۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مجلس آماده هرگونه کمک به سازمان اوقاف است
کد خبر: ۱۸۳۲۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

مجلس آماده هرگونه کمک به سازمان اوقاف است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمادگی مجلس برای کمک به سازمان اوقاف گفت: وقف نوعی ایثارگری است که اسلام در وجود انسان ایجاد کرده است.

مجلس آماده هرگونه کمک به سازمان اوقاف است
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی اظهار داشت: در قرآن کریم نیز در خصوص گذشتن از مال، تعبیر به جهاد شده است، بنابراین از مال گذشت کردن بسیار سخت است.
چرا که انسان به قدری خود و فرزندانش را دوست دارد که حاضر نیست اموالش را برای دیگران بگذارد، لذا وقف بسیار ارزشمند است.
وی وقف را نوعی، نوعدوستی عنوان کرد و افزود: به همین دلیل در اسلام بسیار به وقف توجه شده است.
عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد با بیان این که وقف در عرصه های مختلف فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی قابل اجرا شدن است، خاطر نشان کرد: از زمان بنی امیه و بنی عباس که قصد داشتند جلوی فکر و اندیشه ائمه اطهار را بگیرند، بسیاری از خیران و واقفان به سمت و سوی وقف اموال خود در راستای ترویج آموزه های دینی و ائمه اطهار حرکت کردند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه خوشبختانه به همت سازمان اوقاف و امور خیریه، فرهنگ وقف به خوبی در جامعه اسلامی ترویج شده است، افزود: البته در این راستا، همه نخبگان جامعه اعم از روحانیت و اصحاب رسانه وظیفه سنگینی را بر دوش دارند تا تبلیغ ویژه ای برای وقف و نهادینه کردن آن در جامعه صورت بگیرد.
وی با اشاره به اینکه به برکت تلاش های سازمان اوقاف، اموال وقف در مسیر اهداف واحد به مصرف می رسد، گفت: خوشبختانه طی سال های اخیر، مبارزه جدی با متجاوزان به وقف صورت گرفته است و این یکی از اقدامات خوب سازمان اوقاف به شمار می رود.
حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه وقف سرمایه گذاری ماندگار تا ابد برای انسان است، تاکید کرد: بسیاری از سرمایه های مادی انسان در کوتاه مدت و یا بلند مدت از بین می رود، اما وقف این گونه نیست.
وی ادامه داد: از طریق اموال وقف، تا کنون بسیاری از خانواده های مستمندان و بی سرپرست تامین شده اند به طوری که امروز شاهدیم واقفان به سمت و سوی تهیه جهیزیه خانواده های نیازمند و تهیه مسکن گام بر می دارند.
وی به آثار مهم اجتماعی وقف اشاره کرد و با بیان این مطلب که بسیاری از خانواده های بی بضاعت به آرامش رسیده اند، بیان داشت: وقف بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را از بین می برد، چرا که از طریق ترویج احکام دینی در مدارس، مساجد و اماکن مقدس مردم بویژه جوانان با آموزه های اسلام آشنا می شوند.
وی اضافه کرد: از جمله راهکارهای توسعه وقف این است که متولیان امر وقف در سطح شهرستان ها، دهستان ها و شهرها به خوبی آثار اجتماعی وقف از جمله عدالت اقتصادی و اجتماعی را برای مردم تبلیغ و تبیین کنند.
وی ادامه داد: اصحاب رسانه، جامعه روحانیت و اساتید دانشگاه ها نیز در این زمینه باید فعالیت داشته باشند، تا وقف را همچنان زنده نگه بداریم.
حسینی با اشاره به اینکه، متاسفانه تبلیغات نسبت به وقف کمتر صورت می گیرد بیان داشت: نباید تبلیغات در این خصوص، تنها مربوط به هفته وقف و نصب چند تا تابلو باشد، بلکه باید در تمامی مجالس از وقف و اهمیت آن سخن به میان آید.
به گفته این نماینده مجلس، باید برای تبلیغ فرهنگ وقف، ابتکاراتی نیز به کار رود تا جلوی هرگونه تبلیغات مسموم در این زمینه گرفته شود.
وی ادامه داد: همچنین باید در شبکه های مجازی و رسانه ها نیز، بخشی از اخبار برای موضوعات و خبرهای وقفی در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: مجلس این آمادگی را دارد تا اگر نیازی به هر گونه قانون و مصوبه ای است، به سازمان اوقاف کمک کند.
وی تاکید کرد: قوه قضائیه نیز باید هر جا و هر زمانی که ظلمی صورت می گیرد چه از سوی واقف و یا متولی، برخورد قاطعی داشته باشد، تا مردم احساس امنیت کنند و به راحتی اموال خود را بدون هیچ گونه نگرانی وقف کنند.
وی ادامه داد: دولت نیز از طریق ثبت اسناد، استانداران، فرمانداران و شورای تامین هر استان، مسائل و مشکلات وقف را برطرف کند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: بنده نیز در صورت مهیا بودن شرایط، قصد دارم، موسسه ای برای تبلیغ معارف دینی راه اندازی کنم.
روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان