۱۵/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۷ جمعه

صبح قزوین قبور ائمه و امامزادگان ملجا و پناهگاه مسلمانان هستند
کد خبر: ۱۱۸۸۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در خبرگان:

قبور ائمه و امامزادگان ملجا و پناهگاه مسلمانان هستند

آیت الله اسلامی: خداوند غیب آسمان و زمین است و به خاندان اهل بیت قدرت و معنویت داده است ؛ حضرت رسول اکرم (ص) هر چه داشت برای این خاندان معرفی کرد.

 قبور ائمه و امامزادگان ملجا و پناهگاه مسلمانان هستند
به گزارش صبح قزوین به نقل از آوای آوج، آیت الله علی اسلامی در همایش گرامیداشت امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان های آوج و بوئین زهرا در محل امامزاده عبدالقهار(ع) دهستان کلنجین با اشاره به تفسیر سوره کوثر اظهار داشت: بحث ها زیادی در باب این سوره وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده است.
وی افزود: در زمان پیامبر اکرم (ص) شخص نادانی اعتقاد بر این داشت که وقتی آن حضرت از دنیا می روند چون فرزند پسری ندارد کار به جای می کشد که نسل نبوت و بعد از آن قطع خواهد شد در جواب گستاخی های آن نادان خداوند متعال سوره کوثر را نازل کرد و فرمود:خودت ناقص هستی من به پیامبر کوثر داده ام تو می گویی بچه و پسر ندارد.
اسلامی با تاکید بر اینکه خداوند متعال در سوره کوثر بر ما منت گذاشته است گفت: دشمن نمی تواند مفهوم جمله « ما به تو کوثر دادیم» را بفهمد.
امام جمعه شهرستان تاکستان خاطر نشان کرد: این امامزادگان از سید هایی بودند که حتی شال سبز هم نمی انداختند چون ممکن بود به آن ها ریاکار بگویند و خیلی از آن ها حوائج مردم را برآورده کرده اند.
آیت الله علی اسلامی با استناد به آیه قرآن کریم بیان کرد: خداوند غیب آسمان و زمین است و به خاندان اهل بیت قدرت و معنویت داده است ؛ حضرت رسول اکرم (ص) هر چه داشت برای این خاندان معرفی کرد.
وی ادامه داد: امامزاده عبدالقهار(ع) در منطقه زنجان قضاوت انجام می داد خداوند متعال توفیق داد تا در این منطقه مدفون شود طبق اطلاعات بدست آمده این امامزاده را با 19 واسطه به امام حسن(ع) یا امام موسی کاظم منتسب می دانند و از طرف مادر هم این بزرگوار سید بودند؛ پس بروید با او ارتباط برقرار کنید و حاجت بخواهید.
اسلامی با اشاره به اینکه در منطقه کلنجین 17 امامزاده مدفون هستند گفت: در سال 1340 با توجه به زلزله ای که در این منطقه بوقوع پیوست خان ها و این امامزاده تخریب شده بود اماخدا را شکر که بدست یکی از متولیان قبر امامزاده عبدالقهار(ع) تعمیر و بازسازی شد.
نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری افزود: هر کسی که از ذریه حضرت رسول اکرم(س) باشد سید است از طرفی دیگر چون پیامبر اکرم(ص) فرزند پسری نداشت پس شخصی که مادر او سید باشد خود او نیز سید محسوب می شود.
آیت الله علی اسلامی با اعلام اینکه آمار افرادی که مادرشان سید بوده است به 900 میلیون نفر می رسد گفت: این که در ایران بعضی ها معتقد بودند کسی که مادرش سید باشد سید نیست این دروغ است.
وی معنای سید را به حضرت فاطمه(س) متصل شدن دانست و بیان کرد: این امامزادگان که در کشورهای مختلف مدفون می باشند همگی از مخلصان ، شیعیان و یا ذریه پیامبراکرم(س) هستند.
اسلامی ادامه داد: ملجا و پناهگاه ما همین قبور ائمه و امامزادگان هستند که وظیفه دارید به آن ها اظهار علاقه نشان دهیم و هرگز از این دودمان رسول الله جدا نشویم.
امام جمعه تاکستان تاکید کرد: این عزت ، کرامت و امنیت موجود در کشور را مدیون عنایت اهل بیت می دانیم .
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان