۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بيش از ۱۷ هزار دانش‌آموز زير پوشش طرح مرجع‌شناسي در قزوين
کد خبر: ۱۷۸۳۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مديركل آموزش و پرورش قزوين خبر داد:

بيش از ۱۷ هزار دانش‌آموز زير پوشش طرح مرجع‌شناسي در قزوين

مدير كل‌آموزش و پرورش استان قزوين گفت: امسال ۱۷ هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز زير پوشش طرح تقليد و مرجع‌شناسي در اين استان قرار گرفتند.

بيش از ۱۷ هزار دانش‌آموز زير پوشش طرح مرجع‌شناسي در قزوين
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین، قاسمي با اشاره به اينكه طرح تقليد و مرجع‌شناسي يكي از برنامه‌هاي وزارت آموزش و پرورش است، اظهار داشت: اين طرح در مدارس اين استان چندين سال متوالي در حال اجرا است.
وي با بيان اينكه امسال 17 هزار و 340 دانش‌آموز زير پوشش طرح تقليد و مرجع‌شناسي در استان قزوين قرار گرفتند، افزود: از اين آمار بيش از هشت هزار دانش‌آموز دختر در پايه تحصيلي سوم ابتدايي و بيش از هشت هزار و 500 دانش‌آموز پسر در پايه دوم متوسطه دوره اول هستند.
مدير‌كل‌ آموزش و پرورش استان قزوين با اشاره به اينكه سال گذشته براي اجراي طرح تقليد و مرجع‌شناسي كتاب‌هايي با عنوان در مسير شكوفايي بين دانش‌آموزان دختر پايه سوم و پسر سوم راهنمايي توزيع شده است، يادآور شد: در اتمام اين طرح با برگزاري آزمون از پنج درصد دانش‌آموزان شركت‌كننده با اهداي جوايزي تقدير مي‌شده است.
اين مسئول ادامه داد: امسال اين آزمون برگزار نشده و فرم انتخاب مرجع تقليد از شهريور ماه بين دانش‌آموزان دختر در پايه تحصيلي سوم ابتدايي و پسر در پايه دوم متوسطه دوره اول توزيع شده است.
قاسمي اظهار داشت: در اين مدت سه ماه معلمان و مربيان پرورشي ديني و قرآن و همچنين با دعوت از اساتيد ديني در مدارس آموزش‌هاي لازم در اجراي طرح ياد شده به اين دانش‌آموزان ارائه شده است.
مدير كل‌ آموزش و پرورش استان قزوين يادآور شد: مقرر شده بود تا در اين مدت سه ماه، چهار جلسه آموزشي در راستاي طرح تقليد و مرجع‌شناسي براي دانش‌آموزان ياد شده برگزار شود تا امروز اين طرح با حضور آنان در نماز جمعه‌هاي سراسر استان قزوين به پايان برسد.
مدير كل‌ آموزش و پرورش استان قزوين با بيان اينكه طرح ياد شده از اول مهر ماه در مدارس استان قزوين برگزار شده است، ابراز داشت: اين طرح امروز در نماز جمعه‌هاي سراسر اين استان به اتمام مي‌رسد.
اين مسئول ابراز داشت: در دين مبين اسلام دختران در سن 9 سالگي و پسران در سن 15 سالگي به سن تكليف مي‌رسند و آنان در اين سن موظفند مرجع تقليد خود را انتخاب كنند؛ به همين دليل اين طرح با تحقق اين هدف در مدارس برگزار مي‌شود تا آنان با موفقيت مرجع خود را انتخاب كنند.
گفتني است، امروز مديركل‌ آموزش و پرورش استان قزوين و مديران آموزش و پرورش شهرستان‌ها در نماز جمعه قبل از ايراد خطبه‌هاي ائمه جماعات پيرامون طرح تقليد و مرجع‌شناسي سخنراني كردند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان