۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین باید مظلومیت را از چهره فرهنگ زدود
کد خبر: ۱۷۷۰۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام حسینی:

باید مظلومیت را از چهره فرهنگ زدود

نماینده قزوین،آبیک و البرز و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه فرهنگ مظلوم واقع شده است، گفت: باید به داد این بخش برسیم و چهره آن را از مظلومیت بزداییم.

باید مظلومیت را از چهره فرهنگ زدود
به گزارش صبح قزوین حجت الاسلام و المسلمین سیدˈمرتضی حسینیˈ در آیین گشایش دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان قزوین اظهار کرد: در جامعه ما بیشتر توجهات متوجه مادیات و مسایل اقتصادی می باشد و همه صداها متوجه این بخش است.
وی با بیان اینکه صداها در بخش فرهنگ کم است، گفت: به جز مقام معظم رهبری که در این حوزه احساس خطر می کنند بقیه بیش از فرهنگ به دیگر مسایل فکر می کنند در حالی که اگر خواهان اصلاح و درست شدن اقتصاد، سیاست و جامعه خود هستیم باید این کار را از حوزه فرهنگ آغاز کنیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر هر قدر در حوزه اقتصاد رشد کنیم ولی در عرصه فرهنگ کاری صورت ندهیم به دستاورد و پیشرفت خاص و قابل توجهی نرسیده ایم.
وی با انتقاد از بی توجهی به حوزه فرهنگ، اظهار کرد: دشمنان از راه نفوذ به فرهنگ ما بدنبال آسیب زدن به کشور هستند که نمونه آن تولید محصولات فرهنگی و بازی های نامناسب برای جوانان، نوجوانان و کودکان میهن اسلامی است.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی توان مانع استفاده نوجوانان و کودکان از بازی های رایانه ای که بدست بیگانگان با اهداف ضربه زدن به فرهنگ دینی و ملی کشورمان ساخته شده اند گشت، افزود: اگر خواهان نرفتن فرزندان خود به سمت محصولات غربی هستیم باید در بخش فرهنگ سرمایه گذاری کرده و به تولید بپردازیم تا محصول جایگزینی را برای استفاده در اختیار آنان بگذاریم.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کاهش بودجه، گفت: در بودجه امسال اعتبارات بخش فرهنگ 16 درصد کاهش یافته است که این نشان می دهد در این حوزه احساس خطر نمی شود درحالی که فرهنگ اساس و زیرساخت همه بخش ها است و برای مبارزه با هجمه دشمنان به این حوزه باید دارای اعتبارات و منابع مناسب باشیم.
وی در پایان توجه مناسب به بخش فرهنگ را موجب کاهش بسیاری از مشکلات در دیگر حوزه ها دانست و خاطرنشان کرد: بدون توجه به این بخش در سایر حوزه ها نیز دستاوردهای مناسبی نخواهیم داشت.
منبع: ایرنا انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان