۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اولین نشست هم اندیشی روسای پژوهش شرکتهای گاز استانی در شرکت گاز استان قزوین برگزار شد
کد خبر: ۱۸۰۱۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

پاک سرشت:

اولین نشست هم اندیشی روسای پژوهش شرکتهای گاز استانی در شرکت گاز استان قزوین برگزار شد

مدیر پژوهش شرکت ملی گاز ایران:با توجه به نقش شرکت ملی گاز به عنوان نقش حاکمیتی و نقش بنگاه اقتصادی، این شرکت باید درجهت توانمند سازی مراکز تحقیق و توسعه فعالیت نماید.

اولین نشست هم اندیشی روسای پژوهش شرکتهای گاز استانی در شرکت گاز استان قزوین برگزار شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قزوین، اولین جلسه هم اندیشی روسای پژوهشی شرکتهای گاز استانی با حضور دکتر پاک سرشت مدیر پژوهش و فنآوری شرکت ملی گاز ایران , مهندس شیخ بهایی معاون امور مهندسی وفنآوری , مهندس علوی رییس امورمهندسی و فنآوری , مهندس نجفی مدیرعامل شرکت گاز استان , مسئولین امور پژوهشی و فنآوری دانشگاه بین المللی امام خمینی و دانشگاه آزاد قزوین و مسئولین و کارشناسان امور پژوهشی شرکتهای گاز استانی به میزبانی شرکت گاز استان قزوین برگزار گردید.
مهندس نجفی مدیر عمل شرکت گاز استان در ابتدای جلسه ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان گفت:یکی از شاخص های اصلی توسعه و پیشرفت کشورها میزان سطح فعالیتهای پژوهشی و میزان تخصیص درصد اعتبارات سالیانه کشورها به امور پژوهشی میباشد و هر آنچه که به عنوان پیشرفت علوم و پویایی و نشاط آموزشی در دوره های گوناگون مورد توجه قرار گرفته است حاصل تلاش افرادی است که در کار خود رویکردی پژوهشی داشتند.
ایشان با تاکید بر اهمیت پژوهش از منظر اسلام افزودند : رسول خدا همواره در جلسات ، مومنین را به اختصاص ساعتی از نشستها به گفت و گوی علمی فرا می خواندند و تاکید می کردند که این کار از عبادت هزار شب و هزار رکعت نماز نیز بالاتر است.
مهندس نجفی در پایان به طرح چند سوال درخصوص عمر شبکه های توزیع و انشعابات ، روشهای نشت یابی شبکه توزیع گاز ، جلوگیری از خاصیت انفجاری گاز طبیعی ، حذف گاز منوکسیدکربن حاصل از سوختن گاز طبیعی و اینکه آیا واقعا گاز طبیعی انرژی برتر در کشورر می باشد پرداختند و ابراز امیدواری کردند که جواب این سوالات دور نمای فکری را جهت پژوهشگران این عرصه ایجاد نماید.
در ادامه مراسم دکتر پاک سرشت مدیر پژوهش و فنآوری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به پیشرفت کشور در حوزه پژوهش نسبت به سه دهه گذشته گفت: امروزه در کشور اقدامات خوبی در زمینه پژوهش انجام گردیده است ولی این اقدامات کافی نیست وباید به سمتی حرکت کنیم که نتیجه آن خلق ثروت و بهره برداری از اقدامات پژوهشی باشد.
ایشان با اشاره به متوسط 2 درصدی سهم پژوهش در دنیا افزودند : در حال حاضر سهم پژوهش در کشور ما بین نیم تا شش دهم درصد می باشد که این رقم در کشورهای پیشرفته چهار درصد است و بر همین اساس قانونگذار درصدد تقویت این بخش و تخصیص اعتبارات لازم در این زمینه است.
دکتر پاک سرشت با تاکید بر توانمند سازی مراکز تحقیق و توسعه بیان داشتند: با توجه به نقش شرکت ملی گاز به عنوان نقش حاکمیتی و نقش بنگاه اقتصادی ، این شرکت باید درجهت توانمند سازی مراکز تحقیق و توسعه فعالیت نماید و زمینه ای را فراهم کند که شرکتهای گاز استانی در کنار یک بنگاه اقتصادی خصوصی قرار گرفته وآن را در مسیر فعالیت های مورد نیاز خود قرار دهد به نحوی که هم بنگاه های خصوصی منتفع شوند و هم شرکتهای گازاستانی به اهداف خود برسند که این کار باید از طریق ارائه مدل های مختلف تجاری سازی و توانمند سازی بخش خصوصی انجام گردد تا بنگاه خصوصی با رغبت بیشتری به سمت تولید دانش محور سوق پیدا کند.
ایشان در پایان با تاکید بر حمایت شرکتهای گاز استانی از توسعه دانش فنی ابراز امیدواری کردند که چنین اقداماتی موجبات رسیدن به هدف اصلی شرکت یعنی افزایش بهره وری را فراهم آورد.
در ادامه مراسم مهندس شیخ بهایی معاون امور مهندسی و بهره برداری مدیریت گازرسانی و مهندس علوی رئیس مهندسی مدیریت گازرسانی توضیحاتی را در خصوص اهمیت پژوهش در شرکتهای تابعه شرکت ملی گاز ارائه نمودند و مهندس نصیرایی رئیس امور پژوهش شرکت گاز استان قزوین نیز گزارشی از اقدامات انجام شده توسط امور پژوهش این شرکت ارائه کردند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان