۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آزمون ورود به حرفه مهندسان در دراستان قزوین همزمان با سراسر کشور برگزار می شود
کد خبر: ۱۷۳۳۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

علی محمد پورکریم:

آزمون ورود به حرفه مهندسان در دراستان قزوین همزمان با سراسر کشور برگزار می شود

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانان فنی و معماران تجربی همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد .

آزمون ورود به حرفه مهندسان در دراستان قزوین همزمان با سراسر کشور برگزار می شود
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قزوین، علی محمد پورکریم با بيان اينكه آزمون ورود به حرفه مهندسان، كاردان‌ها و معماران تجربي روزهاي 21 و 22 آذر 92 در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار می شود گفت: در آزمون امسال حدود 3531 داوطلب شركت خواهند كرد.
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان قزوین اظهار داشت : امسال سه هزارو 237 نفر از مهندسان رشته هاي 7 گانه مهندسي عمران ، 159نفر کاردان فنی و 135 نفر معمار تجربی برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده اند.
وی به شرايط افراد براي شركت در آزمون ورود به حرفه و دريافت پروانه اشتغال بكار نيز اشاره و تصريح كرد: داوطلبان گروه مهندسي رشته‌هاي 7 گانه بايد عضوسازمان نظام مهندسي ساختمان ، داراي مدرك تحصيلي كارشناسي و بالاتر و سه سال نيز از زمان فارغ التحصيلي آنها سپري شده باشد.
از سوي ديگر اين افراد در صورت قبولي بايد بتوانند مداركي كه سابقه اشتغال آنها در حرفه را نيز ثابت كند ، ارائه دهند.
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین مدرك لازم براي كاردانها را فوق ديپلم اعلام كرد و ادامه داد اين افراد نيز بايد سه سال از اخذ مدرك تحصيلي خود را سپري كرده و عضو سازمان نظام كارداني ساختمان استان خود باشند .
وي درخصوص معماران تجربي نيز با بيان اينكه اين افراد بايد داراي مدرك تحصيلي ديپلم به بالا باشند نيز تصريح كرد : معماران تجربي افراد هستند كه در حوزه هاي ساخت و ساز و اجرا فعاليت چشمگيري دارند.
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین یادآور شد : برای افرادی که در این آزمون 50 درصد نمره حدنصاب را کسب کنند پس از ارائه سوابق حرفه ای و مدارک لازم پروانه اشتغال بکار صادر می شود.
پورکریم با اعلام اينكه آزمون ورود به حرفه مهندسان ، كاردان‌ها و معماران تجربي همزمان سراسر كشور برگزار مي شود، افزود: سازمان سنجش آموزش كشور در اجرا و برگزاري اين آزمون با ما همكاري دارد اما نظارت بر اجرای آزمون برعهده اداره کل راه و شهرسازي استان است.
وی همچنین با اشاره به اينكه در حال حاضر هفت هزار و 783 نفر در استان عضو سازمان نظام مهندسي ساختمان استان هستند گفت: از اين تعداد حدود سه هزار نفر داراي پروانه اشتغال به كار مهندسي در پايه هاي مختلف مي باشند و همچنین هم اکنون 939 از کاردانان فنی و 839 نفر از معماران تجربی در استان قزوین دارای پروانه اشتغال بکار هستند .
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان