۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین تیم مذاکره کننده کشورمان مراقب فریبکاری دشمن باشد/ حمایت از تیم مذاکره کننده آری تضعیف نه!
کد خبر: ۱۵۳۵۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

آیت‌الله باریک‌بین در خطبه‌های نماز جمعه قزوین:

تیم مذاکره کننده کشورمان مراقب فریبکاری دشمن باشد/ حمایت از تیم مذاکره کننده آری تضعیف نه!

مایده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: ضمن حمایت کامل از مسئولان مذاکره کننده کشورمان انتظار داریم مسئولان هوشیارانه عمل کنند و تحت تاثیر حرکات فریبکارانه دشمنان قرار نگیرند.

تیم مذاکره کننده کشورمان مراقب فریبکاری دشمن باشد/ حمایت از تیم مذاکره کننده آری تضعیف نه!

به گزارش صبح قزوین آیت‌الله هادی باریک‌بین در خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد با تقدیر از حضور گسترده مردم استان در مجالس عزا و سوگواری امام حسین(ع) و یاران باوفایش اظهار داشت:  حضور با شکوه، گسترده و پر شور در مراسم و  محافل عزاداری امام حسین(ع)  همراه با همه ی عاشقان در سراسر جهان شایسته تقدیر و تشکر است.

وی افزود: اجتماع بزرگ مردم قزوین در مراسم روز تاسوعا در خیابان شهدا  حرکت بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است و جا دارد از همه دست اندرکاران برگزاری این مراسم عظیم و با شکوه  بویژه صداوسیما، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی به جهت تلاش برای برپایی هرچه بهتر و با نظم تر این مراسم تقدیر و تشکر شود.

آیت الله باریک بین در ادامه به اشاره به اینکه عزاداری امام حسین(ع) باید ساده و بی آلایش باشد تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا عزاداری های این ماه عزیز ساده و بی آلایش و به دور از تشریفات انجام شود و اینگونه عزاداری های ساده مصداق شعار الهی است و نمونه بارز آن برگزاری مراسم تاسوعای امسال در قزوین است که به طور شایسته و در خور این ایام برگزار شد.

امام جمعه قزوین خاطر نشان کرد: برگزاری ساده و به دور از تشریفات عزاداری امام حسین(ع) باید در تمام جامعه ترویج و گسترش یابد تا در سالهای آتی شاهد مراسماتی با شکوه و پرشور در استان باشیم.

باریک بین با اشاره به مذاکرات هسته ای ژنو به عنوان مهمترین بحث سیاسی روز دنیا افزود: ملت ایران با تاسی به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، کاملا از از هیئت مذاکره‌ کننده ایرانی حمایت کرده و هرگونه تضعیف و متهم‌ سازی اعضاء این گروه را رد می‌کند.

وی با شااره به هوشیاری در مقابل فریبکاری دشمن یاد آور شد: ما از دیپلمات های کار کشته ایرانی انتظار داریم هوشیار باشند و تحت تاثیر حرکات فریب کارانه دشمن قرار نگیرند.

باریک بین خطاب به اعضای هیئت مذاکره کننده کشورمان تاکید کرد: اضای محترم هیئت نمایندگی کشورمان باید توجه داشته باشند که با درایت و ذکاوت براساس اصل عزت، حکمت، مصلحت و پافشاری بر حقوق ملت ایران در این مذاکرات به پیش بروند.

امام جمعه قزوین افزود: ملت هم لازم است دشمنان و آنهایی که در راه تحقق و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای سنگ اندازی می کنند را به خوبی بشناسند در مقابل آنها با هوشیاری عمل کنند.

بارک بین همچنین با اشاره به  12 محرم سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: هر چند امام سجاد به دلیل بیماری نتوانست در صحنه کربلا حضور یابد اما در افشای چهره بنی امیه و به ثمر رسیدن نهضت کربلا نقش موثری ایفا کرد.

وی درگذشت حبیب الله عسگراولادی از یاران امام را تسلیت گفت و بیان کرد: آن مرحوم از مجاهدان راه حق بود و با داشتن صداقت و اخلاص سالها در خدمت نظام و انقلاب بود.

خطیب جمعه قزوین همچنین یاد مفسر قرآن کریم علامه طباطبایی و فقیه عالی‌قدر میرزا جواد آقای تبریزی را نیز در جمع نمازگزاران گرامیداشت.

انتهای پیام/1003/م

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان