۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین جاسوسی گسترده آزادی بیان را تهدید می کند
کد خبر: ۱۴۷۶۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

جاسوسی گسترده آزادی بیان را تهدید می کند

عامل افشاگر جاسوسی آمریکا از کشورهای مختلف جهان اعلام کرد که اقدام واشنگتن در انجام جاسوسی های گسترده و سیستماتیک، آزادی بیان و وجود جامعه باز را در سطح بین الملل با خطر روبرو می کند.

جاسوسی گسترده آزادی بیان را تهدید می کند
به گزارش صبح قزوين به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ادوارد اسنودن" که با اتهامات متعدد در آمریکا به دلیل انتشار اسناد محرمانه  آژانس امنیت ملی این کشور روبرو است در مقاله ای که برای انتشار در اختیار رسانه های آلمانی قرار گرفته، اعلام کرد : جاسوسی سیستماتیک یک مشکل جهانی است که حل آن نیز نیازمند یک راه حل جهانی است.
اسنودن در این مقاله می نویسد : چینین برنامه هایی نه تنها تهدید علیه حریم خصوصی محسوب می شود بلکه مواردی همچون آزادی بیان و وجود جوامع باز را نیز تهدید می کنند.
این مقاله در حالی منتشر شده که کاخ سفید و کمیته اطلاعات کنگره آمریکا با درخواست اسنودن برای بخشش مخالفت کرده و خواستار بازگشت وی به آمریکا و محاکمه او شده اند.
اسنودن از سه ماه قبل و با افشای اسناد محرمانه آژانس امیت ملی آمریکا و پرده برداشتن از جاسوسی های گسترده آمریکا از مقامات و شهروندان کشورهای مختلف تبدیل به یکی از تیترهای مهم رسانه های جهان شد.
اسنودن در ابتدا در هتلی در هنگ کنگ پنهان شده بود، اما تهدیدهای آمریکا سبب شد تا وی به روسیه فرار کند.
اسنودن به مدت یک ماه در یکی از فرودگاه های مسکو اقامت کرد تا اینکه دولت روسیه با حضور موقت وی در این کشور موافقت کرد.
انتشار این اسناد از سوی اسنودن همچنان ادامه دارد و به سبب این افشاگری ها تنش هایی در روابط آمریکا با کشورهایی همچون آلمان، برزیل، فرانسه و دیگر كشورهای غربی رخ داده است.
در همین رابطه آلمان و برزیل به دنبال تصویب قطعنامه ای در خصوص ممنوعیت جاسوسی در سازمان ملل هستند و تا کنون نیز بیش از 20 کشور از این اقدام برزیل و آلمان حمایت کرده اند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان