۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین ۴۰۰ روحانی در ادارات اوقاف و امور خیریه سطح کشور فعالیت دارند/ ثبت ۱۴ موقوفه مربوط به حوزه علمیه در قزوین
کد خبر: ۱۳۹۳۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۶ ساعت: ۱۵:۵۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

۴۰۰ روحانی در ادارات اوقاف و امور خیریه سطح کشور فعالیت دارند/ ثبت ۱۴ موقوفه مربوط به حوزه علمیه در قزوین

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به فعالیت ۴۰۰ روحانی در مناصب ادارات اوقاف و امور خیریه در سطح کشور گفت: در حال حاضر ۳۱ مدیرکل اداره اوقاف همچنین روسای شهرستان‌های که بیشتر از ۴ نفر نیرو دارند روحانی هستند.

۴۰۰ روحانی در ادارات اوقاف و امور خیریه سطح کشور فعالیت دارند/ ثبت ۱۴ موقوفه مربوط به حوزه علمیه در قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در همایش بزرگداشت عالم واقف مرحوم میرزا مسعود شیخ الاسلام که در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مراسم بزرگداشت عالمان واقف برای نخستین بار در استان قزوین برگزار می‌شود و با برنامه ریزی‌های انجام شده در نظر داریم که همه ساله ویژه برنامه‌ای به منظور تکریم عالمان واقف در استان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه تجلیل و تکریم از عالمان واقف یکی از رسالت‌های سازمان اوقاف است، افزود: قزوین عالمان واقف بسیاری دارد که یکی از این واقفین مرحوم میرزا مسعود شیخ الاسلام است که بخشی از دارایی خود را در راستای حوزه‌ علمیه و طلاب علوم دینی وقف کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه از دیرباز وابسته به درآمد حاصله از موقوفات در راستا بوده که نشان دهنده رابطه تعاملی بین اوقاف و حوزه علمیه است.

وی عنوان کرد: در استان قزوین 14 موقوفه در راستای حوزه‌های علمیه و کمک به طلاب علوم دینی داریم که از نظر رقبه‌ای با 8 هزار و 500 رقبه در سطح کشور جایگاه مناسبی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: وضعیت موقوفات حوزه‌های علمیه در حال حاضر مناسب نیست و درآمد پایینی دارد که نیاز به برنامه ریزی مدون و طولانی مدتی است که احیا شوند.

وی در ادامه بیان کرد: اقدامات مناسبی در جهت احیاء این موقوفات انجام شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

نوروزی عنوان کرد: با احیای موقوفات مربوط به حوزه‌های علمیه و سرمایه گذاری در درآمدهای حاصله می‌توان به شکل مداوم به حوزه‌های علمیه کمک کرد.

نوروزی با تاکید بر اینکه لازمه داشتن حوزه‌های علمیه قوی برخورداری از منابع مالی مطلوب است، اضافه کرد: طلاب حوزه‌های علمیه با مشکلات زیادی مواجه هستند و به لحاظ معیشتی مشکل دارند و این میزان شهریه و رسیدگی برازنده طلبه‌ای که در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کند، نیست.

وی اظهار کرد: بر اساس دستور مقام معظم رهبری همه مدیران کل و روسای شهرستان‌هایی که بیش از 4 نفر نیرو دارند باید روحانی باشند تا روحانیت در راس موقوفات کشور قرار گرفته و به لحاظ شرعی، اجرای امینانه موقوفات در راستای نیات واقفین انجام شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به فعالیت 400 روحانی در مناصب ادارات اوقاف و امور خیریه در سطح کشور گفت: در حال حاضر 31 مدیرکل همچنین روسای شهرستان‌های که بیشتر از 4 نفر نیرو دارند روحانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر تنها موقوفات در راستای حوزه‌های علمیه استان تهران احیا شوند می‌تواند همه نیازهای مالی و معیشتی طلاب را در سطح کشور تامین کنند.

نوروزی در پایان گفت: کارهای قضایی و حقوقی در حال پیگیری و انجام است تا رقبه‌ای مربوط به حوزه علمیه نداشته باشیم که درآمد آن صرف این حوزه نشود.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان