۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اجراي ۵۰ طرح چند منظوره فرهنگي و ورزشي در استان/راه اندازي شوراي عالي قرآن براي نخستین بار در كشور در سطح استان قزوين
کد خبر: ۱۲۷۱۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عجم خبر داد:

اجراي ۵۰ طرح چند منظوره فرهنگي و ورزشي در استان/راه اندازي شوراي عالي قرآن براي نخستین بار در كشور در سطح استان قزوين

استاندار قزوین: در حال حاضر بيش از ۱۲ هزار قرآن آموز در سطح استان وجود دارد و تمامي برنامه هاي قرآني دستگاهها باهدف ترويج فرهنگ قرآني در اين شورا طرح و تصميم گيري مي شود.

اجراي ۵۰ طرح چند منظوره فرهنگي و ورزشي در استان/راه اندازي شوراي عالي قرآن براي نخستین بار در كشور در سطح استان قزوين
به گزارش صبح قزوین، احمد عجم ظهر  در جلسه شوراي فرهنگ عمومي كه با حضور اعضاء كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي و اعضاء شوراي فرهنگ عمومي استان در سالن جلسات استانداري برگزار شد، اظهارداشت: استان قزوين دارای ظرفيت هاي فرهنگي بسيار بالايي از قبيل ولایت مداری، باورهاي عميق مذهبي، انسجام اجتماعي، هماهنگي بين دستگاه ها و نيروي انساني می باشد.
عجم اعلام کرد:در حال حاضر 130 هزار دانشجو در بيش از 50 واحد دانشگاهي در استان قزوین مشغول تحصيل هستند و كانون هاي متعدد فرهنگي در مساجد و پايگاه هاي بسيج در كنار حوزه هاي علميه و دانشگاه هاي معتبر از ديگر قابليت های فرهنگي استان محسوب مي شوند.
این مقام مسئول عنوان کرد:  شوراي عالي قرآن براي اولين بار در كشور در سطح استان قزوين راه اندازی شده است.
همچنین بيش از 12 هزار قرآن آموز در سطح استان در حال آموزش و یادگیری قرآن و آموزه های آن می باشند.
شورای عالی قرآن  تمامي برنامه هاي قرآني دستگاه ها را با هدف ترويج فرهنگ قرآني مصوب و تصميم گيري مي کند.
استاندار قزوین، همچنین از اجراي50 طرح چند منظوره فرهنگي و ورزشي با اعتباري بالغ بر 100 ميليارد تومان در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: موقعيت جغرافيايي قزوين، وجود امامزاده حسين (ع) به عنوان چهارمین حرم اهل بیت کشور و ثبت بيش از هشت هزار اثر ملي به همراه باغ صفويه از ديگر توانمندي هاي استان قزوین است كه ساماندهي اين مجموعه هاي فرهنگي نيازمند تخصيص و تأمين اعتبارات ويژه اي است.
عجم ساماندهي گلزار شهدا، راه اندازي كرسي هاي آزاد انديشي، توجه به حوزه عفاف و حجاب و قانون مداري را از جمله اولويت ها و دغدغه هاي شوراي فرهنگ عمومي در سال هاي گذشته عنوان كرد و افزود: ادغام حوزه جوانان و ورزش در عمل منجر به ايجاد مشكلاتي شده كه توجه به محتوا و برنامه هاي غني سازي اوقات فراغت جوانان را تحت الشعاع قرار داده است كه براي تعادل بخشيدن بين اين دو عرصه نيازمند قوانين روز آمد و كارآمدي هستيم.
مجلس با تصویب طرحی به مجمع جهانی شهر اسلامی رسمیت بخشد نصرتی شهردار قزوین نیز در این کمیسیون اظهار داشت: قزوین چهارمین حرم اهل بیت کشور است.
در 3 سال گذشته در سفر رئیس جمهور سابق، یک مصوبه برای احیای مجموعه امام زاده حسین قزوین و تکمیل آن تصویب شد.
اما به دلیل تنگناهای مالی و اقتصادی محقق نشد.
وی در تبیین نقش امام زاده حسین تصریح کرد: این امام زاده یک فضا، فرصت و ثروت ملی است و اختصاص به استان قزوین ندارد.
از این رو خواهش ما این است که در بودجه دولت و یا در خود مجلس با توجه به اهمیتی که این مسئله دارد طرح یا پیشنهادی برای اختصاص ردیف بودجه به مانند سایر شهرها انجام شود.
شهردار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در نهم و دهم شهریور ماه امسال، با تصویب شورای فرهنگ عمومی استان بزرگترین اتفاق فرهنگی کشور یعنی "مجمع جهانی شهر اسلامی" رقم خورد.
این مسئول ادامه داد: در این رخداد فرهنگی بزرگ 19 کشور، شهرداران کشور، مشارکت حوزه علمیه قم، قزوین، امام صادق(ع) و علم و صنعت که تمامی آنها مشارکت خوب و منظمی داشتند، در این همایش مصوبات خوبی انجام شد.
نصرتی افزود: دبیرخانه دائمی این مجمع در ایران که امسال آن به قزوین سپرده شده است و در 2 سال آینده به کاظمین خواهد بود.
این مجمع مصوب برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد می باشد، دارای ویژگی های بسیار بالایی است؛ از جمله این ویژگی ها می توان به ارتباط با تمامی شهرها و کشورهای اسلامی در قالب 13 بندی که به تصویب رسید اشاره کرد.
وی تاکید کرد: خواهش ما از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی این است که در قالب حمایت این مجمع را در مصوبات خود یاری کند تا رسمیت آن در سطح کشور بالاتر قرار بگیرد.
نصرتی افزود: این مجمع در سطح بین المللی مورد احترام همگان است و ما نیازمد حمایت فرهنگی مجلس شورای اسلامی از آن می باشیم.
انتهای خبر/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان