۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین توليد بدون صادرات در درازمدت محكوم به شكست است
کد خبر: ۱۳۰۹۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز:

توليد بدون صادرات در درازمدت محكوم به شكست است

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز در اولين جلسه برنامه ريزي استقرار ميز صنعت در شهرستان گفت: علاوه بر توجه به اقتصاد درون زا باید ساختار سرمایه گذاری بصورت شفاف مشخص شود.

توليد بدون صادرات در درازمدت محكوم به شكست است
به گزارش خبرنگار اقتصادی   صبح قزوین ، رضا عسگري در اولین جلسه‌ای که به منظور برنامه‌ریزی جهت استقرار میز صنعت در شهرستان البرز با حضور امام جمعه شهر الوند، جمعی از صاحبنظران این حوزه و روسای ادارت مرتبط در محل فرمانداری اين شهرستان گفت: علاوه بر توجه به اقتصاد درون زا باید ساختار سرمایه گذاری بصورت شفاف مشخص شود.
وی با اشاره به اینکه می‌توان با رعایت قوانین و الزامات قانونی در تسهیل امور موثر بود، ادامه داد: هدف از تشکیل میز صنعت سهولت دسترسی و سرمایه گذاری آسان در شهرستان و همچنین بررسی ساماندهی وضعيت شرکت‌های فعال و نیمه فعال شهرستان است.
این مسئول افزود: در راه اندازی میز صنعت بايد از ظرفیت و توان دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در ارائه نقطه نظرات کارشناسی اساتيد مجرب این حوزه استفاده بهينه كرد.
وی اذعان کرد: با بررسي پيشنهاد تاسيس مركز خدمات سرمايه گذاري؛ به منـظور تسهـیل و تسریع در انجـام وظایف قـانونی سـازمان سرمایه گذاری زمينه تشویق و حمایت از سـرمایه گذاری داخلي و خارجي در استان و شهرستان ايجاد مي‌شود.
وي با بيان اينكه ایـن مرکـز مي‌تواند، کانـون کـلیه مراجعـات متقاضـیان سرمـایه گـذاری به سازمان‌های ذیربط باشد، ادامه داد: سازماندهی امور و گردش کار در" مرکز خدمات" به گونه‌ای اسـت که سرمـایه گذاران به کـلیه اطـلاعات و راهکـارهای لازم دسترسـی پیـدا مـی‌نمایند و نیـازی به مراجـعات مکـرر به دستگـاه‌های اجـرایی گوناگـون نـدارند.
سرپرست فرمانداري شهرستان البرز از ديگر دغدغه‌هاي ميزصنعت را حل مشكلات واحدهاي صنعتي دانست و تصريح كرد: با استفاده از ظرفيت حضور اداره كل گمرك استان در شهرستان البرز، احداث نمايشگاه‌هاي دايمي در سطح شهرستان و برندسازي محصولات توليد شده، بازار مناسب جهت فروش توليدات را داشته باشيم.
عسگري با اشاره به اينكه توليد بدون تجارت و صادرات در دراز مدت محكوم به شكست است، اذعان کرد: برند سازي محصولات مي‌تواند در اين زمينه كمك شاياني جهت ورود محصولات به بازارهاي خارجي نمايد.
سرپرست فرمانداري شهرستان البرز در ادامه يكي از افتهاي موجود در برنامه ريزي را عدم دسترسي به آمار دقيق دانست و تصريح كرد: اميدوارم با آسیب شناسی دقيق صنايع غيرفعال، نظرات كارشناسان اين حوزه جمع آوري و نهايتا در جذب سرمايه گذاران و ايجاد زمینه حضور صنایع در بازارهاي جهاني، در توسعه بخش صنعت با برنامه ريزي بلند مدت كوشا باشيم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان