۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین محموله‌های بنزین وارداتی را در بنادر متوقف کنید
کد خبر: ۱۲۷۵۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سابق سازمان استاندارد خطاب به زنگنه و ابتکار:

محموله‌های بنزین وارداتی را در بنادر متوقف کنید

برزگری با انتقاد از اعلام نشدن نتایج آزمایشات بنزین‌های وارداتی در دو سال گذشته گفت: مردم از سازمان استاندارد توقع دارند، ملاحظات سیاسی را کنار بگذارد و سلامتی مردم را در نظر بگیرد.

 محموله‌های بنزین وارداتی را در بنادر متوقف کنید
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، نظام الدین برزگری رئیس سابق سازمان استاندارد در گفتگو با «نسیم آنلاین» در خصوص پاسخگو نبودن سازمان استاندارد درباره کیفیت بنزین های وارداتی در دولت یازدهم اظهار کرد: سازمان استاندارد معمولا سازمانی پاسخگو بوده و باید در خصوص کیفیت بنزین های وارداتی هم پاسخ دهد.

وی افزود: محموله های وارداتی معمولا در بنادر نمونه برداری می شود و به آزمایشگاههای پژوهشگاه استاندارد و پژوهشگاه صنعت نفت ارجاع داده می شود. در نهایت بعد از این که نتیجه آزمایش از دو یا سه جا مشخص شد، به صورت علنی اعلام می شود.

رئیس سابق سازمان استاندارد تصریح کرد: محموله های بنزین باید در بنادر متوقف شود و تا زمانی که نتیجه نمونه برداری نشان دهنده استاندارد بودن بنزین نباشد، اجازه ورود به آنها داده نمی شود.

برزگری با اشاره به دوران مدیریت خود بر سازمان استاندارد به نسیم آنلاین عنوان کرد: زمانی که بنده رئیس سازمان استاندارد بودم اجازه ورود هیچ محموله ی بنزینی بدون تایید سازمان استاندارد داده نمی شد. البته مشکل اصلی آلودگی هوا بنزین های آلوده نیست، زیرا اگر خودروهای کاربراتوری بنزین یورو4 با اکتان بالای 90 هم مصرف کنند بازهم هوا آلوده خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر 120 هزار خودروی فرسوده در سطح کلانشهرها در حال تردد است و بنا به اعلام برخی از مراجع، 70 هزار خودرو بیش از 30 سال عمر کرده اند. اینها همه تاثیر گذارند و تنها عامل آلودگی هوا بنزین نیست.

برزگری با انتقاد از موضع منفعل سازمان استاندارد در قبال بنزین های وارداتی گفت: سازمان استاندارد باید در خصوص وضعیت کیفیت بنزین های وارداتی به مردم پاسخ دهد و هیچ ملاحظه ای را نباید در این خصوص در نظر بگیرد چون این سازمان قبل از این یک سازمان دولتی باشد در برابر سلامت مردم مسئولیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: آزمایش نمونه های بنزین وارداتی زمان زیادی را طی نمی کند، به شکلی که خود این آزمایش 15 دقیقه بیشتر طول نمی کشد و اگر قرار باشد که در دو یا سه آزمایشگاه هم این بنزین ها مورد آزمایش قرار گیرد، 18 روزه می توان در خصوص کیفیت بنزین ها پاسخ قطعی داد.

رئیس سابق سازمان استاندارد بیان کرد: بنده از خانم پیروزبخت می خواهم که دلیل اعلام نشدن کیفیت بنزین های وارداتی را هرچه سریعتر اعلام کنند و به مردم بگویند که چرا در این دو سال نتیجه آزمایشات استاندارد بودن یا نبودن بنزین به استحضار عموم مردم نرسیده است.

برزگری عنوان کرد: در زمان دولت قبل سازمان استاندارد به طور مستقل نظر خود را در خصوص بنزین پتروشیمی ها اعلام کرد، اما در این دولت شاهد این هستیم که برخی ملاحظات اجازه اعلام نظر مستقل سازمان استاندارد را نمی دهند.

وی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم عملکرد سازمان استاندارد سیاسی شود و تحت فشار دولت موضع این سازمان تغییر کند. ما در سازمان استاندارد نشان دادیم که سلامتی مردم برایمان مهم تر از هر چیز دیگری است و حتی در خصوص خودرو با وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت درگیر شدیم. ولی متاسفانه نمونه این گونه از استقلال عملها را در سازمان استاندارد کنونی نمی بینیم.

انتهای پیام/7008

منبع: نسیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان