۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اگر از آمریکا غلطی سر بزند در بخش هسته ای قدم های جدی تری برخواهیم داشت/ قیام ۱۹ دی نقطه عطف انقلاب شکوهمند اسلامی است
کد خبر: ۱۸۴۸۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

اگر از آمریکا غلطی سر بزند در بخش هسته ای قدم های جدی تری برخواهیم داشت/ قیام ۱۹ دی نقطه عطف انقلاب شکوهمند اسلامی است

امام جمعه موقت قزوین گفت:آمریکا به خیال خود فکر نکند که در بحث هسته ای با وجود تحریمها دست ما کوتاه است؛ اگر از آمریکا غلطی سر بزند قدم های جدی تری برای رفع نیاز در بخش هسته ای بر خواهیم داشت.

اگر از آمریکا غلطی سر بزند در بخش هسته ای قدم های جدی تری برخواهیم داشت/ قیام ۱۹ دی نقطه عطف انقلاب شکوهمند اسلامی است

به گزارش خبرنگار صبح قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی  این شهر با اشاره به بحث هجرت در دین اسلام برگزار شد اظهارداشت: دو نوع هجرت وجود دارد یکی هجرت جغرافیایی و دیگری هجرت دینی؛ هجرت جغرافیایی از نوع هجرت پیامبر از مکه به مدینه است اما هجرت دینی به این معناست که انسان از خود به سمت خداوند باری تعالی هجرت کند که این هجرت بسیار زیباست و هجرت جغرافیایی پیامبر زمینه ساز هجرت دینی بشر گردید که در سالروز آن قرار داریم.

وی با اشاره به فرارسیدن واقعه لیلة المبیت افزود: ما باید در زندگی قدردان فرصت هایی که خداوند نصیب ما می کند باشیم چرا که شاید این فرصت ها دیگر تکرار پذیر نباشند؛ همانند علی(ع) که از فرصت های زندگی خود که لیلة المبیت یکی از اینها بود به بهترین نحو برای رسیدن به والاترین مقام و ماندگاری در تاریخ بهره برداری نمود.

عابدینی خاطر نشان کرد: شب لیلة المبیت شبی سرنوشت ساز بود و همچنین شبی بود که بزرگترین آیت خداوند در آن به وقع پیوست همچنینی که پیامبر اکرم(ص) فرمودند شب لیلة المبیت بیانگر وجود آیت الله العظمی علی(ع) است.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت علی(ع) بیان کرد: وفاداری و جوانمردی و از آن مهمتر اینکه سرباز پا به رکاب ولایت و ارزشهای الهی باشیم چیزی است که  از حادثه لیلة المبیت و جانفشانی امیر المومنین(ع) گرفته می شود و باید از آن درس بگیریم.

عابدینی با اشاره به ابلاغ پیام تاریخی امام(ره) به گورباچف ابراز داشت:  در آن زمان شوری قدرتمندترین نظام عالم حتی بالاتر از آمریکا محسوب می شد؛ به طوری که برای آمریکا فروپاشی متصور بود امام برای کشور شوروی اینگونه نبود و با این حال امام راحل به ضرس قاطع از فروپاشی نظام کمونیستی شوروی سخن می گوید.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالروز قیام 19 دی مردم قم اظهار کرد: بنده خودم آن موقع طلبه بودم و شاهد قضایای 19 دی در شهر قم بودم ؛ در آن روز، روزنامه ای به امام (ره) توهین نمود که طلبه های قم این اقدام را برنتافته و به خیابانها امدند و علیه او و آن روزنامه تظاهرات کردند و مراجع تقلید نیز در پی این اتفاق به این اهانت بزرگ اعتراض کرده و این حرکت سخیف را محکوم کردند که در نتیجه آن رژیم طاغوت طلاب و مردم بی گناه را به گلوله بست که در تاریخ مشاهده شد که چهلم شهدای این قیام زمینه ساز قیام مردم تبریز و پس از آن مردم یزد و بسیاری از مناطق کشور گردید که در نهایت به سرنگونی رژیم طاغوت انجامید.

امام جمعه موقت قزوین بیان داشت: قیام 19 دی نقطه عطفی برای حرکت با برکت و مقتدر انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از تمامی کسانی که در امر غنی سازی 20% و استفاده این فناوری در امر پزشکی تلاش نمودند تشکر می کنیم و دیدیم که مجلس محترم طرح غنی سازی 60% را پیشنهاد دادند که این در جواب به مستکبرین و از جمله کشور آمریکاست که خیال نکنند که ما دستمان در مذاکرات هسته ای کوتاه است و می توانند هرغلطی که می خواهند بکنند و اگر غلطی از آنان سر بزند کشور ما قدمهای جدی تری نسبت به قبل برای رفع نیاز های مختلف وابسته به فناوری هسته ای بر خواهیم داشت.

عابدینی تصریح کرد: در ادامه پیشرفت ها در بخش فناوری هسته ای مجلس محترم قصد دارد قدم بعدی که افتتاح بیمارستان تخصصی هسته ای است را بردارد و این قدم مهم در مقابل اقدامات آمریکا علیه ایران که قصد دارد غرور و اقتدار کشور ما را بشکند  موجب احیای این غرور و اقتدار و عظمت خواهد شد که جای بسی تشکر و قدردانی است.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به هفته وقف افزود: وقف کار بسیار زیبایی است و بدین معناست که باید برای مالی که در دست ماست ارزش قائل شویم و با وقف، آن را ماندگار گردانیم ؛ اگر خود را وقف دین کردیم آن وقت خواهیم تواسنت به راحتی بخشی از اموال خود را در راه دین وقف نماییم.

وی در پایان اقشار مختلف مردم و به ویژه دانشگاهیان  به مراسم دعای ندبه هفته آینده که به صورت مستقیم از رسانه ملی پخش خواهد شد دعوت نمود.

انتهای پیام/1003/م

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان