۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حفاران غیر مجاز در قزوین دستگیر شدند
کد خبر: ۱۸۱۳۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:

حفاران غیر مجاز در قزوین دستگیر شدند

در پی عملیات مشترک یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با نیروی انتظامی ۴ تن از حفاران غیر مجاز دستگیر شدند.

حفاران غیر مجاز در قزوین دستگیر شدند
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی استان قزوین، حمید رضا قاسمی مدیر کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: با توجه به گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیر مجاز در شهرستان قزوین یک گروه 4 نفره از افراد سود جو توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی به دام افتادند.
قاسمی با اشاره به اجرای این عملیات افزود: این افراد با ذهنیت به دست آوردن دفینه‌های تاریخی اقدام به حفر چاه عمیق نموده که خوشبختانه با بررسی‌هایی که انجام گرفت متخلفین دستگیر و ادوات حفاری نیز ضبط و به مراجع قانونی تحویل داده شد.
وی همچنین اظهار داشت: حفاظت از آثار تاریخی اولویت نخست میراث فرهنگی است و باید با حضور گرم مردم از بناها و محوطه‌های تاریخی و طبیعی موجود نگهداری کرد و مبارزه با حفاران غیرمجاز و متعرضین به فرهنگ و هویت کشور یکی از مهمترین کارهای اجرایی این اداره کل می‌باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآورشد: برای مقابله با حفاران غیرمجاز و متعرضین به میراث تاریخی، یگان حفاظت میراث فرهنگی در همه شهرهای استان حضور داشته و با برنامه‌ریزی منسجم به حفاظت و نگهداری از مواریث فرهنگی می‌پردازند.
شایان ذکر است: شماره تلفن‌های 3344100 و 3692274 راه‌های ارتباطی با اداره کل میراث فرهنگی برای اعلام گزارش حفاری غیر مجاز، تخریب و تعرض به مواریث فرهنگی،‌ تاریخی می‌باشد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان