۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کفسازی بقعه متبرکه چهار انبیاء تا پایان آذرماه به اتمام می‌رسد
کد خبر: ۱۶۶۸۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام نوروزی:

کفسازی بقعه متبرکه چهار انبیاء تا پایان آذرماه به اتمام می‌رسد

مدیر کل اوقاف قزوین گفت: با صرف اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال، پروژه کفسازی بقعه متبرکه چهار انبیاء در اواخر ماه جاری به پایان خواهد رسید.

کفسازی بقعه متبرکه چهار انبیاء تا پایان آذرماه به اتمام می‌رسد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: با صرف اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال، پروژه کفسازی بقعه متبرکه چهار انبیاء در اواخر ماه جاری به پایان خواهد رسید.
وی افزود: کفسازی بقعه متبرکه چهار انبیاء به مساحت 720 مترمربع با بهره‌گیری از الگوهای معماری اسلامی ایران و ویژگی‌های کارکردی بنا، در دو بخش فضای تمرکز و فضای عبور در دستور کار این سازمان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: فضای تمرکز، سکویی در مرکز صحن به ابعاد 18 در 18 متر و با اختلاف ارتفاع 15 سانتی‌متر از حوزه‌های عبوری پیرامون می‌باشد که به منظور ایجاد فضایی مطهر برای برگزاری مراسم مذهبی و همچنین نمازهای یومیه ایجاد شده است.
این مسئول افزود: فضای عبور نیز راهرویی به عرض 4 متر در چهار جهت سکو است که دسترسی به فضاهای خدماتی را از کنار سکو ممکن می‌سازد و مصالح انتخاب شده برای آن سنگ تراورتن زرد رنگ و فضاهای عبوری از سنگ شبیه گرانیت می‌باشد.
وی ادامه داد: ترکیب این دو رنگ که به منظور تمایز بخشیدن به عناصر کف و در هماهنگی با جداره‌های پیرامون صحن است و شامل آجر نمای زرد رنگ و قاب‌های کاشیکاری شده است.
حجت الاسلام نوروزی در ادامه اظهار کرد: فضاهای مذهبی در شهرسازی ایران به عنوان نشانه‌هایی از هویت خاص شهر اسلامی می‌باشند که با کارکرد خود به عنوان مرکز مذهبی در الگوهای رفتاری شهروندان نقش بسزایی ایفا می‌کنند.
وی اضافه کرد: بقعه متبرکه چهار انبیا به عنوان یکی از هسته‌های کالبدی ـ مذهبی شهر روزانه صدها نفر را به خود جلب کرده و موجب تحرک و پویایی در بافت تاریخی شهر می‌شود و برگزاری مراسم مذهبی در این مکان به عنوان فضایی که به مردم شهر تعلق دارد، فرهنگ شهرنشینی را تحت تاثیر قرار داده و به آن هویت و اصالت بیشتری می‌بخشد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان