۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین تجاري كردن نتايج پژوهش ها درصدر برنامه هاي دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد
کد خبر: ۱۷۷۵۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

واشقانی در مراسم تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامي قزوين:

تجاري كردن نتايج پژوهش ها درصدر برنامه هاي دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد

معاون پژوهش و فن آوري دانشگاه آزاد اسلامي كه در ابتدا وجود دانشگاه آزاد اسلامي را براي شهر قزوين بسيار موجب افتخار دانست و به جامعه آموزش عالي و مديريت شهر قزوين تبريك گفت.

تجاري كردن نتايج پژوهش ها درصدر برنامه هاي دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي قزوين، دکتر واشقانی که در آيين تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در آمفی تئاتر علامه رفیعی سخن می گفت؛ اظهار داشت: امتيازدهي صحيح کارهای پژوهشی دغدغه ما است و آيين نامه فعلي تخصيص بودجه ايراداتي دارد.
وی ادامه داد: شان علمي استادان بايد عامل ترفيع درجه آنان باشد و دغدغه مالي آن ها بايد رفع و رجوع شود تا آن ها بتوانند به كارهاي پژوهشي شان بپردازند .
وي اضافه کرد: در برنامه پنجم توسعه سهم پژوهش از بودجه ناخالص ملي بايد 3 دهم درصد باشد كه اكنون نيم درصد است كه همين نيم درصد نيز درست مصرف نمي شود .
درصدد هستيم تا بودجه آموزشي را از 6 دهم درصد به 8 دهم درصد و در سال 94 به 10 دهم درصد ارتقا دهيم كه نيم درصد اين مبالغ از محل شهريه و مابقي از جاهاي ديگر تامين مي شود.
دكتر واشقاني فراهاني سياست معاونت پژوهشي را تمركز بر تشكيل قطب هاي علمي و پژوهشي برشمرد و افزود: از اعضاي هيات علمي تقاضا مي كنم تا برنامه پژوهشي مشخصي در چهارچوب گروه آموزشي خود داشته باشند تا باعث ارتقا جايگاه دانشگاه و اعضاي هيات علمي شوند.
وي عنوان داشت: در حال حاضر پژوهش زيربنايي مناسبي نداريم و دنبال كميت گرايي هستيم.
در حالي كه رهبر معظم انقلاب در سخنراني هاي اخير خود به افزايش رشد علمي در كنار افزايش رشد كمي تاكيد فراواني داشت.
وي در پايان يكسان سازي حق الزحمه و حقوق اعضاي هيات علمي و استادان دانشگاه آزاد اسلامي با دانشگاه هاي دولتي مورد تاكيد قرار داد و گفت: دستمزدها بايد يكسان سازي شوند و مقالات به 3 دسته معمولي برتر و ويژه تقسيم شوند كه مقالات معمولي امتيازها را اخذ مي كند و مقالات برتر در ژورنال ها با درجات علمي بالا چاپ مي شود و مقالات ويژه نيز از جايگاه خاص برخوردار خواهند شد.
وي تاسيس پارك هاي علم و فن آوري را نيز از مهم ترين ماموريت هاي معاونت پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي عنوان كرد.
در این مراسم که با حضور دكتر ثمري مديركل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، دكتر موسي خاني رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين به سخنان دكتر روحاني در چهاردهمين نمايشگاه پژوهشي اشاره كرد و اظهار داشت: پژوهش زير بناي توسعه است.
وي افزود: جلوگيري از فرار مغزها و بسترسازي براي مهاجرت معكوس در سايه دولت تدبير و اميد ميسر خواهد شد.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين گفت: ساختار امتياز دهي براي تخصيص بودجه هاي پژوهشي بايد اصلاح شود و كادر پژوهشي بايد جذب شوند و تسهيلاتي براي آنان در نظر گرفته شود.
وي هم چنين بر لزوم تاسيس قطب هاي مكاترونيك، IT و صنعت ساختمان تاكيد كرد.
در اين همايش دكتر سرگلزايي معاون پژوهش و فن آوري دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در سخناني ضمن تقدير و تشكر از دكتر واشقاني فراهاني و دكتر ثمري به تشريح فعاليت هاي پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در سال 92 پرداخت.
دكتر سرگلزايي در چهار محور به تبيين فعاليت هاي پژوهشي پرداخت و افزود: در محور توليد علم 275 مقاله در مجلات معتبر به چاپ رسيده كه از ميان آن ها 118 مقاله در ISI و 79 مقاله در ISI هاي معتبر و 87 مقاله در مجلات معتبر انتشار يافت و نيز 147 مقاله در كنفرانس ها ارائه شده و چاپ 15 كتاب و 100 طرح پژوهشي و انتشار 8 شماره مجله پژوهشي در داخل دانشگاه از ديگر اقدامات در اين محور است.
دكتر سرگلزايي تشريح كرد: در ابتداي سال 92 مسابقات روبوكاپ در نمايشگاه بين المللي برگزار شد كه تيم MRL اين دانشگاه 7 مقام اول را كسب كرد و دانشجویان این واحد در طراحي موتور سيكلت برقي در بين 33 تيم مقام اول را به دست آوردند و صاحب رتبه دوم در ساخت هواپيماي بدون سرنشين آفر شدند.
وي افزود: در مسابقات جهاني روبوكاپ هلند كه تيرماه سال جاري برگزار شد بيشترين مقام ها را در بين تيم هاي ايراني حاضر در مسابقات كسب كرديم.
هم چنين ميزبان بزرگ ترين كنفرانس فازي كشور بوديم كه در اين كنفرانس بيش از 1400 مقاله ارائه شد كه 400 مقاله مورد پذيرش قرار گرفت .
معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در ادامه به كسب مقام اول در مسابقات كن ست اشاره كرد و افزود : هم چنين پس از 21 ماه تلاش خودروي خورشيدي هاوين 2 با حضور حضرت آيت الله هاشمي در محل مجمع تشخيص مصلحت نظام رونمايي شد .
وي در ادامه به انتخاب مركز رشد واحد هاي فن آور دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در آيين تجليل از پژوهشگران و فن آوران کشور در سالن اجلاس سران اشاره كرد و گفت: در اين مراسم با حضور رييس جمهورمحترم مركز رشد واحد هاي فن آور دانشگاه آزاد اسلامي قزوين با عنوان مركز رشد برتر در كشور انتخاب و معرفي شد.
شایان ذکر است در خاتمه این مراسم که در هفته پژوهش برگزار شد از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامي قزوين تقدير به عمل آمد .
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان