۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین حل مشکلات محیط زیست نیازمند همکاری تمام دستگاه ها است
کد خبر: ۱۸۱۱۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

محمد مجابی:

حل مشکلات محیط زیست نیازمند همکاری تمام دستگاه ها است

سید محمد مجابی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست استان قزوین افزود: محیط زیست کشورمان دارای مشکلات متعددی است که تنها یک سازمان برای حل آن راهگشا نیست و از نظر قانون نیز حفظ محیط زیست وظیفه ای همه جانبه می باشد که باید برای آن برنامه ریزی مناسب انجام شود.

حل مشکلات محیط زیست نیازمند همکاری تمام دستگاه ها است
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان قزوين، سید محمد مجابی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست استان قزوین افزود: محیط زیست کشورمان دارای مشکلات متعددی است که تنها یک سازمان برای حل آن راهگشا نیست و از نظر قانون نیز حفظ محیط زیست وظیفه ای همه جانبه می باشد که باید برای آن برنامه ریزی مناسب انجام شود.
وی محیط زیست را یکی از موضوعات مهم فرهنگی، اجتماعی و دینی کشور دانست و اضافه کرد: کشور ما از معدود کشورهایی است که توجه به حوزه محیط زیست و حفاظت از آن در قانون اساسی ( اصل 50) مورد توجه و احترام قرار گرفته است.
مجابی ادامه داد: با وجود توجه قانون اساسی و سند چشم انداز به این حوزه مهم، متاسفانه هنوز محیط زیست بخوبی حفظ نشده واز نعمت های خدادادی در این زمینه برای ارتقای کشور به درستی بهره گرفته نشده است.
وی موضوع ریزگردها، خشک شدن تالاب های کشور ،آلودگی آب و هوا و عدم توجه به طبیعت را مشکلات جدی زیست محیطی ذکر کرد و اظهار داشت: نبود یک نگرش سیستمی به مسایل مختلف و بی توجهی به توسعه پایدار از مهم ترین موانع و مشکلات در این زمینه بوده است.
مجابی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با آغاز به کار دولت تدبیر و امید و توجه ویژه آن به این حوزه حفظ و ارتقاي مسایل زیست محیطی و سامان بخشیدن به شرایط نامطلوب آلودگی هوا، مدیریت پسماندها و پیشگیری از آلودگی منابع آب و خاک و حفظ تنوع زیستی با جدیت دنبال شده است.
وی حفاظت،اصلاح ساختار و اقتصاد محیط زیست را از مهم ترین اولویت های دولت در این حوزه ذکر کرد و افزود:درصد روز اول دولت یازدهم شورای عالی محیط زیست که هفت سال منحل شده بود احیا شد و باید نتایج عملی آن را نیز شاهد باشیم.
مجابی با بیان اینکه در برنامه ریزی بودجه سال 93 نیز رقم مناسبی برای سازمان حفاظت محیط زیست کشور در نظر گرفته شده خاطرنشان کرد: بطور کلی بودجه ریزی پیش بینی اعتبار و برنامه ریزی برای اجرا است و اگر قرار باشد مانند چیزی که در سال های اخیر شاهد بودیم بودجه ای با ارقام درشت برنامه ریزی شود ولی تخصیص واقعی نیابد فایده ای نخواهد داشت.
مجابی با تاکید بر اصلاح ساختار در محیط زیست خاطرنشان کرد:البته تامین بودجه و اعتبارات حفاظت از محیط زیست تنها مختص این سازمان نیست و سایر دستگاه های مرتبط با این حوزه مانند وزارت نفت نیز در آن دخیل هستند.
معاون توسعه منابع و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست رفاه،توسعه و کیفیت بالای زندگی را حق همه مردم دانست و افزود: در این راستا وجود NGO ها و ورود مردم در حوزه محیط زیست یکی از سیاست های ریاست سازمان است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان