۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سنجاقکهای عاشق+تصاویر
کد خبر: ۱۴۴۲۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

وقتی هنر دیدنی می شود؛

سنجاقکهای عاشق+تصاویر

تصور اینکه این سنجاقکها با رنگهای شفاف و واضح در کنار هم به سر می برند بسیار ساده است، اما عکاس ایتالیایی تصویر این حشرات را درحالی ثبت کرده که آن بسیار دیدنی است.

سنجاقکهای عاشق+تصاویر
صبح قزوین؛ تصاویر زیبایی که توسط "جیزی پانیزا" عکاس 38 ساله اهل پالما، ایتالیا ثبت شده، سنجاقکهای چشم درشت را نشان می دهد که در یک دشت سیلابی نزدیک رودخانه پو در دره پو روی یک گل استراحت می کردند.
67674_159   به نظر می رسد این سنجاقکها با رنگهای شفاف و روشن خود بهترین دوست یکدیگر باشند.
67672_307   این سنجاقکها از مگسها، پشه ها و سایر حشرات کوچک دیگر تغذیه می کنند اما برخی از گونه های بزرگ استوایی آنها عنکبوتها را هم شکار می کند.
عکاس که از دیدن ژست این حشرات شگفت زده بوده و تصویر آنها را بلافاصله پس از طلوع خورشید ثبت کرده است.
وی در این رابطه گفت: حالت این حشرات بسیار بامزه بود، صبح سرد و نمناکی بود و به نظر می رسید که آنها جای امنی برای نشستن یافته بودند.
67673_505 براساس اظهارات عکاس قسمت بامزه ماجرا این بود که آنها دستهای یکدیگر را گرفته و گویی به ناظر می گویند که این دوست من است.
"جیزی پانیزا" گفت: امسال در دره پو تعداد پروانه ها کاهش یافته اما تعداد سنجاقکها افزایش داشته است.
این گونه از سنجاقکها اگرچه ظاهر جذابی دارند اما گوشتخوار محسوب می شود.
بیش از 5500 گونه شناخته شده از راسته سنجاقکان شناسایی شده که تعداد 137 مورد آن در لیست قرمز گونه های در معرض خطر قرار دارند، از این تعداد 2 مورد منقرض شده، 13 مورد در حالت بحرانی انقراض بوده، 55 مورد در خطر، 39 مورد بدون حفاظت ، یک مورد در خطر کمتر و 11 مورد بدون خطر در نظر گرفته شده ‌اند.
اما وضعیت بسیار روشنی در این رابطه وجود ندارد.
منبع: صراط انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان