۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بیماری های واگیردار، صدمات مختلف فراواني به جامعه وارد می کند
کد خبر: ۱۷۳۹۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

پيشگيري و كنترل بيماري؛

بیماری های واگیردار، صدمات مختلف فراواني به جامعه وارد می کند

بيماري هاي واگير شامل: بيماري هاي قابل پيشگيري با واكسن، سل و جذام، مشترك انسان و دام، ايدز و هپاتيت، گوارشي، تنفسي و انگلي، صدمات اقتصادي، اجتماعي و بهداشتي فراواني براي جامعه به بار مي آورند که باعث خواهد شد جوامع انساني از لحاظ سلامت با چالش مواجه شوند.

بیماری های واگیردار، صدمات مختلف فراواني به جامعه  وارد می کند
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، این موضوع در نشست آموزشی که كارشناسان واحد مبارزه با بيماري های مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوين، روز 18 آذر 1392 در سال اجتماعات این مرکز براي كاركنان بهداشتي شاغل در مراکز بهداشتی ـ درمانی شهری و پایگاه های بهداشتی شهرستان قزوین برگزار شد، اعلام شد.
در این برنامه بار دیگر تأکید شد که بيماري ها مذکور، با آموزش عموم مردم، انجام مراقبت توسط حوزه سلامت و توجه شهروندان به اصول پيشگيري، قابل کنترل خواهد بود.
همچنین ضمن تصریح به این مطلب که پيشگيري و كنترل بيماري هاي واگير و غير واگير از مهمترين اولويت هاي بهداشتي است، تأکید شد که بيماري هاي غير واگير مانند: فشار خون بالا، ديابت، بیماری های قلبی ـ عروقی و سرطان ها نیز روند افزايشي دارد كه با ارتقاء آموزش مردم و بهبود سبك زندگي آنان، مي توان این بیماری ها را كنترل کرد.
در برنامه فوق، علیرضا حبيبي كارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بيماري های مركز بهداشت قزوین درباره پيشگيري و درمان بيماري هاي سل، جذام و بيماري هاي مشترك انسان و دام (تب مالت، حيوان گزيدگي،كيست هيداتيك و.
.
.
) سخن گفت.
مهناز بهرامي ديگر كارشناس این واحد نیز گفت: براي رسيدن به حداكثر پوشش ايمنسازي و اثر بخشي واكسن ها بايستي آمارها به طور مستمر مورد تجزيه و تحليل کارکنان واحدهای ستادی و محیطی قرار گيرند.
همچنین شهلا محبي كارشناس برنامه عوارض نامطلوب ايمنسازي این واحد اظهار داشت: توجه به مراقبت پيامدهاي نامطلوب ايمنسازي از مهمترين راهكارهاي پايش این برنامه مي باشد.
محمد جليلي كارشناس برنامه كم كاري مادرزادي تيروييد نوزادان نيز عنوان کرد: هدف از نمونه گيري بهنگام (سه تا پنج روزگي نوزادان) شناسايي و درمان سريع بيماران براي پيشگيري از عقب ماندگي ذهني كودكان مي باشد و کارکنان مراکز بهداشتی ـ درمانی و پایگاه های بهداشت باید با آموزش به مردم به آن تأکید کنند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان