۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۵ هزار و ۴۰۴ نفر دانش آموز در مدارس عشایری استان تحصیل می کنند
کد خبر: ۱۸۴۴۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۷ ساعت: ۱۱:۱۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

۵ هزار و ۴۰۴ نفر دانش آموز در مدارس عشایری استان تحصیل می کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هم اکنون بالغ بر ۵ هزار و ۴۰۴ نفر دانش آموز در مدارس عشایری استان تحصیل می کنند.

۵ هزار و ۴۰۴ نفر دانش آموز در مدارس عشایری استان تحصیل می کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در حاشیه جشنواره توانمندی مدارس عشایری اظهار کرد: جشنواره توانمندی مدارس عشایری با حضور کلیه مدارس فعال در مناطق عشایری در سه بخش برگزار می‌شود.
وی افزود: کلاس های آموزشی و روش‌های تدریس فعال در کلاس‌های چند پایه عشایری، نمایشگاه آثار دانش ‌آموزان عشایری و همچنین نمایش زندگی سنتی عشایر به همراه بازی‌های بومی و‌ محلی سه بخش اصلی جشنواره توانمندی مدارس عشایری می باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به توجه مدیران و مسئولان به آموزش و پرورش و زندگی عشایری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مردمان خون‌گرم عشایر زندگی خاصی داشته و همواره در حال کوچ هستند، لذا این امر موجب ترک تحصیل فرزندان آنها می شود، البته این مورد به طور ویژه در بین دختران عشایری بسیار مشهود است.
قاسمی اضافه کرد: باید با آموزش خانواده‌ های عشایری از ترک تحصیل دانش‌آموزان آنها جلوگیری به عمل آید و بستر لازم برای علم ‌آموزی دانش‌‌آموزان عشایری فراهم شود.
وی با اشاره به اهمیت توجه به کلاس ‌های چند پایه در مدارس عشایری گفت: کلاس ‌های چند پایه در مدارس عشایری نیازمند توجه ویژه مدیران و مسئولان است تا شاهد افت تحصیلی در این کلاس‌ها نباشیم و بستر شکوفایی استعداد این دانش‌آموزان فراهم شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین در چهار منطقه بویین زهرا ، ناحیه یک قزوین، الموت غربی و طارم سفلی مدارس عشایری فعال هستند و بالغ بر 100 مدرسه عشایری در این مناطق دایر می باشد.
قاسمی اضافه کرد: در حال حاضر بالغ بر 5 هزار و 404 نفر دانش آموز در مدارس عشایری استان تحصیل می کنند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان