۱۵/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۷ جمعه

صبح قزوین نگاه کميته امداد امام خميني (ره) به امور تربيتي و تحصيلي و فرهنگي نگاه آينده نگر و استراتژيک است
کد خبر: ۱۱۷۵۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين:

نگاه کميته امداد امام خميني (ره) به امور تربيتي و تحصيلي و فرهنگي نگاه آينده نگر و استراتژيک است

صفری: با وجود اينکه ۲۳ درصد جمعيت استان قزوين روستايي است ولي ۶۰ درصد افراد تحت حمايت کميته امداد در روستاها هستند که اين امر نشان دهنده نگاه ويژه امداد براي رفع محروميت در روستاها است.

نگاه کميته امداد امام خميني (ره) به امور تربيتي و تحصيلي و فرهنگي نگاه آينده نگر و استراتژيک است
به گزارش صبح قزوین به نقل از اداره روابط عمومي و اطلاع رساني کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين، هدايت صفري در جمع مسئولان فرهنگي و کارشناسان مشاوره خانواده کميته امداد امام خميني (ره) شهرستان هاي استان قزوين بيان داشت: استان قزوين حدود يک ميليون و 200 هزار نفر جمعيت دارد که اين رقم در شش شهرستان، 19 بخش، 898 روستا و 46 دهستان زندگي مي کنند.
وي ادامه داد: استان قزوين يک درصد مساحت و جمعيت کشور را داراست و در اقتصاد ملي حدود پنج درصد ايفاي نقش مي کند، همچنين موقعيت جغرافيايي استان قزوين به گونه اي است که استان قزوين در تلاقي استان هاي غربي، شمالي و مرکزي قرار دارد که اين موقعيت جغرافيايي موقعيت ويژ هاي را به دنبال دارد.
مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين افزود: بايد فرصت ها را به دستاورد تبديل کنيم چراکه استان قزوين از زيرساخت هاي توسعه اي خوبي برخوردار است البته اين استان در حوزه کميته امداد متناسب با اسناد بالادستي و همچنين سند کاهش فقر، نظام جامع آموزشي و نظام جامع سلامت برنامه هايي را اجرا کرده و يا در دست اجرا دارد به طوري که با 52 دستگاه اجرايي انعقاد تفاهم نامه داشته تا بتوانيم با هم افزايي فقر را ريشه کن کنيم.
وي عنوان کرد: با وجود اينکه 23 درصد جمعيت استان قزوين روستايي است ولي 60 درصد افراد تحت حمايت کميته امداد در روستاها هستند که اين امر نشان دهنده نگاه ويژه امداد براي رفع محروميت در روستاها است.
صفري اضافه کرد: بر اساس آمارهاي رسمي، 49 درصد جمعيت استان را از نظر جنسيتي خانم ها تشکيل مي دهد ولي در امداد 69 درصد جمعيت زير پوشش اين نهاد خانم ها هستند.
مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين توضيح داد: داشتن نگرش مثبت يکي از عوامل موفقيت در کارها است که به اين منظور عامل نخست مثبت انديشي است و در گام بعدي بايد دانش و تخصص کار را داشته باشيم و در بخش سوم آنچه مهم است پشتکار است چراکه پشتکار کامل کننده عوامل ديگر است.
وي گفت: در حوزه فرهنگي با وجود تعدد کارها اما پشتکار و نگاه خوبي به اثر بخشي کارها وجود دارد و لازم است از ظرفيت هاي فرهنگي استان نيز به خوبي بهره ببريم چراکه با همين تلاش و پشتکار است که کميته امداد امام خميني (ره) در حوزه غني سازي اوقات فراغت دستگاه برتر شناخته شد و يا در سوادآموزي لوح تقدير گرفت و در حوزه اقامه نماز نيز مورد تقدير ويژه قرار گرفت.
صفري يادآور شد: نگاه کميته امداد امام خميني (ره) به حوزه فرهنگي ، نگاه آينده نگر و استراتژيک است و اگر اعتباري در کميته امداد براي حوزه فرهنگي داشته ايم به هيچ وجه آن را هزينه حساب نکرده بلکه اعتبارات فرهنگي يک سرمايه گذاري است زيرا با اين سرمايه گذاري مي توانيم افراد علمي کشور را تربيت کنيم تا بتوانند در آينده جامعه نقش آفريني کنند.
- اعتماد مردم بزرگترين سرمايه کميته امداد امام خميني (ره) است معاون توسعه مشارکت هاي مردمي کميته امداد امام خميني (ره) گفت: مردم ستون خيمه کميته امداد هستند و اعتماد مردم بزرگترين سرمايه اين نهاد بشمار مي آيد که زمينه تعميق و گسترش فعاليت ها را سبب مي شود.
به گزارش اداره روابط عمومي و اطلاع رساني کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين، سعيد ستاري در گردهمايي معاونين و روساي ستادي و مديران شهرستانهاي کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين بيان داشت: امروز مردم به کميته امداد به عنوان دستگاهي که به ولايت وصل است اعتماد دارند و ما بايد با توکل به خداوند سبحان و استفاده از اين اعتماد مردم ، شرايط را براي خدمات هرچه بهتر فراهم کنيم.
وي توضيح داد: مردم ستون خيمه امداد هستند و اعتماد مردم به اين نهاد يک سرمايه بسيار ارزشمند است که زمينه تعميق و گسترش فعاليت ها را سبب مي شود و آنچه که بسيار مهم است تنوع طرح هاي مشارکت هاي مردمي است که بايد با استفاده از اين تنوع زمينه را براي مشارکت آحاد مردم فراهم آوريم.
ستاري عنوان کرد: در راهبرد تنوع بخشي طرح هاي مشارکتي امداد ، بايد فرآيند لازم را ببينيم تا کارها با سلامت کامل به نتيجه برسد و اين تنوع بخشي براي اين است که براي همه آحاد جامعه نقطه اتصالي را فراهم کنيم.
وي اضافه کرد: تکليف داريم براي 75 ميليون ايراني نقطه اتصال تعريف کنيم چراکه طرح زکات سه ميليون و 300 هزار،طرح اکرام يک ميليون نفر، صدقات هفت و نيم ميليون نفر را مرتبط کرده است.
سعيد ستاري گفت: مجموعه امدادگران کميته امداد استان قزوين توانسته اند با اعتقاد قلبي و حرکت جهادي و تلاش مضاعف نسبت به توسعه مشارکت هاي مردمي گام هاي ارزشمندي را بردارند و کارنامه مطلوب و درخشاني در سال 91 از خود برجاي بگذارند.
اين مسئول خاطرنشان کرد: عملکرد و احياي فريضه الهي زکات در استان قزوين بسيار موفقيت آميز و ارزشمند است به طوري که اين استان توانسته از محل جمع آوري زکات خدمات خوبي را به نيازمندان و خانواده هاي تحت حمايت ارائه دهد و در سال گذشته در سطح کشور از محل جمع آوري زکات بيش از چهار هزار فقره جهيزيه به دختران در شرف ازدواج تحت حمايت و نيازمند اهداء شده است.
وي ادامه داد: کميته امداد تلاش مي کند مبتني بر نياز خانواده هاي آسيب ديده برنامه هاي خود را پيش ببرد و آنچه که امروزه خانواده تحت حمايت اين نهاد را بيشتر دچار مشکل و آسيب کرده است در بحث تأمين مسکن و بيماري هاي خاص، صعب العلاج و سرطاني است.
وي يادآور شد اين نهاد مقدس براي رفع نيازهاي ضروري و اساسي خانواده ها تلاش مي کند تا از طريق درآمدهاي مردمي به ويژه همراهي و مساعدت خيرين مشکلات خانواده ها را مرتفع سازد و شکر خدا از بدو تأسيس اين نهاد تاکنون هرگاه که به افراد متمکن و مردم عزيز مراجعه شده با استقبال گرم روبرو شده ايم.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان