۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مسابقه مكاتبه اي "پله پله تا خدا" در مدارس قزوين اجرا مي شود
کد خبر: ۱۷۱۸۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين:

مسابقه مكاتبه اي "پله پله تا خدا" در مدارس قزوين اجرا مي شود

معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين از اجراي طرح مكاتبه اي پله پله تا خدا با موضوع نماز در مدارس استان خبر داد.

مسابقه مكاتبه اي "پله پله تا خدا" در مدارس قزوين اجرا مي شود
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین، كاظم زماني افزود: اين طرح در راستاي عمل به يكي از مفاد تفاهم نامه بين آموزش وپرورش استان وستاد اقامه نماز استان و بمنظور ترويج فرهنگ نوراني نماز در بين دانش آموزان و ارتقاي سطح معلومات ديني و مذهبي در18مدرسه متوسطه نواحي 1و2 وهمچنين 5شهرستان برگزار مي شود.
وي اضافه كرد: اين مسابقه كه 3هزار نفر ازدانش آموزان پايه اول ودوم مدارس مجري تحت پوشش قرار مي گيرند از آذر تا اسفندماه سال جاري برگزار مي شود.
زماني ادامه داد:پس از توزيع حدود 7شماره از بروشور هاي نماز، آزمون نهايي برگزار مي شود كه در پايان علاوه بر همكارمجري تعدادي از دانش آموزان موفق هر مدرسه نيز با اهداي جوايز ارزنده اي تقدير مي شوند.
معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين با بيان اينكه تاكنون بروشورهاي پله اول اين طرح به مدارس ارسال شده است افزود:در اين بروشورها آموزش نماز و مفاهيم مربوط به آن ارايه شده است.
200هزار دانش آموز در مدارس استان قزوين تحصيل مي كنند.
نشست جوانان و اوليا با موضوع نماز در مدارس قزوين برگزار مي شود قزوين - ايرنا - رييس اداره قرآن، عترت و نماز اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين، از برگزاري نشست با جوانان و اوليا با موضوع نماز و تربيت ديني در مدارس اين استان خبر داد.
ˈمحمرم ملاييˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين نشست ها بر اساس تفاهم نامه بين آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز استان طي دو مرحله از شانزدهم تا 20 آذرماه و در اواخر بهمن ماه سال جاري در مدارس دوره اول و دوم متوسطه برگزار مي شود.
وي اضافه كرد: اين نشست ها كه مرحله اول آن در حال برگزاري است در 6 مدرسه در هر كدام از نواحي يك و دو و در دو مدرسه در هركدام از شهرستان هاي ديگر استان در حال برگزاري است كه پيش بيني مي شود تا پايان اين نشست ها بيش از چهار هزار دانش آموز و اوليا در اين جلسات شركت كنند.
ملايي ادامه داد: هر مدرس موظف است دو جلسه براي دانش آموزان در نوبت صبح و يك جلسه در بعداز ظهر براي اوليا همان مدرسه تشكيل دهد.
وي اظهار كرد: مدرسين اين طرح امسال از بين مدرسان مجرب مركز پاسخگويي به سوالات شرعي حوزه علميه استان هستند كه علاوه بر اطلاعات خود دوره هاي تخصصي با محوريت نماز را توسط ستاد اقامه نماز گذرانده اند.
رييس اداره قرآن عترت و نماز اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين، طرح هاي پله پله تا خدا، مسابقه كتابخواني نماز و تاليف كتاب با موضوع نماز را از ديگر طرح هاي مشترك بين آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز استان عنوان كرد و افزود: هر كدام اين طرح ها هم اكنون در مدارس استان قزوين اجرا مي شود.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان