۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین هيئت مديره جديد كانون وكلاي دادگستري استان قزوين با رئيس دادگستري شهرستان البرز دیدار کردند
کد خبر: ۱۱۹۳۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام کثیرلو:

هيئت مديره جديد كانون وكلاي دادگستري استان قزوين با رئيس دادگستري شهرستان البرز دیدار کردند

اعضاي هيأت مديره جديد كانون وكلاي دادگستري استان قزوين با رئيس دادگستري و دادستان شهرستان البرز ديدار نمودند.

هيئت مديره جديد كانون وكلاي دادگستري استان قزوين با رئيس دادگستري شهرستان البرز دیدار کردند
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، دراين ديدار ابتدا اعضاي هيئت مديره به لزوم تعامل و همگرايي بيشتر بين كانون وكلاء و دستگاه قضايي اشاره و از فضاي خوب و منطقي حاكم بر دادگستري و دادسراي عمومي و انقلاب البرز قدرداني نمودند.
حجت الاسلام والمسلمین كثيرلو ، رئيس دادگستري البرز نيز با قرائت سوره عصر همه را به توجه عميق به آيات و محتواي اين سوره تذكر داده و خاطرنشان ساخت قضات و وكلاء نبايد خودرا بي نياز از نكات و آموزه هاي ديني و اخلاقي بداند .
وی همچنين به لزوم آموزش و تذكر مسائل اخلاق حرفه اي به كارآموزان وكالت و وكلاي جوان اشاره و خواستار برگزاري جلسات اخلاقي و عقيدتي دركنار جلسات علمي و حقوقي شد.
رئيس دادگستري البرزهمچنين به امكان استقرار وكلاء در دفتر ارشاد و معاضدت قضايي براي حفظ شأن وكلاء اشاره و به برخي موضوعات مطروحه درزمينه رعايت مسائل شرعي و حجاب بانوان نيزپرداخت.
در ادامه این دیدار امیر جلالی دادستان عمومي و انقلاب البرز ، ضمن تبريك انتخاب هيأت مديره جديد به جايگاه رفيع وكلاء در احقاق حق و اجراي عدالت اشاره و اعلام داشت: حفظ و ارتقاء اين جايگاه از يك سو مستلزم توجه سيستم قضايي كشور به شأن حرفه اي وكيل و از سوي ديگر در گرو رعايت اين شئون از سوي وكلاء در حيطه پوشش ، كردار، رفتار، گفتارو قانون مداري مي باشد.
وی همچنين با اشاره به تشكيل هسته وكلاء در ستادپيشگيري و حفاظت اجتماعي اين شهرستان خواستار حضور و شركت و كلاء در اين هسته گرديد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز در ارتباط با موضوع حضور وكلاء درمراحل بازپرسي نيز با ارائه برداشت و تفسيرخود از قانون ، اعلام نمود: مادرصد آن هستيم با تضمين حقوق وكلاء امكان دفاع از حقوق مراجعين به عدليه را فراهم آوريم.
همچنين در اين ديدار به موضوعاتي نظير نشست هاي علمي مشترك بين قضات و كلاء ، اتخاذ تصميم براي امكان حضور وكيل در مرحله بازپرسي ، رعايت مقررات ابطال تمبر مالياتي وكلاء و نيز توسط برخي از اعضاي هيأت مديره كانون پرداخته شد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان