۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین پرفروش‌ترین کتاب دفاع مقدس در قفسه شخصی روحانی/ آیا رئیس جمهور «دا» را خوانده است؟
کد خبر: ۱۶۲۷۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حاشیه ای بر حواشی گزارش ۱۰۰ روزه دکتر روحانی؛

پرفروش‌ترین کتاب دفاع مقدس در قفسه شخصی روحانی/ آیا رئیس جمهور «دا» را خوانده است؟

کتاب «دا» نوشته سیده‌اعظم حسینی که بیش از ۱۵۰ بار به چاپ رسیده و مخاطبان بسیاری را جذب کرده، زینت‌بخش مصاحبه مطبوعاتی رئیس جمهور بود.آیا «دا» یکی از خواندنی‌ترین کتاب‌ها نزد رئیس جمهور است؟

پرفروش‌ترین کتاب دفاع مقدس در قفسه شخصی روحانی/ آیا رئیس جمهور «دا» را خوانده است؟
به گزارش  صبح قزوین به نقل از خبرنگار مهر، در نخستین مصاحبه تلویزیونی رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که شامگاه سه‌شنبه، پنجم آذرماه، پس از خبر 21 از شبکه اول سیما پخش شد، کتاب «دا» که خاطرات سیده زهرا حسینی از سال‌های دفاع مقدس روایت می‌کند و در سال 1387 از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است، در تصویر پشت سر رییس‌جمهور به چشم می‌خورد.
این در حالی است که تنها دو کتاب در تصویر دیده می‌شد؛ یکی از آنها به نظر می‌رسید تفسیری بر کتاب آسمانی ما مسلمانان، قرآن باشد و دیگری «دا» پرفروش‌ترین اثر هشت سال دفاع مقدس از منتشرات سوره مهر حوزه هنری؛ و این یعنی نهایت اهمیت به یک کتاب.
آیا برای رئیس جمهور، کتاب «دا»، یکی از مهم‌ترین، خواندنی‌ترین و تاثیرگذارترین کتاب‌هاست؟ به هر حال این‌که مقامات بلندپایه کشور، هنرمندان، ورزشکاران و کسانی که برای مردم، از جایگاه و اعتباری برخوردارند، یک کتاب را این‌گونه ویژه کنند و در برابر دید مخاطب بگذارند، اتفاق خجسته‌ای است و در روزگاری که آه از نهاد ناشران و علاقه‌مندان به کتاب برآمده که شمارگان کتاب پایین است و سرانه مطالعه کاهش یافته است، مردم را به خواندن کتاب و خرید آن تشویق می‌کند.
اما ای کاش، مجریان این گفتگوی ویژه، به خصوص محمدرضا شهیدی‌فر ـ که مسئول پرسش سئوالات فرهنگی بود ـ به میزان اهتمام رئیس جمهور به مطالعه می‌پرداخت و دلیل قرار دادن کتاب «دا» در دکور این مصاحبه را پرس و جو می‌کرد.
شاید آنگاه حسن روحانی به عنوان عضو شورای عالی دفاع، عضو شورای عالی پشتیبانی جنگ و رئیس کمیسیون اجرایی آن، معاون فرماندهی جنگ، رئیس ستاد قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء و فرمانده پدافند هوایی کل کشور در سال‌های دفاع مقدس، می‌گفت که آیا این کتاب را خوانده است یا نه.
دا، اثری فاخر و تحسین شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هست.
این کتاب، هم به صورت نمایشنامه‌های رادیویی و هم در سیمای جمهوری اسلامی خوانده می‌شود.
خاطرات بیان‌شده در این کتاب در دو شهر بصره و خرمشهر روی داده است و سال‌های محاصره خرمشهر توسط نیروهای عراقی، محور مرکزی کتاب را تشکیل می‌دهد.
حسینی در آن زمان دختر 17 ساله‌ای بوده و گوشه‌ای از تاریخ جنگ را بازگو می‌کند که غالباً به اشغال و فتح خرمشهر مربوط می‌شود.
کتاب «دا» اواخر شهریور ۱۳۸۷ برای نخستین‌بار منتشر شده و طبق اعلام ناشر، تاکنون بیش از 150 بار منتشر شده است.
انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان