۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین برنامه های فرهنگی در بیش از ۸۰ درصد بقاع متبرکه قزوین اجرا می شود
کد خبر: ۱۱۸۷۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

برنامه های فرهنگی در بیش از ۸۰ درصد بقاع متبرکه قزوین اجرا می شود

حجت الاسلام رضا نوروزی: با اشاره به وجود ۲۶۴ امامزاده در استان، طی سال در بیش از ۸۰ درصد بقاع متبرکه و امامزاده ها برنامه های فرهنگی و مناسبتی اجرا می شود.

برنامه های فرهنگی در بیش از ۸۰ درصد بقاع متبرکه قزوین اجرا می شود
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، حجت الاسلام رضا نوروزی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: استان قزوین دارای 264 امامزاده و بقعه متبرکه است و در واقع امامزاده ها و بقاع متبرکه بهترین فضا برای اجرای برنامه های فرهنگی و دینی هستند.
وی ادامه داد: طی هفت تا هشت سال اخیر با توجه به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، اقدامات فرهنگی در بقاع متبرکه قوت گرفت و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز سالانه برنامه های متفاوتی را برای بقاع متبرکه طراحی کرده و به ادارات استان ها ابلاغ می شود.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: این برنامه ها نیز در اختیار شهرستان ها قرار گرفته و در اختیار مسئولان فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه قرار می گیرد و این برنامه ها نیز متنوع بوده به طوری که شامل برنامه های مناسبتی، قرآنی و طرح های مختلف نظیر آرامش بهاری، نشاط معنوی و غیره می شود.
وی عنوان کرد: خوشبختانه روند خوبی را در اجرای برنامه های فرهنگی در سطح بقاع متبرکه شاهد هستیم، البته شاید نتوانستیم که در 100 درصد بقاع متبرکه این برنامه اجرا شود ولی در بقاع شاخص سطح استان این برنامه ها اجرا می شود و جمعیت قابل توجهی از این برنامه های استفاده می کنند.
حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: در سال جاری نیز برنامه های مختلفی در بقاع متبرکه استان قزوین اجرا شده است که فقط در ایام نوروز که طرح آرامش بهاری صورت گرفت در این طرح 85 امامزاده برنامه فرهنگی داشتند و در تابستان امسال نیز در 30 بقعه متبرکه طرح نشاط معنوی اجرایی شد و همچنین برنامه یاس نبوی نیز در حدود 59 امامزاده صورت گرفت.
وی خاطر نشان کرد: البته علاوه بر برنامه های مذکور، در مناسبت های مختلف و ماه های محرم، صفر و رمضان نیز برنامه های ویژه ای در سطح بقاع متبرکه شاخص استان برگزار شد که در واقع بالغ بر 80 درصد امامزاده ها برنامه های مختلف را دارند.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از مقام امامزادگان در سطح بقاع متبرکه استان اظهار کرد: یکی از برنامه های شاخص ما برگزاری مراسم تجلیل از امامزادگان است که این مراسم در سطح بقاع متبرکه شاخص شهرستان های مختلف استان از جمله قزوین برگزار می شود.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان