۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین استراتژی «برد - برد» برای مذاکرات شعار غلطی است/ «دفع تجاوز» شعار دیپلماسی مقاومتی
کد خبر: ۱۴۸۳۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

لاریجانی در دانشگاه مازندران:

استراتژی «برد - برد» برای مذاکرات شعار غلطی است/ «دفع تجاوز» شعار دیپلماسی مقاومتی

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه شعار استراتژی «برد - برد» برای مذاکرات شعار غلطی است، گفت: در مذاکرات هسته‌ای، ما با دشمنانی روبه‌رو هستیم که به حقوق مسلم ما تجاوز کرده‌اند.

استراتژی «برد - برد» برای مذاکرات شعار غلطی است/ «دفع تجاوز» شعار دیپلماسی مقاومتی
به گزارش صبح قزوین به نقل از خبرگزاری فارس ، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشوردر پایان برنامه «مذاکره با آمریکا یا مرگ بر آمریکا» در دانشگاه مازندران در پاسخ به سئوال دانشجویی درباره اینکه شما در بحث سیاست خارجی سیاست دولت آقای احمدی‌نژاد را می‌پسندید یا دولت آقای روحانی را؟ گفت: دیپلماسی‌ که آقای روحانی شروع کردند در کمتر از یک‌سال دیگر نتایج خود را نشان می‌دهد و ما چه مذاکرات موفق باشد و چه نباشد از دولت حمایت می‌کنیم.
وی در مورد دولت احمدی‌نژاد هم ابراز داشت: باید طبق چهارچوبی که رهبری گفتند هم خوبی‌ها را دید و هم ضعف‌ها را، ایشان فردی خستگی‌ناپذیر بود و جسارت بسیار بالایی برای انجام کارهای بزرگ داشت، نقطه ضعف او نیز این بود که تصمیم می‌گرفت اما تصمیم‌سازی نمی‌کرد و تصمیم‌سازی ویژگی مهمی بود که در آن دولت کمتر دیده شد.
لاریجانی افزود: ادبیات احمدی‌نژاد خودمانی و زمینی بود و راحت صحبت می‌کرد که برای داخل کشور خیلی هم خوب بود ولی برای ارتباط با جهان عکس این موضوع است و در عرصه بین‌المللی من ادبیات آقای روحانی را بیشتر می‌پسندم.
وی در ادامه به مذاکرات اخیر هسته‌ای اشاره کرد و گفت: دیپلمات‌های ما انسان‌های متدین و کارآمدی هستند ولی ضمن حمایت از آنها نکاتی را لازم است در مذاکرات رعایت کنند که از جمله آنها این است که شعار استراتژی «برد - برد» برای مذاکرات شعار غلطی است، این اصطلاح برای حل مناقشه‌ای به کار می‌رود که در آن طرف ما درجه‌ای از حق را برای گفته‌ها و خواسته‌های طرف مقابل قائل هستیم در حالی که در این مسئله، ما با دشمنانی روبه‌رو هستیم که به حقوق مسلم ما تجاوز کردند، ما از کسی چیزی نمی‌خواهیم و فقط می‌خواهیم کسی حق ما را زیر پا نگذارد.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه افزود: همین شعار می‌تواند ادعاهایی بی‌اساس را برای طرف مقابل به وجود آورد پس بنابراین شعار دیپلماسی مقاومتی باید دفع تجاوز باشد.
لاریجانی گفت: ما دیدیم که گفته شد ما مذاکره برای مذاکره را نمی‌خواهیم اما برای ما دفع تجاوز مهم است نه مذاکره، باید توجه داشت که چه با مذاکره و چه بدون مذاکره هدف اصلی باید دفع تجاوز باشد.
وی در سومین نقد خود از مذاکرات گفت: یا مثلا ما گفتیم که باید برای نتیجه‌گیری مذاکرات زمان تعیین کنیم و نتیجه آن این شد که آمریکایی‌ها آمدند و گفتند خواسته‌های ما را قبول کنید تا مذاکرات زودتر جواب دهد و در این زمینه باید مجددا توجه شود که ما برای دفع تجاوز مذاکره می‌کنیم و برای احقاق حق خود یک ثانیه معطلی هم دیر است و ما باید برای دفع تجاوز زمان تعیین کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان