۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین طرح ملی پایش عملکرد غده تیروئید زنان باردار در استان قزوین اجرا شد
کد خبر: ۱۷۶۹۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عزیزخانی:

طرح ملی پایش عملکرد غده تیروئید زنان باردار در استان قزوین اجرا شد

کارشناس مسوول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: برای پیشگیری از اختلالات ناشی از کمبود یُد در زنان باردار استان قزوین، طرح ملی پایش دریافت یُد و عملکرد غده تیروئید این افراد، هم زمان با سراسر کشور در حال اجرا می باشد.

طرح ملی پایش عملکرد غده تیروئید زنان باردار در استان قزوین اجرا شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مهندس عزیزخانی با اشاره به اینکه اجرای طرح اینگونه است که لیست پایگاه های بهداشت شهری و خانه های بهداشت روستایی منتخب به صورت تصادفی و متمرکز توسط وزارت بهداشت به استان ها اعلام شده است، اظهار داشت: در استان نیز، مادران باردار از طریق دفتر مراقبت ممتد مادران انتخاب می شوند.
ایشان با بیان اینکه در این طرح، اکیپ پرسشگر و خونگیر به صورت متمرکز و براساس خط سیر تنظیمی، از معاونت بهداشتی به سراسر استان اعزام می شود، تصریح کرد: مادران باردار انتخاب شده نیز، روز مراجعه اکیپ، در خانه بهداشت یا پایگاه بهداشتی به همراه نمونه نمک مصرفی خانوار و به صورت ناشتا برای پرسشگری و خونگیری حاضر می شوند.
به گفته مهندس عزیزخانی این طرح در نیمه دوم آذر 1392 و به صورت خوشه ای انجام می شود و در مجموع 90 مادر باردار شامل 30 مادر باردار در مناطق روستایی و 60 مادر باردار در مناطق شهری، تحت بررسی و پرسشگری قرار می گیرند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان