۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین شناسایی ۵۸۰۰ معلول روستایی در قزوین
کد خبر: ۱۶۷۴۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون اداره‌کل بهزیستی استان قزوین خبر داد:

شناسایی ۵۸۰۰ معلول روستایی در قزوین

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: تاکنون ۵ هزار و ۸۰۰ معلول روستایی در این استان شناسایی شده‌ است.

شناسایی ۵۸۰۰ معلول روستایی در قزوین
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی قزوین، راحله جاتن با بیان اینکه اجرای طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه CBR از طریق تسهیل‌گران با موضوع رویکرد چند بخشی در روستاها انجام می‌شود، اظهار کرد: شناسایی معلولان و خدمت به آنان در مناطق روستایی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تسهیل‌گران CBR در روستاهای استان قزوین فعال هستند و با مراجعه به منازل روستاییان معلولان را شناسایی می‌کنند، افزود: این فعالیت در تمام روستاهای استان انجام شده و تاکنون 5 هزار و 800 معلول شناسایی شده است.
معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه مددجویان معلول در شهرهای این استان خودشان به بهزیستی مراجعه می‌کنند و CBR در این مکان‌ها فعال نیست، تصریح کرد: بیشتر نوع معلولیت معلولان در روستا و شهرها ذهنی و جسمی است.
جاتن با اشاره به اینکه سه مرکز توانبخشی به صورت شبانه‌روزی، روزانه و ویزیت در منزل به جامعه هدف استان قزوین خدمات ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 200 نفر در 18 مرکز شبانه‌روزی، 405 نفر در 11 مرکز روزانه، 70 نفر در سه کارگاه تولیدی و حمایتی و 170 نفر در چهار مرکز ویزیت در منزل هستند.
این مسئول اضافه کرد: نیروهای مستقر در مراکز شبانه‌روزی به صورت 24 ساعته، مراکز روزانه از صبح تا ظهر و ویزیت در منزل خدمات مختلفی به جامعه هدف در منازل ارائه می‌دهند.
معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه اعتبارات معاونت توانبخشی نسبت به سایر حوزه‌ها بیشتر است، تصریح کرد: سال گذشته اعتبارات این معاونت سه و نیم میلیارد تومان بوده که این اعتبار فقط 20 درصد از هزینه‌های این حوزه را تأمین می‌کند لذا باید برای رفع مشکلات بیشتر معلولان این اعتبار افزایش یابد.
جاتن با بیان اینکه به مناسبت روز جهانی معلولان برنامه‌های مختلفی برای معلولان برگزار می‌شود، اضافه کرد: کلاس آموزشی مهارت‌های زندگی برای معلولان دانشجویی با همکاری حوزه پیشگیری برگزار می‌شود.
این مسئول ادامه داد: همچنین مسابقه ویلچررانی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان در مراکز شبانه‌روزی و NGOها برگزار می‌شود.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه این استان به عنوان پایش‌گر مراکز توانبخشی کشور انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: اکنون این طرح در مراکز شبانه‌روزی توانبخشی کل استان قزوین به صورت متقاطع انجام می‌شود و در اسفند‌ماه نتایج آن اعلام خواهد شد.
جاتن یادآور شد: در اجرای این طرح کیفیت نگهداری از معلولان، وضعیت دریافت یارانه‌بگیران و توزیع وسایل توانبخشی در این مراکز مورد بررسی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان