۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اقیانوس جمعیت در اربعین حسینی به سبب رنگ خدایی قیام عاشوراست
کد خبر: ۱۷۸۳۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام عابدینی:

اقیانوس جمعیت در اربعین حسینی به سبب رنگ خدایی قیام عاشوراست

امام جمعه موقت قزوین گفت: هر چه که رنگ غیر خدا و احزاب و جناح ها را به خود بگیرد، موقتی و مقطعی خواهد بود و نمی تواند ادامه یابد. اما از آنجا که خداوند جاودانه است هر چه که رنگ آن را بگیرد جاودانه خواهد شد. قیام امام حسین یکی از این شاهکارهای خدایی است.

اقیانوس جمعیت در اربعین حسینی به سبب رنگ خدایی قیام عاشوراست
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار صبح قزوین در رابطه با تاثیر حرکت میلیونی و پیاده روی زائران به سمت کربلای حسینی را بر اذهان عمومی اظهار کرد: وقتی که جمعیتی با نیت معنوی، عرفانی و حماسی علی رغم خوف و خطرهایی که مطرح است به سبب محبت به  ولی خدا حضرت امام حسین(ع) حماسه آفرین عاشورایی قیام و حرکت می کنند، حرکتشان به منزله چشمه هایی است که از کوهساران عشق و معرفت به  جوشش در آمده و این چشمه سالاران به هم می پیونددند و وقتی به کربلای حسینی می رسند اقیانوسی از انسان های پاک، معنوی و عاشق را به وجود می آورند که در حقیقیت زمینه حیات را برای جهانیان به وجود می آورد.
وی تاکید کرد: این واقعه مهم تاریخی سبب شده است تا این روزها شاهد به اسلام پیوستن افرادی از دین های دیگر به سبب این حرکت باشیم که نشان از کارآمدی جدی و تاثیر این حرکت میلیونی در افراد است.
این مفسر قرآن در خصوص اینکه چرا اربعین حائز اهمیت است و گاه بیشتر از عاشورا بر آن تاکید می شود گفت: اربعین که به معنای چهلم است در کتاب هاهی آسمانی جایگاه ویژه ای دارد.
 در قرآن خطاب به حضرت موسی آمده است:  وَوَاعَدْنَا مُوسَی ثَلاَثِینَ لَیْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَةً  این نشان از اهمیت عدد 40 در نزد خداوند و فرستادگان و اولیاء الهی است.
images وی ادامه داد: پیغمبران در 40 سالگی به نبوت و رسالت شده اند، انسان در 40 سالگی عقلش کامل می شود و یا اگر 40 مومن شهادت به تدین میتی دهند خداوند به احترام آن 40 مومن از گناهان شخص میت می گذرد.
 در عدد 40 اتفاق مهمی روی می دهد و  موضوعیت دارد.
این استاد دانشگاه عنوان کرد: وقتی به قیام امام حسین می رسیم گویی بعد از 40 روز آثار این قیام آشکار می شود.
اینکه امام برای هدایت مردم قیام کرد شعاع تابناک هدایت بخشی امام حسین(ع) به جهانیان می رسد و قیام و نهضت امام و آثار این نهضت و قیام فراگیر و تثبیت می شود.
این مفسر قرآن در رابطه با راز ماندگاری امام حسین (ع) که منجر به تجمعات  بسیار بعد از گذشت سالیان سال می شود گفت: هر چه برای خدا باشد جاودانه و ماندگار می شود.
علت فراگیر شدن نهضت عاشورا این است که امام حسین برای خدا حرکت کرد.
خداوند هم در قرآن وعده داده است هر چه برای او باشد رنگ ماندگاری و جاودانگی خواهد گرفت.
عابدینی خاطر نشان کرد:  سالار شهیدان روزهای اول که از مدینه قصد حرکت داشتند در قبر جد خود پیامبر اکرم (ص) با خداوند عرضه داشت «خداوندا هر چه که مورد رضای توست برای من اختیار کن که آن را می پسندم».
 در بین راه هم حضرت فرمود «خدایا من بنده تو هستم و آنچه که تو می پسندی آن را می خواهم».
آنچه که باعث ماندگاری امام حسین(ع) شد این بود که همه عملکردش برای خدا بود.
این عامل ماندگاری و بقای قیام حسینی در جهان شد.
امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: هر چه که رنگ غیر خدا و احزاب و جناح ها را به خود بگیرد، موقتی و مقطعی خواهد بود و نمی تواند ادامه یابد.
 اما از آنجا که خداوند جاودانه است هر چه که رنگ آن را بگیرد جاودانه خواهد شد.
قیام امام حسین یکی از این شاهکارهای خدایی است.
این کارشناس مذهبی در رابطه با عدم پوششش خبری این مانور عظیم فرهنگی و مذهبی در رسانه های بیگانه تصریح کرد: این حماسه که طبق آمار اعلام شده  نزدیک 20 میلیون جمعیت در آن حضور دارد در دنیا نظیر ندارد.
در دنیا اجتماعات و مراسم هایی وجود دارد  که مردم دور هم جمع می شود ولی هیچ جمعیتی به گستردگی راهپیمایی مردم در اربعین حسینی به لحاظ تعداد جمعیت و حتی محتوا وجود ندارد.
وی تاکید کرد: این جمعیت میلیونی دارای یک روح، فرهنگ، نظم، آئین و برنامه برای جهانیان  می باشند.
اما سردمداران خباثت و پلیدی و کسانی که از چنگالشان خون می چکد از این حرکت ناخشنود هستند.
حال اگر در گوشه ای از جهان تعداد افراد کمی حرکتی باب میل سردمداران ظلم و جور دهند چنان آن را رسانه ای  می کنند که تمامی جهان متوجه می شوند.
اما این جمعیت میلیونی را نمی بینند چرا که آینده جهان با این حرکت ساخته خواهد شد.
13-1-3-142125arbaaeen   این کارشناس مذهبی تصریح کرد: آنها نسبت به این حرکت و فوران جمعیت خشمگین می شوند و  شایسته آن نیستند که آن را ببینند.
 این مصداق کامل این آیه قرآن است که صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لاَ يَعْقِلُونَ.
 کسانی که می خواهند بدی ها  و زشتی ها را را در جامعه گسترش دهند و خداوند به آنها وعده عذاب الیم را داده است.
این استاد دانشگاه افزود: حرکت میلیونی عزاداران حسینی به احترام نهضت الهی است.
خداوند خود فرمود وَمَنْ يُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوي القلوب.
هركس شعائر الهي را بزرگ دارد ، اين كار نشانه‌ي تقواي دلهاي آنها است.
همه بدانند که آینده جهان با این فرهنگ ساخته خواهد شد.
 قلب های با تقوی و انسان هایی که بویی از انسانیت دارند قدر این حرکت عظیم را می دانند.
انتهای پیام/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان