۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین دشمن به دنبال بهانه جویی در مذاکرات هسته ای است/هر چه امثال شهید مدرس بیشتر شود، مجلس با صلابت بیشتری می تواند کار نماید
کد خبر: ۱۶۴۸۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت وگو با صبح قزوین:

دشمن به دنبال بهانه جویی در مذاکرات هسته ای است/هر چه امثال شهید مدرس بیشتر شود، مجلس با صلابت بیشتری می تواند کار نماید

کوچکی نژاد نماینده مردم رشت گفت: دشمن به دنبال بهانه هایی برای برهم زدن قرارداد ژنو می باشند. برای مثال ذکر مطلب "یا همه یا هیچ" نشان از این دارد که آنها دنبال راه گریزگاهی برای برهم زدن قائده مذاکرات هستند.

 دشمن به دنبال بهانه جویی در مذاکرات هسته ای است/هر چه امثال شهید مدرس بیشتر شود، مجلس با صلابت بیشتری می تواند کار نماید
جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین ضمن اشاره به روز مجلس و جایگاه شهید مدرس در طول  تاریخ اظهار کرد: مجلس یعنی اجماعی از نمایندگان ملت در خانه ملت.
در همه تواریخ در مجلس اقلیت و اکثریت وجود داشته است.
در زمان شهید مدرس نیز با وجود اینکه این نماینده مجلس در اقلیت بود اما نظرات و دیدگاه های وی همواره شاخص و مورد تایید سایر نمایندگان مجلس قرار می گرفت.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاید دلیل محکم آن این باشد که افکار و اندیشه وی نشانی از اقلیت و یا اکثریت نداشت.
در طول تاریخ امثال وی بسیار است برای مثال امام خمینی(ره) یک تنه در مقابل ابرقدرت های شرق و غرب ایستاد و به تنهایی دنیایی را تکان داد.
کوچکی نژاد خاطر نشان کرد: شهید مدرس با شجاعت و قدرتمندی به گونه ای عمل نمود که مجالس بعد از وی نیز تحت تاثیر این مرد خدا قرار گرفته است.
modarres_02 وی ادامه داد: این شهید بزرگوار یک الگوی مناسب برای نمایندگان مجلس می باشد و این درس بزرگ را به همه نمایندگان مجلس داد که در مقابل کل ملت مسئول هستند.
وی در نطق ها و سخنان خود، ساده زیستی و ارتباط با سایر نمایندگان را به خوبی نشان می دهد و مقاطع بعد از خود را متاثر از افکار ناب خویش می کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجلس کنونی نیز امثال شهید مدرس بسیار وجود دارد.
هر چه امثال این بزرگواران در مجلس بیشتر شود، این نهاد قانون گزار با صلابت بیشتری می تواند کار نماید.
گروه 5+1 به دنبال راه گریزی برای برهم زدن تفاهم نامه ژنو می باشد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مذاکرات ژنو تاکید کرد: این مذاکرات که به یک تفاهم نامه منجر شد، نشان از حقانیت جمهوری اسلامی ایران دارد و دنیا به حقانیت کشور ما در این راه رسیده است.
وی ادامه داد: در این مذاکرات که جهان انرژی هسته ای ایران را به رسمیت شناخت 2  طرف وجود دارد یکی ایران و دیگری گروه5+1.
به طور حتم ادامه این مذاکرات بسته به پایبندی گروه مقابل در برابر مفاد این قرارداد بسته شده است.
IMG12324854 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در این تفاهم نامه مواردی است که مورد مناقشه می باشد.
برای مثال بحث قبول پروتکل الحاقی توسط مجلس  که به عنوان یکی از بندهای آن ذکر شده است.
در این مورد باید اعلام کنیم ممکن است این پروتکل مورد تصویب مجلس قرار بگیرد یا خیر.
در این خصوص آنچه مجلس تصمیم بگیرد مورد قبول است نه آنچه آنها بگویند.
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: آنها به دنبال بهانه هایی برای برهم زدن این قرارداد می باشند.
برای مثال ذکر این مطلب که "یا همه یا هیچ" یعنی یا همه موارد باید اجرا و قبول شود یا هیچکدام، نشان از این دارد که آنها دنبال راه گریزگاهی برای برهم زدن بازی هستند.
میرزا کوچک خان مبارز واقعی در مقابل با استعمار بود این مقام مسئول به سالروز  شهادت میرزا کوچک خان جنگلی نیز اشاره و اظهار کرد: میرزای جنگل یک فرد روحانی و مدرس علوم دینی در استان گیلان، فرد بسیار اندیشمند و بزرگواری است  که در طول عمر پر فراز و نشیب خود با استکبار داخلی و خارجی جنگید.
میرزا در مکتوباتی که از خود به یادگار گذاشته نشان داد که روح بلندی دارد و رسیدن به استقلال کشور از دست اجانب را در دستور کار خود قرار می داد.
54 کوچکی نژاد افزود: میرزا کوچک خان جنگلی مبارزه خود را  که نهضت جنگل نام گرفت تا رسیدن به قله استقلال کشور ادامه داد.
هر چند در این راه جان خود را از دست داد و به شهادت رسید اما راه و مسلک وی همواره در تاریخ به یادگار مانده و خواهد ماند.
انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان