۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین دانشجویان با سامانه ی “کتاب من” صاحب کتاب شوند!
کد خبر: ۱۱۶۵۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سرپرست اداره کل کتابخانه های استان قزوین:

دانشجویان با سامانه ی “کتاب من” صاحب کتاب شوند!

سرپرست اداره کل کتابخانه های استان قزوین گفت: دانشجویان با سامانه ی “کتاب من” کتاب مورد نظری که در کتابخانه ها نیست را در یک فرم رایگان نوشته و به تهران ارسال کنند و در مدت ۴۵ روز کتاب را با نام خود دریافت کنند.

دانشجویان با سامانه ی “کتاب من” صاحب کتاب شوند!
به گزارش صبح قزوین به نقل از کیوسنا، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین اظهار داشت: برای دانشجویان کتابهایی در زمینه های مختلف از جمله آموزشی و کمک آموزشی موجود است همچنین کتابهای تستی برای داوطلبین کنکور در مقاطع مختلف نیز موجود می باشد.
محمد رضا مولایی با اشاره به وجود ۷۶۰ هزار جلد کتاب در استان قزوین ابراز داشت: این کتاب ها در تمام زمینه ها از جمله اطلاعات عمومی، ادبیات، مذهبی، تاریخ، فلسفه و دانشجویان در تمامی رشته های تحصیلی موجود می باشد.
این مسئول ابراز داشت: سامانه ای به نام “کتاب من” وجود دارد که دانشجویان با رجوع به آن می توانند کتاب مورد نظر خود که در کتابخانه ها موجود نیست را در یک فرم رایگان نوشته و به تهران ارسال کنند و در مدت ۴۵ روز کتاب را با نام خود دریافت کنند.
مولایی تصریح کرد: تخفیفاتی نیز در ایامی همچون هفته معلم به معلمین و اساتید و در هفته کتابخانی به مراجعین تخصیص داده می شود.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین ابراز کرد: از راه های تشویق عموم مردم به مطالعه ی کتاب می توان به بر گزاری کانون های ادبی، مسابقات فرهنگی، نمایشگاه های کتاب، کتابخانه های سیار، ایستگاه های مطالعه و قفسه های پیک مهر اشاره کرد.
این مسئول بیان کرد: یکی از مزیت های ایستگاه های مطالعه، استفاده از آن در سراسر کشور است، این ایستگا ه ها که بیشتر جنبه ی عمومی دارند را می توان در دادگستری، اداره کل، بیمارستان ها و پایانه های مسافربری مشاهده کرد، در این ایستگاه ها فرد بدون عضویت می تواند از کتا ب ها استفاده کند.
مولایی تاکید کرد: در صورت تمایل به خرید کتاب، فرد می تواند هزینه آن را به شماره حساب پشت کتاب واریز ومالک آن کتاب شود.
مولایی در پاسخ بر نحوه تسهیلات الکترونیکی در استان ابراز کرد: کتابخانه دیجیتال در استان قزوین وجود ندارد.
این مسئول عنوان کرد: ۲۷کتابخانه نهادی به صورت مستقیم و ۲۴ کتابخانه مشارکتی با مشارکت سایر نهادها همانند مساجد و مدارس، زیر نظر نهاد کتابخانه های استان قزوین در حال فعالیت هستند.
وی تصریح کرد: چهار کتابخانه امام خمینی، عارف قزوینی، شهدا و علامه رفیعی در شهر قزوین نهادی هستند، همچنین کتابخانه های نهادی در سایر شهرستان های قزوین همانند آبیک، اقبالیه، الموت، رازمیان،معلم کلایه و محمود آباد نیز مشاهده می شود.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان