۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین شعار "درود بر آمریکا" تحریم ها را کاهش نخواهد داد/کسانی که خود را علامه دهر می دانند آب در آسیاب دشمن نریزند
کد خبر: ۱۴۷۴۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

قدیری ابیانه در گفت و گو با صبح قزوین:

شعار "درود بر آمریکا" تحریم ها را کاهش نخواهد داد/کسانی که خود را علامه دهر می دانند آب در آسیاب دشمن نریزند

محمد حسن قدیری ابیانه: متاسفانه برخی افراد که خود را علامه دهر و سیاستمدار فرض کرده اند به ماهیت روابط بین الملل آشنا نیستند و یا آگاهانه آب در آسیاب دشمن می ریزند و هنوز درک نکرده اند که اتفاق خاصی نیفتاده که مردم به خاطر آن شعارشان را تغییردهند.

 شعار "درود بر آمریکا" تحریم ها را کاهش نخواهد داد/کسانی که خود را علامه دهر می دانند آب در آسیاب دشمن نریزند

به گزارش صبح قزوین، محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین در خصوص جایگاه 13 آبان، گفت: اگر حتی مردم ایران به جای شعار مرگ بر آمریکا، شعار درود بر آمریکا را سر دهند چیزی از خصومت های کاخ سفید علیه ایران کم نخواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع رابطه با آمریکا بر سر منافع نامشروعی است که آنها به عنوان منافع مشروع خود در ایران و جهان تعریف کرده اند که با منافع مشروع و حیاتی ایران در تضاد است.
بنابراین شعار مرگ بر آمریکا نه تنها باید ادامه یابد؛ بلکه باید پر رنگ تر اعلام شود.

این کارشناس سیاسی افزود: این مخالفت ایران با آمریکا نه تنها مخل مذاکرات جاری و 1+5 نیست؛ بلکه به گروه مذاکره کننده ایرانی کمک می کند به طرف آمریکایی بفهمانند که باید دست از زیاده خواهی خود بردارد و به حقوق ملت ایران تمکین کنند.

قدیری ابیانه با بیان این که دشمنی غرب با ملت ایران فقط به زمان بعد از انقلاب مربوط نمی شود، اذعان داشت: ایالت متحده آمریکا با تجهیز رژیم شاه و تهیه ابزار شکنجه گران و هزاران جنایت دیگر دشمنی خود را به ما ثابت کرده است.

سفیر سابق ایران در استرالیا یادآور شد: بعد از انقلاب، ایران و آمریکا فرصت تغییر در روش ها را داشتند، آنها با 60 دیپلمات یعنی سفارت خانه خارجی خود در ایران به کار و حضور خود ادامه دادند، اما آمریکا از این فرصت برای توطئه علیه ملت و انقلاب اسلامی ما سوء استقاده نمود و در مسیر کودتا، تجزیه و ضربه به نظام اقدام نمود.

این کارشناس سیاسی با اشاره به جایگاه تسخیر لانه جاسوسی در جهان، تاکید کرد: 13 آبان فرصتی خواهد بود که مردم با آگاهی عمیق، خصومت های خود با ملت آمریکا را به نمایش بگذارند، نفرت از کشوری که مسئولینش ایرانی خوب را ایرانی مرده معرفی می کنند و از وجود گزینه نظامی حتی از نوع هسته ای آن بر خود می بالند و تحریم علیه ملت ایران را حتی به دارو و قطعات یدکی هواپیمای مسافربری کشانده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد که خود را علامه دهر و سیاستمدار فرض کرده اند به ماهیت روابط بین الملل آشنا نیستند و یا آگاهانه آب در آسیاب دشمن می ریزند و هنوز درک نکرده اند که اتفاق خاصی نیفتاده که مردم به خاطر آن شعارشان را تغییر دهند.

قدیری ابیانه با بیان این که ذره ای از دشمنی غربی ها با ایران کاهش نیافته است، اظهار کرد: آمریکا کماکان به تحریم های خود تاکید کرده و وجود گزینه نظامی را روی میز خود نگه داشته و با حقوق هسته ای ما مخالفت دارد، حتی تهدید به تشدید تحریم ها دارد و دست تروریست ها را علیه مردم باز نگهداشته است.

سفیر سابق ایران در مکزیک در پاسخ به لزوم رابطه با آمریکا، تشریح کرد: ما هیچ نیازی به رابطه با آمریکا نداریم بلکه نیازمند این هستیم که با آنها رابطه نداشته باشیم.
زیرا غربی ها از رابطه خود برای ضربه زدن به ایران استفاده می کنند.

این کارشناس سیاسی در خصوص مذاکرات هسته ای، عنوان کرد: این مذاکرات البته با رفع اقدامات نابجا امری مفید است.
لحن ملایم و دیپلماتیک رئیس جمهور و هیئت ایرانی یک فایده بزرگ دارد، غربی ها تلاش کرده اند نبود و کندی مذاکرات در این زمینه را تقصیر لحن خصمانه مسوولین کشوری اعلام کنند.

وی در ادامه گفت: حال این لحن نرمش گونه و ملایمت در تلاش وزارت امور خارجه برای عمل در چارچوب ها، از یک طرف و بی نتیجه ماندن آن و ادامه خصومت های آمریکا ثابت خواهد کرد که نرمش در مقابل آمریکا فایده ای نخواهد داشت که این بزرگترین دستاورد مذاکرات خواهد بود.

 قدیری ابیانه در ادامه تصریح کرد: کسانیکه وجود خصومت آمریکا با ایران را گردن خودی ها می اندازند، متوجه خواهند شد اشتباه کرده اند و دشمنی آنها با ایران ریشه در ماهیت زیاده خواهی غربی ها دارد و این مسئله باعث انسجام بیشتر صفوف ملت ایران خواهد شد.

سفیر سابق ایران در استرالیا با بیان این که ایران برای مقابله با تحریم ها به صفوف وحدت فراگیر نیازمند است، اعلام کرد: دولت باید لحن ملایم خود را ادامه دهد و مردم نیز باید پر شورتر از گذشته به بیان مواضع ضد آمریکایی خود پرداخته و بدانند مواضع دولت و عملکرد مردم دولبه یک قیچی است که توطئه ها را می شکافد.

این کارشناس سیاسی در پایان به افشای جاسوسی های اخیر آمریکا در کشورهای اروپایی اشاره و تشریح کرد: غربی ها از تروریست ها حمایت می کنند؛ به جعل اسناد و کارت شناسائی می پرداختند و به شنود و نفوذ در دستگاه های حکومتی مشغول بودند.
برای نمونه افشاگری های اخیر انگلیس و اسنودن نشان داد جاسوسی جزء ابزار عادی رسانه های آمریکایی حتی علیه هم پیمانان خود است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان