۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین سیاست‌های وزارت نفت با مصالح و منافع کشور همخوانی ندارد/ افزایش تولید نفت در زمان کاهش شدید قیمت بی‌معناست
کد خبر: ۱۳۴۱۸۵ نویسنده: علیرضا زاکانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

زاکانی در مصاحبه با صبح قزوین:

سیاست‌های وزارت نفت با مصالح و منافع کشور همخوانی ندارد/ افزایش تولید نفت در زمان کاهش شدید قیمت بی‌معناست

زاکانی گفت: چرا زمانی که عرضه و تقاضا به گونه‌ای است که بازار مازاد تولید دارد و از سوی دیگر توطئه آمریکا در جهت شکستن قیمت‌ها فضا را به این سمت هدایت کرده آقای زنگنه اصرار بر تولید دارد؟!

سیاست‌های وزارت نفت با مصالح و منافع کشور همخوانی ندارد/ افزایش تولید نفت در زمان کاهش شدید قیمت بی‌معناست
علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی   صبح قزوین ، در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش شدید قیمت نفت آیا آن را یک توطئه در آستانه انتخابات نمی‌دانید، گفت: باید این سوال را از وزیر نفت بپرسید.
وی در ادامه افزود: چرا زمانی که عرضه و تقاضا به گونه‌ای است که بازار مازاد تولید دارد و به واسطه همین شرایط بخشی از قیمت‌ها پایین است و از سوی دیگر توطئه آمریکا در جهت شکستن قیمت‌ها فضا را به این سمت هدایت کرده آقای زنگنه اصرار بر تولید دارد؟!
این کارشناس اقتصادی اذعان کرد: وزیر نفت این مسئله را نه به صورت عملی، بلکه از طریق مطبوعات رسانه‌ای کرده است و معاونان وی اذعان می‌کنند که ما اگر نفت به کمتر از این مقدار قیمت هم برسد بازهم تولید خود را ادامه می‌دهیم.
وی ادامه داد: آیا این نگاه به حل مشکل کاهش قیمت نفت کمک می‌کند یا تشدید آن؟ این رفتار یک اقدام کاملا ابتدایی و ساده از سوی وزارت نفت است.
زاکانی بیان کرد: ما تعجب می‌کنیم در این شرایط چرا نسبت به منافع ملی و مصالح کشور بی دقتی می‌شود.
وی تصریح کرد: چرا هم اکنون نقش فعالی که ایران در اُپک و سایر مجامع می‌تواند داشته باشد و پایه درستی را برای قیمت نفت استوار کند از آن پرهیز کرده و با دامن زدن به این شرایط و از سوی دیگر با بستن قراردادهای بلند مدت که اصل آن قراردادها هم آسیب جدی به کشور وارد می‌کند، زمینه تاراج را فراهم کرده است.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه معتقدم باید در سیاست‌های وزارت نفت تجدید نظر صورت بگیرد تا زمینه افزایش قیمت نفت فراهم شود، اظهار کرد: علاوه بر این فقط تاثیر وزارت نفت نیست بلکه دولت باید با همراه کردن سایر کشورهای همسایه با این سیاست جبهه‌ای در برابر توطئه‌های عربستان و آمریکا ایجاد کند اما متاسفانه این رفتار دیده نمی‌شود.
وی در پایان درباره وظیفه نمایندگان مجلس برای حل این موضوع، عنوان کرد: وظیفه نمایندگان حکم می‌کند این موضوع را به صورت جدی از طریق وزیر نقت و دولت در مجلس پیگیری کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان