۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ۹۰ درصد پوشاک در حوزه نساجی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود/ مجلس روی تخلفات دولت مماشات دارد
کد خبر: ۱۱۶۸۶۳ نویسنده: روح الله عباسپئور تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در مجلس:

۹۰ درصد پوشاک در حوزه نساجی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود/ مجلس روی تخلفات دولت مماشات دارد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در مجلس با بیان اینکه در حوزه نساجی ۹۰ درصد پوشاک به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، گفت: مجلس با نظارت ضعیف خود روی تخلفات دولت مماشات دارد.

 ۹۰ درصد پوشاک در حوزه نساجی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود/ مجلس روی تخلفات دولت مماشات دارد
روح الله عباسپور، نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، درباره عملکرد مجلس نهم اظهار کرد: مجلس نهم در کنار موفقیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف کسب کرده نقایصی نیز در عملکرد چهارساله خود داشته است.
وی با بیان اینکه نمی‌توان همه آرا و قوانین تصویب شده در مجلس را بدون اشکال دانست، گفت: معتقدم بسیاری از قوانین در مجلس برای گره گشایی از مشکلات جامعه به تصویب رسیده و اقدامات نیز خوبی انجام شده است.
این نماینده مجلس در ادامه افزود: امروز نابسامانی‌های اقتصادی در کشور برجسته است و مجلس در حوزه تصویب قوانین نقش مهمی را ایفا کرده، قانون رفع موانع تولید برای حمایت از تولیدات داخلی اما از سوی دولت این قوانین جدی گفته نشده است.
وی ادامه داد: با عملیاتی شدن قانون تسهیل بازار کسب و کار، در حوزه اشتغال با پویایی خوبی مواجه می‌شویم، هم اکنون 77 درصد صنایع کوچک و بزرگ ما دچار بحران شده و مشکلات مالی دارند.
عباسپور اضافه کرد: مجلس برای حمایت از این صنایع در سال 93، 20 درصد از هزینه صندوق ورودی توسعه ملی را درنظر گرفت که 10 درصد برای حمل و نقل و صنعت و 10 درصد برای دام و کشاورزی به کار گرفته شود.
وی بیان کرد: همچنین مجلس تصویب کرده بود 10 هزار میلیارد از درآمد یارانه‌ها برای حمایت از صنایع اختصاص داده شود؛ اما متاسفانه دولت به این قوانین عمل نکرده است.
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا یادآور شد: در سال جاری مجلس تصویب کرده که 20 درصد ورودی صندوق توسعه ملی به حمایت از تولید و 5 هزار میلیارد هم از محل یارانه‌ها برای پویا شدن صنایع اختصاص یابد.
وی با اشاره به اینکه مجلس اصلاحاتی در حوزه مالیاتی، گمرک و تامین اجتماعی انجام داده است، ابراز کرد: هم اکنون مجلس قانون مبارزه با قاچاق کالا را تصویب کرده که با اجرای آن بسیای از مشکلات تولید کشور حل می‌شود.

ضعف عمده مجلس نهم در حوزه نظارت است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در مجلس با بیان اینکه در حوزه نساجی 90 درصد پوشاک به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، عنوان کرد: علت اصلی این موضوع هم رعایت نشدن قوانین گمرکی در کشور است.
وی ضعف عمده مجلس نهم را در حوزه نظارت برشمرد و گفت: مجلس روی تخلفات دولت مماشات دارد و گاهی با بازگذاشتن دست دولت در برخی قوانین نقش نظارتی خود را کمرنگ کرده است.
عباسپور بیان کرد: مجلس برای همراهی با دولت اختیارات زیادی به آنها داد برای نمونه برای انجام کارهای عمرانی از صندوق توسعه ملی پول برداشت شود یا از بودجه جاری برای برنامه‌های عمرانی اختصاص یابد که در این موارد نظارت مجلس کاهش یافت.
وی در پایان اذعان کرد: مجلس در شوراها و جلسات نظارت دارد اما زمانی که قانونی تصویب شده باید از سوی مجلس پیگیری لازم برای آن وجود داشته باشد؛ اما آنگونه که در قانونگذاری موفق هستیم در حوزه نظارت کارآیی لازم را نداریم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان