جلد کتاب با بیش از 2400 عنوان کتاب با موضوعات گوناگونی در زمینه روان شناسی، داستانی، تاریخی، ادبیات و.
.
.
به نمایش گذاشته شده است.

IMG_1456

مجیدی با اشاره به استقبال متفاوت مردم در شهرهای مختلف ادامه داد: به منظور برپایی نمایشگاه به شهرهای مختلفی سفر کردیم.
بعضی از این شهرها با استقبال خوب و عالی مخاطبان روبرو می شویم و  در بعضی نقاط استقبال ضعیف و کم رنگ بود به طور مثال در ارومیه بالاترین میزان استقبال و در ایلام کم ترین مراجعه کننده را داشتیم.
شهر قزوین نیز متوسط رو به بالا بود.

IMG_1458

نماینده انتشارات پل در نمایشگاه یادآور شد: جهت تشویق و ایجاد تسهیلات بهتر  کارتهایی به صورت بن در اختیار مدارس و ادارات قرار دادیم.
تخفیفات در نظر گرفته شده شامل 20 درصد برای عموم و 30 درصد برای دانش آموزان مدارس و ادارات می باشد.
مراجعه کنندگان با ارائه کارت تخفیف می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

در صورت انجام تبلیغات بهتر شاهد  بازدیدکنندگان نمایشگاه افزایش می یابد

وی در ادامه متذکر شد: کتابهایی که در این نمایشگاه عرضه شده بیشتر از انتشارات پل، طاها، سایه گستر، پرک و پژوهندگان کتاب می باشد ولی بیشترین آن از انتشارات پل با بیش از 1200 تا 1500 جلد کتاب است.

IMG_1448

مجیدی با اشاره به اینکه در صورت همکاری مسئولین مربوطه در دادن مجوز و هماهنگی های لازم، ما می توانیم راحتتر فعالیت کنیم، عنوان کرد: به دلیل ارائه تخفیف و در نتیجه سود دهی پایین، تبلیغات زیادی برای برپایی نمایشگاه نکردیم.
درصورت افزایش تبلیغات به طورقطع برتعداد بازدیدکنندگان افزوده می شود.

IMG_1447

وی به گرانی کتابها در سال های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: گران شدن قیمت کتاب بر استقبال مردم تاثیر گذاشت.
در حال حاضر ما به هنگام خرید سعی می کنیم از کتابهایی که تاریخ چاپ آنها مربوط به سال های گذشته است انتخاب کنیم تا قیمت آن ارزانها بوده، مردم قادر به خرید باشند.

IMG_1443

رقیه نظری یکی ار غرفه داران نمایشگاه با اشاره به استقبال خوب بازدیدکنندگان یادآور شد: در این نمایشگاه کتابهای مختلفی با موضوعات متنوع به نمایش گزارده شده که کتابهای روان شناسی و تاریخی مذهبی از علاقمندان فراوانی برخوردار است.
تنها ایراد این نمایشگاه، نبود کتابهای درسی ست.
بسیاری از دانشجویان تصور می کنند این همان نمایشگاه دائمی است و دنبال کتابهای درسی با نویسندگان خاص هستند که متاسفانه ما نمی توانیم پاسخ گوی نیاز آنان باشیم.

IMG_1462

نقش مهم تبلیغات در ایجاد تمایل و گرایش مردم به سوی فرهنگ کتابخوانی

نظری با بیان اینکه تعدادی از کسانی که به این نمایشگاه مراجعه می کنند صرفاً برای بازدید، تماشا و گذراندن وقت است، اذعان کرد: ولی تعدادی واقعاً به دنبال کتابهای خاص هستند.
در این چند روز افرادی را مشاده کردم که برای خرید کتاب چند روز پشت سر هم به نمایشگاه مراجعه نمودند و کتابهای مورد نظر خود را خریداری یا بعضاً نشسته و مطالعه کردند.

IMG_1452

وی به نقش مهمی تبلیغات در ایجاد تمایل و گرایش مردم به سوی فرهنگ کتابخوانی اشاره نمود و گفت: بدون شک اطلاع رسانی مناسب از سوی ارگانهای مختلف به خصوص صدا و سیما باعث افزایش استقبال مردم به سوی کتاب خواهد شد.
همچنین برگزاری نمایشگاههای کتاب نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است زیرا گاهی بازدید از نمایشگاه و مشاهده کتاب های مختلف، زمینه ایجاد علاقه در فرد را فراهم می کند.
چرا که ممکن است از میان موضوعات متنوع، کتابی توجه او را به سمت خود جلب نماید.

اعظم مافی، خانم جوانی که همراه با دو فرزند خردسالش در این نمایشگاه حضور داشت در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین عنوان کرد: برای ثبت نام کودکم در کلاس های هنری فرهنگسرا به اینجا مراجعه کرده بودم که متوجه شدم نمایشگاهی دایر است.
بهتر است مکانی به صورت دائمی به این کار اختصاص داده شود تا هروقت نیازی حاصل شد با مراجعه به نمایشگاه کتاب مورد نظر را خریدای کنیم نه اینکه به دلیل عدم تبلیغات مناسب به شکل اتفاقی شاهد برپایی نمایشگاههای این چنینی باشیم.

IMG_1450

این خانم جوان در مورد نحوه ایجاد علاقه در کودکان به سوی کتاب و کتابخوانی، گفت: از زمانی که فرزندانم شروع به صحبت کردند یعنی در حدود یک سالگی برای آنان کتاب می خواندم همین عامل باعث افزایش اطلاعات عمومی فرزندانم شده است.

مافی در ادامه خاطر نشان کرد: والدین می توانند با خواندن کتاب از سنین کودکی برای فرزندان خود زمینه ایجاد علاقه و گرایش به سمت کتاب خواندن را فراهم کنند.
بی شک این کودکان وقتی به مدرسه می روند با شوق و رغبت بیشتری کتاب های خود را مطالعه خواهند کرد.

انتهای پیام/7003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان