۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین برترین مقالات محققان ایرانی در سال ۲۰۱۵ معرفی شدند
کد خبر: ۱۳۰۵۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

بر اساس شاخص نمره آلتمتریک

برترین مقالات محققان ایرانی در سال ۲۰۱۵ معرفی شدند

مقالات برتر محققان ایرانی در سال ۲۰۱۵ میلادی بر اساس شاخص نمره آلتمتریک استخراج و معرفی شدند.

برترین مقالات محققان ایرانی در سال ۲۰۱۵ معرفی شدند
به گزارش سرویس دانشگاه  صبح قزوین ، نمره آلتمتریک شاخصی از میزان توجه و برد برخط یک خروجی تحقیق است و میزان توجهی راکه یک خروجی تحقیقاتی به خود جلب کرده است، مشخص می کند.
نمره آلتمتریک با استفاده از یک الگوریتم وزن دهی و بر اساس سه عامل اصلی، اندازه ذکر (تعداد دفعاتی که یک عنوان مقاله در صفحات دیگر ذکر شده است)، منبع ذکر و نویسنده ذکر محاسبه می شود.
به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از دفتر علم سنجی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، در انتشار دو مقاله برتر سال 2015 میلادی 14 محقق ایرانی مشارکت داشته اند و این در حالی است که در سال 2014 هیچ یک از محققان ایرانی مشارکتی در نگارش مقالات برتر آلتمتریک نداشتند.
عناوین این دو مقاله به شرح زیر است:
- Prevalence, and years lived with disability for 301 acute and chronic diseases and injuries in 188 countries, 1990–2013: a systematic analysis for the Global Burden of Disease Study 2013
- all-cause and cause-specific mortality for 240 causes of death, 1990-2013: a systematic analysis for the Global Burden of Disease Study 2013
هیرش امینی از دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بابک عشرتی از دانشگاه علوم پزشکی اراک، علیرضا استقامتی، فرشاد فرزادفر، نیما حافظی نژاد، سارا شیخ بهایی از پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، فرشاد فرزادفر از دانشگاه علوم پزشکی تهران، رضا ملک زاده و صدف قاجاریه سپانلو از مرکز تحقیقات بیماری های گوارشی دانشگاه علوم پزشکی تهران نویسندگانی هستند که در نگارش این دو مقاله مشارکت داشته اند.
وفا رحیمی موقر از تروما و جراحی سینا، دانشگاه علوم پزشکی تهران، محمدعلی شهریان از گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران، پوریا حیدرپور از دانشگاه علوم پزشکی تهران و محمدتقی هدایتی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مازیار مرادی لک از دانشکده پزشکی تهران نیز از دیگر نویسندگان این مقالات هستند.
بر اساس این گزارش در نگارش 100 مقاله برتر جهان بر اساس نمره آلتمتریک 2015 در مجموع هزار و 840 مولف از 100 کشور جهان حضور داشته اند و این مقالات در 34 نشریه منتشر شده است.
10 مقاله برتر نخست جهان در حوزه های علوم سلامت و بهداشت، زمین و محیط زیست، تحقیق و تکرارپذیری، علوم رایانه و اطلاعات و مطالعات جامعه انسانی به رشته تحریر درآمده است.
از 100 مقاله برتر جهان 42 درصد به صورت دسترسی آزاد در اختیار مخاطب قرار گرفته، 65 درصد از این مقالات از نویسندگان آمریکا و 31 درصد مقالات دارای نویسندگانی از کشور انگلیس هستند و تنها 2 مقاله دارای نویسندگان ایرانی هستند.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان