۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ناراحتی نتانیاهو از شعارهای "مرگ بر آمریکا"/ اختلاف لابی‌های یهودی در ادامه فشارها بر کنگره/ شکاف پُر نشدنی آمریکا و اسرائیل
کد خبر: ۱۴۸۹۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی/ ۱۴ آبان-۵نوامبر؛

ناراحتی نتانیاهو از شعارهای "مرگ بر آمریکا"/ اختلاف لابی‌های یهودی در ادامه فشارها بر کنگره/ شکاف پُر نشدنی آمریکا و اسرائیل

رسانه‌های اسرائیلی همچنان در تلاش هستند تا با دستاویزهای مختلف، آمریکا را بر ضد ایران تحریک کرده و از هرگونه توافق احتمالی جلوگیری کنند. راهپیمایی روز ۱۳ آبان بهانه جدید رسانه‌های این رژیم بوده است که همچنان با انعکاس آن، دو هدف را در داخل ایران و در آمریکا دنبال می‌کنند: ۱- نشان دادن شکاف داخلی در ایران که راهپیمایان در مخالفت با سیاست‌ها و رویکرد دولت یازدهم مخالف هستند و ۲- برانگیختن آمریکا نسبت به شعارهای "مرگ بر آمریکا" در آستانه مذاکرات و لزوم پاسخ آمریکا به این شعارها.

ناراحتی نتانیاهو از شعارهای "مرگ بر آمریکا"/ اختلاف لابی‌های یهودی در ادامه فشارها بر کنگره/ شکاف پُر نشدنی آمریکا و اسرائیل

به گزارش صبح قزوین به نقل از مشرق، سر تیترهای روزنامه های اسرائیلی در یک نگاه؛

هاآرتص:

مذاکره‌کننده آمریکا: امنیت اسرائیل اولویت است، هیچ تحریمی رفع نشده است

"وندی شرمن مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای با ایران می‌گوید دولت اوباما متعهد به متوقف کردن ایران از پیش‌برد برنامه‌ هسته‌ای خود است.
"

در ادامه اطمینان‌بخشی مقامات آمریکا به رژیم اسرائیل در خصوص مذاکرات با ایران، وندی شرمن معاون وزیر خارجه و رئیس تیم آمریکایی حاضر در مذاکرات 1+5 در مصاحبه با یک رسانه‌ اسرائیلی تأکید که اسرائیل و آمریکا هیچ پیشنهادی برای تعدیل تحریم‌ها نداده‌اند و امنیت اسرائیل جزو اولویت‌هاست.

"امنیت اسرائیل زیربنای سیاست‌های ماست.
هیچ رابطه امنیتی نزدیکتر از آنچه ما – اسرائیل و آمریکا – با یکدیگر داریم، وجود ندارد.
"

جروزالم‌پست:

ایران و لابی یهودی

"درنهایت این ماهیت مسائل و نظرات آمریکایی‌ها درباره آن‌هاست که تصمیمات سیاست‌خارجی ایالات متحده را شکل می‌دهد – نه تلاش لابی‌های آیپک، کمیته ضد افتراء و کمیته یهودیان آمریکا.
"

"واقعیت این است که سازمان‌هایی مانند آیپک، که بدون شک لابی‌های سازمان یافته و مؤثری هستند، تنها زمانی می‌توانند در فشارهای خود موفق باشند که آن مسئله از حمایت گسترده افکار عمومی آمریکا برخوردار باشد.
حمله به سوریه فاقد چنین حمایتی از طرف افکار عمومی بود و از همین رو، آیپک و سایر لابی‌های یهودی در متقاعد کردن کنگره شکست خوردند.

براساس نظرسنجی‌های انجام شده، 62 درصد از مردم آمریکا با دخالت نظامی در سوریه مخالف بودند.
"

این مقاله با وجود مخالفت آمریکایی‌ها با سیاست‌های جنگ‌طلبانه این کشور، اینگونه القاء می‌کند که افکارعمومی ایالات متحده موافق حمله نظامی به ایران هستند:

"اما در طرف مقابل، آمریکايی‌ها به خوبی دریافته‌اند که "ایران" اصلی‌ترین تهدید برای امنیت ملی کشورشان است و نسبت به حمله نظامی به جمهوری اسلامی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای این کشور تمایل دارند.
در نظرسنجی ماه ژوئن شبکه سی‌بی‌اس و نیویورک تایمز، 58 درصد از پاسخ‌دهندگان، از حمله نظامی به ایران حمایت کرد‌ه‌اند.
نظرسنجی‌های مشابه دیگر نیز از حمایت مردم آمریکا از تحریم‌های شدیدتر و حمله نظامی به ایران حکایت دارد.
"

این مقاله در انتها از لابی‌های یهودی می‌خواهد نسبت به افکارعمومی آمریکا احترام بیشتری قائل باشند و تصمیمات خود را براین اساس اتخاذ کنند.

هاآرتص:

مشاور امنیت ملی اسرائیل: شکست مذاکرات صلح انزوای اسرائیل را عمیق‌تر خواهد کرد

"یاعکو آمیدرور که پیش از کناره‌گیری از سمت خود برای آخرین بار نظرات خود را گفته است، معتقد است که تهدید معتبر نظامی اسرائیل کلید عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.
"

"آمیدرور در جلسه کابینه اسرائیل گفت: ادامه مذاکرات صلح با همکاری طرف فلسطینی موضع بین‌المللی اسرائیل را تقویت خواهد کرد، اما شکست آن حرکت‌های ضداسرائیلی و بایکوت کردن اسرائیل را تشدید خواهد کرد و موجب تشدید انزوای بین‌المللی خواهد شد.
"

پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات صلح از جمله اولویت‌های سیاست خارجی آمریکا در منطقه اعلام شده است که مواضع آمریکا در هر دو مورد، نارضایتی رژیم صهیونیستی را بدنبال داشته است.
درحالیکه آمریکا بر روی اثربخشی تحریم‌ها و کشاندن ایران به پای میز مذاکره مانور تبلیغاتی می‌دهد، اسرائیل نیز تهدیدات نظامی خود را – که این اواخر به طنز رسانه‌ای تبدیل شد – مانع عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و مذاکرات کنونی می‌داند.

جروزالم‌پست:

لابی گروه‌های یهودی برای تحریم‌های جدید؛ توافق یا عدم توافق؟

"باوجود گزارش‌هایی مبنی بر مهلت 60 روزه به دولت و عدم فشار بر سنا برای تحریم‌های جدید، لابی‌های اسرائیل از فشارهای خود برای تحریم بیشتر ایران نکاسته‌اند.
"

"سازمان‌های بزرگ یهودی در آمریکا علیرغم گزارش‌های منتشر شده در مورد توافق با دولت اوباما برای تعویق تلاش‌های خود تا پایان سال جاری – میلادی – همچنان بی‌وقفه برای تحریم ایران درحال رایزنی هستند.
"

جروزالم‌پست با تکذیب تلویحی خبر سایر منابع اسرائیلی طی روزهای گذشته مبنی بر توقف 60 روزه تلاش‌ها برای تحریم‌های جدید، می‌نویسد:

"روزنامه هاآرتص در سلسله گزارش‌ها و مقالاتی مدعی شده بود که در توافق میان دولت و رؤوسای سازمان‌های یهودی، لابی‌ یهود مهلتی 60 روزه برای مشخص شدن نتیجه مذاکرات داده است.
"

"فاکسمن رئیس کمیته ضدافتراء از توقف فشارهای این سازمان یهودی برای تحریم بیشتر ایران به مدت 60 روز خبر داده‌ است، درحالی که آیپک در بیانیه اعلام کرد تصمیم "فاکسمن" ارتباطی با آیپک نداشته و آن‌ها همچنان برای تحریم ایران تلاش می‌کنند.
"

"دیوید هریس مدیر اجرایی کمیته یهودیان آمریکا نیز گزارش‌های روزنامه هاآرتص و توقف تلاش برای تصویب تحریم‌های جدید را رد کرده است.
"

یدیعوت آحارونوت:

تجمع معترضان در سفارت سابق آمریکا در تهران

"همزمان با برگزاری مذاکرات هسته‌ای و رویکرد جدید ایران برای بهبود روابط با غرب، تندروهای ایران در سفارت سابق آمریکا در تهران تجمع ضد آمریکایی برگزار کردند که نشان دهنده چالش‌های دولت جدید و اختلافات درونی ایران است.
"

"ده‌ها هزار نفر از تظاهرات کنندگان در اطراف سفارت سابق آمریکا در تهران جمع شدند و بزرگترین راهپیمایی ضد آمریکایی سال را در پاسخ به حرکت تاریخی حسن روحانی به سمت آمریکا برگزار کردند تا حمایت خود از جناح تندرو داخلی را نشان دهند.
"

رسانه‌های اسرائیلی با انعکاس راهپیمایی 13 آبان به عنوان مخالفت جناح تندرو داخلی ایران با رویکرد دولت روحانی و از سوی دیگر اعلام حمایت رهبر انقلاب از مذاکره کنندگان و مذاکرات، بسیار تلاش می‌کنند فضای داخل ایران را فضایی متشنج و فاقد صدای واحد نشان دهند.

تایمز اسرائیل:

 فریادهای "مرگ بر آمریکا"؛ تظاهرات ایرانیان بر ضد آمریکا

تایمز اسرائیل نیز در پوشش راهپیمایی 13 آبان و با هدف برجسته‌سازی آن به عنوان نماد اختلاف داخلی در ایران درخصوص سیاست خارجی می‌نویسد:

 "تظاهرات ضدآمریکایی ده‌ها هزار نفر از مردم را به محل سفارت سابق آمریکا در تهران آورد.
چنین تظاهراتی هر سال در سالگرد گروگانگیری 1979 در سفارت آمریکا برگزار می شود، اما تظاهرات روز دوشنبه بزرگترین راهپیمایی طی چندسال گذشته بود.
شعارهای مرگ بر آمریکا در حالی در این تظاهرات سر داده می شد که برخی از نزدیکان روحانی حذف آن را مطرح کرده بودند.
"

 این درحالی است که رسانه‌های غربی هر ساله تعداد راهپیمایان را صدها یا هزاران نفر می‌خواندند، اما در شرایط حساس کنونی با هدف به شکست کشاندن مذاکرات و نشان دادن شکاف عمیق داخلی بر سر سیاست خارجی دکتر حسن روحانی ، جمعیت را ده‌ها هزار نفر خوانده‌اند.

تایمز اسرائیل:

روزنامه حریت ترکیه: روابط اطلاعاتی ایران و ترکیه "بسیار بسیار" خوب است

تایمز اسرائیل با بازنشر مصاحبه سفیر ایران در ترکیه با روزنامه "حُریّت" این کشور درخصوص همکاری‌های امنیتی و روند رو به بهبود روابط تهران – آنکارا می نویسد:

 "علیرضا بیگدلی سفیر ایران در آنکارا می‌گوید روابط اطلاعاتی ایران و ترکیه شرایط بسیار بسیار خوبی دارد.
این روابط در همان سطحی است که باید بین کشورهای دوست و همسایه برقرار باشد؛ روابط که غرب و بویژه اسرائیل را ناخرسند کرده است.
"

 "چرا روابط سازمان‌های اطلاعاتی ایران و ترکیه برای آن ها خوشایند نیست؟ ‌آن‌ها انتظار دارند ترکیه روابط خوبی با موساد و سیا داشته باشد.
سازمان های اطلاعات ایران و ترکیه همیشه در ارتباط بوده‌اند و خواهند بود.
این بین همسایگان امری عادی است که غرب به دیده تردید و شک به آن نگاه می‌کند.
"

روزهای گذشته رسانه‌های صهیونیستی از توافقنامه‌ای به زعم آن‌ها سری میان ایران و ترکیه پرده برداشتند که ترکیه جاسوسی خود از ایران را متوقف خواهد کرد و یکی از حلقه‌های جاسوسی اسرائیل از ایران را نیز دستگیر کرده و به ایران تحویل داده است.

هاآرتص:

واشنگتن و اورشلیم چقدر بر سر ایران اختلاف دارند؟

"زمانی که پیشرفت محسوسی در مذاکرات با ایران دیده نمی‌شود، کنگره باید زمینه را برای وضع تحریم‌های بیشتر آماده کند و به متحدان آمریکا نشان دهد که تهران اجازه نخواهد داشت از خط قرمز هسته‌ای عبور کند.
"

"پوشاندن فاصله ایجاد شده میان واشنگتن و اورشلیم [بیت‌المقدس؛ پایتخت جدید رژیم صهیونیستی] در چگونگی برخورد مطلوب با ایران، بسیار دشوار شده است.
"

هاآرتص در ادامه می‌نویسد: به عقیده اسرائیل توقف و مهلت 60 روزه در تحریم‌های جدید برضد ایران و ادامه آن در صورت بی‌نتیجه بودن مذاکرات، پیامی نادرست برای این کشور خواهد بود.
"

 یدیعوت آحارونوت:

 نتیانیاهو: آمریکا و غرب مراقب "روز مرگ‌ بر آمریکا" باشند

"نتانیاهو در حاشیه دیدار با رئیس‌جمهور لهستان «برونیسلاو کوموروفسکی» گفته است که آمریکا و غرب باید نسبت به روز "مرگ بر آمریکا" و تظاهرات ضد آمریکایی در ایران که رژیم [آیت‌الله] خامنه‌ای به خیابان‌ها می‌کشاند، مراقب بوده آگاهانه واکنش نشان دهند.
"

 پس از ناامیدی اسرائیل از آمریکا، این رژیم به شدت در تلاش برای یافتن هم‌پیمانان جدید و خروج از انزوای بین‌المللی موجود در جهان است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان