۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین بازديد از كشتارگاه صنعتي دام دشت بره
کد خبر: ۱۴۷۰۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين خبر داد:

بازديد از كشتارگاه صنعتي دام دشت بره

مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين از بازديد فرگيران دوره آموزشي آشنايي با بيماري‌هاي حيات وحش از كشتارگاه صنعتي دام دشت بره قزوين خبر داد.

بازديد از كشتارگاه صنعتي دام دشت بره
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان قزوين، علي فرهادي ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: محيط زيست استان جهت آشنايي كارشناسان با بيماري‌هاي حيات وحش و راه‌هاي پيشگيري از شيوع آن اقدام به برگزاري يك دوره آموزشي به مدت 24 ساعت با مشاركت اداره كل دامپزشكي استان نمود.
فرهادي تصريح كرد: در اين دوره آموزشي كارشناسان و كاركنان دو دستگاه با مباحثي همچون بيماري‌هاي شايع حيات وحش بويژه بيماري‌هاي مشترك بين انسان و حيوان، راه‌هاي تشخيص اين بيماري‌ها و علايم آن در حيوانات و انسان، امحاي بهداشتي لاشه حيوانات، نگهداري از حيوانات وحشي در اسارت، روش هاي زنده گيري و نحوه جابجايي حيوانات وحشي، و استفاده از GIS در تهيه بانك اطلاعاتي دام و طيور و شيوه‌هاي پايش اين سيستم آشنا شدند.
مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين بيان كرد: در همين راستا فرگيران جهت آشنايي با اصول نمونه برداري و كالبد گشايي و شيوه هاي مدرن ذبح شرعي از كشتارگاه صنعتي دشت بره قزوين واقع در روستاي ليا بازديد كردند.
وي افزود: کشتارگاه صنعتی دام دشت بره، در سال 1387 در زمینی به مساحت 17 هکتار با سطح زیربنای بیش از 13 هزار متر مربع توسط بخش خصوصی احداث گردیده است.
دشت بره 2 فرهادي تاكيد كرد: این کشتارگاه با برخورداری از پیشرفته ترین تجهیزات، ظرفیت لازم جهت کشتار سیصد راس گاو و هزار راس گوسفند در هر شیفت را دارا می‏ باشد.
در حال حاضر بیش از 300 نفر به صورت مستقیم و پیمانکاری در این مرکز مشغول به کار هستند.
مديركل محيط زيست قزوين در پايان گفت: این کشتارگاه تنها کشتارگاه صنعتی در استان قزوین و بزرگترین و مدرن ترین کشتارگاه صنعتی در منطقه بوده و مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی جهت تولید بهترین محصول با کیفیت بالا و زیر نظر متخصصان دامپزشکی در حال فعالیت است و جهت جلب رضایت مشتریان و تامین سلامت جامعه بر کشتار بهداشتی و ذبح اسلامی زیر نظر کارشناسان دینی تاکید دارد.
دشت بره 1 انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان