۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مهمترين مشكل مجتمع صنعتي ليا نداشتن متولي و مديريت واحد است
کد خبر: ۱۸۳۳۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مديركل محيط زيست قزوين اعلام كرد:

مهمترين مشكل مجتمع صنعتي ليا نداشتن متولي و مديريت واحد است

مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين در جريان بازديد از پارك صنعتي ليا نداشتن مديريت واحد و متمركز را بزرگترين مشكل اين مجتمع عنوان كرد.

مهمترين مشكل مجتمع صنعتي ليا نداشتن متولي و مديريت واحد است
به گزارش صبح قزوین، دكتر صدرالدين عليپور در جريان بازديد از شهرك و مجتمع صنعتي ليا اظهار داشت: در حال حاضر شهرك صنعتي ليا با مديريت شركت شهرك‌هاي صنعتي، به مساحت 283 هكتار داراي سيتم تصفيه فاضلاب صنعتي مي باشد و تمامي واحدها ملزم به اتصال به شبكه هدايت فاضلاب بوده كه خروجي فاضلاب به بيرون از محدوده شهرك هدايت مي‌شود كه لازم است مديريت شركت شهركها هرچه سريعتر نسبت به بازچرخاني آن اقدام و نسبت به استفاده از پساب در جهت آبياري فضاي سبز اقدام نمايد.
دكتر عليپور سپس به وضعيت پارك صنعتي ليا اشاره كرد و تصريح كرد: اين مجتمع با مساحت 172 هكتار حاصل استقرار تعداد زيادي از واحدهاي صنعتي منفرد صنعتي و توليدي بوده كه متاسفانه علي‌رغم وجود واحدهاي صنعتي بزرگ و مهم فاقد متولي خاصي مي‌باشد.
وي اضافه كرد: بسياري از اين واحدهاي صنعتي بزرگ كه حجم زيادي از فاضلاب نيز دارند، داراي سيستم تصفيه مي‌باشند ولي متاسفانه بدليل نبودن تصفيه خانه مركزي و مديريت واحد، پساب حاصل از آن به قسمت جنوبي مجتمع مذكور هدايت مي‌شود.
عليپور تاكيد كرد: پساب‌هاي ذكر شده در قسمت غرب جاده بوئين زهرا به‌هم ملحق مي‌شود و با اضافه شدن آبهاي روان سطحي در طي ساليان گذشته وضعيت نامطلوبي را به‌وجود آورده است.
گفتني است دكتر عليپور و هيات همراهش از اداره محيط زيست شهرستان البرز و تصفيه خانه شهرك صنعتي البرز نيز بازديد به عمل آورد و در جريان فعاليت‌هاي اين اداره و آخرين وضعيت سيستم‌هاي آنلاين پايش پساب خروجي و فرايندهاي تصفيه پساب صنعتي و خانگي شهرك صنعتي قرار گرفت.
روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان قزوين انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان