۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آزمون ویژه آموزگاران دارای یک تا شش سال سابقه در خرداد ماه برگزار می شود
کد خبر: ۱۸۴۰۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۶ ساعت: ۱۶:۵ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش ابتدایی قزوین:

آزمون ویژه آموزگاران دارای یک تا شش سال سابقه در خرداد ماه برگزار می شود

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: آزمون ویژه آموزگاران دارای یک تا شش سال سابقه در خرداد ماه برگزار می شود.

آزمون ویژه آموزگاران دارای یک تا شش سال سابقه در خرداد ماه برگزار می شود
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، همایش آموزگاران دارای یک تا شش سال سابقه با حضور معاون آموزش ابتدایی استان برگزار شد.
رضا طاهرخاني، معاون آموزش ابتدايي اداره کل آموزش و پرورش استان قزوين در جمع آموزگاران گفت: توجه به منابع انسانی در آموزش و پرورش به ویژه آموزش معلمان که نقش اصلی در تربیت و انسان سازی را دارند باید در دستور کار جدی آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی افزود: امروز برنامه های کلیشه ای، ایستا و غیرحرفه ای ، پاسخگوی نیازهای حرفه ای معلمان نیست؛ لذا لازم است که برنامه های جامع، کامل و پویا ، جایگزین برنامه های کلیشه ای گردد.
معاون آموزش ابتدایی استان خاطر نشان کرد: امروزه از معلمان به عنوان کارشناسان یادگیری اثربخشی یاد می کنند لذا معلمانی که از توان فکری عمیق و انتقادی برخوردارند به اهداف و ارزش های برنامه درسی می اندیشند و مشتاق ایجاد انگیزه و تشویق تک تک دانش آموزان هستند و میزان نیازهای یادگیری هر یک از دانش آموزان را به معنای وسیع می سنجند.
طاهرخانی تصریح کرد: برای تحقق چنین موقعیتی، با توجه به توسعه و تقویت مداوم و حرفه ای معلمان، پرداخت توسعه حرفه ای معلمی، امری مداوم و مستمر و غیر قابل تعطیل است.
وی بيان كرد: توسعه حرفه ای معلمی، باید خودگردان، خود ارتقاء، مشارکت جو و پژوهش محور باشد، اگر آموزش و پرورش به دنبال تحول، نوآوری، پویایی و نشاط و شادابی است بهترین راهکار تغییر در شیوه کاری معلمان به عنوان کارگزاران حقیقی نظام آموزش و پرورش باشد.
معاون آموزش ابتدایی استان در ادامه اظهار کرد: رمز سلامت و بالندگی نظام تعلیم و تربیت را باید در سلامت و رشد و بالندگی معلم جستجو کرد، سیاست مقام عالی وزارت آموزش و پرورش، کیفیت بخشی است و راه دسترسی به کیفیت بخشی توانمند سازی حرفه ای نیروی انسانی است که اگر این کار صورت گیرد می تواند جریان یادگیری را پایدار و ماندگار نماید؛ بنابراین ارتقا دانش و مهارت حرفه ای معلمان ضروری است.
طاهرخانی مهمترین اقدامات صورت گرفته و در حال انجام ، معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش در سال جاری را بحث توسعه مهارت های عمومی آموزشی در دوره ابتدایی بیان کرد و اهداف آن شامل ارتقا دانش و صلاحیت های حرفه ای معلمان و افزایش کیفیت یاددهی و یادگیری در دوره ابتدایی برشمرد.
وی تأکید کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته از سوی دفتر مدیرکل آموزش و پرورش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، حوزه معاونت ابتدایی استان قزوین نیز در راستای اجرای آزمون مرحله دوم اقداماتی را از قبیل تشکیل جلسه با معاونین مناطق تابعه استان به منظور توجیه و توجه جدی به این امرمهم، برگزاری همایش استانی در دو منطقه به صورت قطبی تاکستان و منطقه البرز که در حال حاضر همایش برگزار شده است، برگزاری کارگاه آموزشی به صورت استانی با حضور دکتر انصاری مدرس دانشگاه فرهنگیان قزوین، دسترسی آسان به منابع آزمون از طریق سی دی بطور رایگان وبرگزاری پیش آزمون، انجام داده است.
طاهرخانی در ادامه اضافه کرد: همه آموزگارانی که سابقه کاری زیر شش سال دارند مي بايست در پیش آزمون كه در تاريخ 11 و 12 خرداد به صورت همزمان در سراسر كشور برگزار مي گردد ، شركت نمايند.
نتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان