۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دست گدایی به سوی آمریکایی‌ها و غربی‌ها دراز نمی‌کنیم/ غنی‌سازی یک اصل تغییرناپذیراست
کد خبر: ۱۳۷۴۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

دست گدایی به سوی آمریکایی‌ها و غربی‌ها دراز نمی‌کنیم/ غنی‌سازی یک اصل تغییرناپذیراست

علاءالدین بروجردی: علیرغم مخالفت جدی و مکرر آمریکایی‌ها و تیم غربی درباره غنی‌سازی ایران، عملاً از صفر تا ۱۰۰ بر این دانش در بعد صلح‌آمیز مسلط هستیم.

دست گدایی به سوی آمریکایی‌ها و غربی‌ها دراز نمی‌کنیم/ غنی‌سازی یک اصل تغییرناپذیراست

به گزارش صبح قزوین، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی ویِژه خبری با اشاره به روند مثبت دور تازه گفتگوهای هسته‌ای ایران با گروه 1+5،  گفت: برخورد غربی‌ها با هیئت ایرانی در نشست اخیر در ژنو، نشان از رویکرد و فضای جدید این گفتگوها است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید از سیاست‌های غیرقابل اعتماد آمریکایی‌ها، غافل شد، زیرا سابقه آن‌ها در گذشته نشان داده است که در مقابلشان باید گام‌ها را با احتیاط و در عین حال هوشمندانه برداشت.

بروجردی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ایستادگی ملت، بر اساس معاهده منع تولید و گسترش سلاح‌های هسته ای (ان.
پی.
تی)، تا آخر در برابر حقوق خود خواهد ایستاد.

بروجردی در ادامه اظهار داشت:  فضای فعلی یک فضای جدید در استقبال غرب از طرح جدید ایران و دیپلماسی نوین کشورمان است، هم در زمینه عکس‌العمل طرف‌های مذاکره، هم در زمینه رویکردی که آن‌ها در قبال سیاست‌های اعلام شده دولت جدید در پیش از مذاکره داشتند و هم استمرار مذاکرات بدون نتیجه و بی حاصل که آنها هم هیچ سودی نبردند؛ این هم از عواملی بود که در کنار سیاست‌های مقتدرانه نظام، مواضع قاطع مقام معظم رهبری و ملت ایران این فضای جدید را رقم زد و عکس‌العمل کشورهای غربی و به ویژه آمریکا هم مواضع مثبت‌تری نسبت به گذشته بود.

وی ادامه داد: البته همه این نکات باعث نمی‌شود که ما از این اصل اساسی غافل شویم که آمریکایی‌ها بارها ثابت کرده‌اند که غیرقابل اعتمادند، بنابراین برای آینده باید گام‌ها را با احتیاط برداریم.

بروجردی نحوه رفتار غربی‌ها در آینده را چنین ارزیابی کرد: علیرغم مخالفت جدی و مکرر آمریکایی‌ها و تیم غربی درباره غنی‌سازی ایران، ما عملاً از صفر تا 100 بر این دانش در بعد صلح‌آمیز مسلط هستیم، بنابراین دست گدایی به سوی آمریکایی‌ها و غربی‌ها دراز نمی‌کنیم، چرا که این حق را عهدنامه ان.
پی.
تی به ما داده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه غربی‌ها و آمریکا راهی جز پذیرفتن واقعیت‌ها ندارند، بیان کرد: ما نیز به دنبال راه حل منطقی و ایجاد تفاهم هستیم.

بروجردی اظهار داشت: قطعاً آنچه در این دو روز اتفاق افتاد یک گام به پیش بوده و در مجموع نشانه‌ها مثبت است، اما نباید فراموش کنیم که در سه هفته آینده عوامل مخرب از جمله صهیونیست‌ها بدون تردید فعال خواهند بود.

وی افزود: ما هوشمندانه، با احتیاط و با درک این نکته که در مقابل ما آمریکایی است که بارها ثابت کرده غیرقابل اعتماد است باید پیش برویم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: زمینه برای ایجاد فضای مثبت‌تر در مذاکره سه هفته آینده فراهم است و می‌توان نسبت به کاهش و سپس رفع تحریم‌ها که محوری اساسی می باشد، خوش‌بین بود.

بروجردی بیان کرد: مجلس برای ادامه روند حمایت از تیم‌های مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور در طول  10 سال نقشی کلیدی داشته  است؛ ما در هر مقطعی بر اساس منافع ملی و دفاع از حقوق ملت ایران آمادگی داریم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی در پایان  افزود: غنی‌سازی  یک اصل تغییرناپذیر است و همه هم نظرهستند که باید از دانش هسته‌ای خود دفاع کنیم، لذا ما این کار  را عملیاتی کردیم و با رعایت اصل قانونی پدافند غیر عامل، در شرایطی غنی‌سازی تحت نظارت آژانس را انجام می‌دهیم که قابل بمباران هم نیست، بنابراین در عمل از این دانش دفاع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان