۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ارتقای آگاهی سیاسی دانشجویان از مامورت های مهم بسیج است
کد خبر: ۱۸۳۲۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

موسی خانی در مراسم معارفه مسوولان بسیج دانشجویی:

ارتقای آگاهی سیاسی دانشجویان از مامورت های مهم بسیج است

آيين معارفه ی مسوولان بسيج دانشجويي برادران و خواهران دانشگاه آزاد اسلامي قزوين برگزار شد.

ارتقای آگاهی سیاسی دانشجویان از مامورت های مهم بسیج است
به گزارش صبح قزوین، در اين مراسم كه با حضور معاونان و اعضاي بسيج دانشجويي در سالن شوراهاي دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد؛ دكتر موسي خاني رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين، در سخناني ماموريت بسيج را تعامل بين دانشگاه و سازمان بسيج تعريف كرد و افزود: مهم ترين ماموريت بسيج، انسان سازي است هم چنين ارتقاي آگاهي هاي سياسي دانشجويان از ديگر ماموريت هاي بسيج دانشجويي است.
وي در ادامه به سخنان مقام معظم رهبري در خصوص ارتقاي آگاهي سياسي اشاره كرد و گفت: ايشان همواره تاكيد دارند كه دانشجويان بازيچه دست يك جريان سياسي قرار نگيرند كم و بيش در دانشگاه هاي كشور و هم چنين دانشگاه آزاد اسلامي قزوين نيز عده اي دوست داشتند دانشگاه را پايگاه فعاليت هاي سياسي شان قرار دهند كه ما بارها تاكيد كرده ايم نبايد دانشجويان را ابزاري براي رسيدن به اهداف حزبی قرار داد.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين با اشاره به ماموریت بسیجیان، اظهار داشت: بايد مباحث اخلاقي و آموزه هاي قرآني و ديني را در دانشگاه نشر بدهيم و مباني ديني را بين دانشجويان گسترش دهيم و هدفمند زندگي كردن را به آن ها بياموزيم.
وي افزود: اگر بتوانيم يك انسان را از دام گناه نجات دهيم يك جامعه را نجات داديم.
بسيج بايد از حق جانبداري كند.
اگر ما بتوانيم مدل درستي ارائه دهيم دانشجويان جذب مي شوند.
همان گونه كه پيامبر مكرم اسلام (ص) با حلم و بردباري و عطوفت رسالت شان را نشر دادند و انسان ها را جذب اسلام کردند.
دكتر موسي خاني افزود: فطرت انسان عدالت طلب و حق جو است و خداوند نیز فرموده : اگر نيت شما خير باشد من نيز به شما كمك مي كنم.
بنابراين توصيه من به مسوولان بسيج اين است كه گذشت داشته باشيد و عطوفت را پيشه خود كنيد تا در كارتان موفق شويد.
وي ادامه داد: نبايد فرصت ها را از دست بدهيم .
بايد تفاوت ها را بپذيريم و وقتي تصميمی در شورا گرفته شد تمام وقت انرژي مان را صرف اجراي بهينه آن كنيم .
همه بايد در برابر قانون تابع باشيم چرا كه اگر هركس بخواهد كار خودش را انجام دهد، سنگ روي سنگ بند نمي شود.
در ادامه برزگر مسوول بسيج دانشجويي استان قزوين ايام سوگواري دهه آخر ماه صفر را تسليت گفت و به روز بصيرت اشاره كرد و افزود: 9 دي پيام بزرگي براي استكبار جهاني داشت و نشان داد مردم، انقلاب و كشورشان را دوست دارند و رهبر معظم انقلاب جايگاه ويژه اي برايشان دارد و هم چنان پاسدار خون شهدا هستند اگرچه سلايق سياسي شان فرق مي كند ولي در اصول و آرمان ها يكي هستند.
وي اضافه کرد: با برقراري تعامل و ارتباط گيري مفيد و نگاه وسيع به همه ی آحاد دانشجو مي توانيم بازوهاي علمي امام زمان(عج) باشيم .
برزگر اظهار داشت: در خصوص دانشجويان خيلي نبايد درگير شكل ظاهري آن ها باشيم چرا كه به فرموده امير المومنين (ع) بايد از پيش داوري و قضاوت در مورد انسان ها دوري كنيم چرا كه ما از باطن اشخاص و نيت شان باخبر نيستيم.
وي افزود : بايد با اخلاق نيكو و اسلامي و تعامل در زمينه هاي فرهنگي، علمي و بصيرتي در كنار مسوولان دانشگاه به ماموريت و هدف متعالي بسيج بپردازيم .
برزگر در پايان به حمايت هاي مالي و معنوي دكتر موسي خاني و معاونان شان در حوزه بسيج اشاره كرد و ضمن قدرداني از اين حمايت ها افزود: در بحث شهيد گمنام مسوولان دانشگاه نهايت تلاش خود را به كار گرفتند و هم چنين در ساير امور نيز همواره بسيج دانشجويي مورد حمايت هاي بي دريغ مسوولان دانشگاه بوده است.
در پايان مرداني به عنوان مسوول بسيج دانشجويي برادران و خانم ميرزايي مسوول بسيج دانشجويي خواهران دانشگاه آزاد اسلامي قزوين حكم خود را دريافت كردند.
روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي قزوين انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان