۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آخوندی استعفا دهد، صنعت ساختمان به کلی تعطیل است
کد خبر: ۱۱۵۲۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور:

آخوندی استعفا دهد، صنعت ساختمان به کلی تعطیل است

بیگدلی گفت: ارایه تسهیلات خرید خودرو از ناحیه دولت یک توهین بزرگ به مردم و کارآفرینان است؛ وام خرید ارائه زمین و پروانه نیم بها به طور کلی تعطیل شد.

آخوندی استعفا دهد، صنعت ساختمان به کلی تعطیل است
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور، ارایه تسهیلات خریدخودرو از ناحیه دولت را یک توهین بزرگ به مردم وکارآفرینان خواند و اعلام داشت که دولت سرنخ کار را گم کرده است.
چندی پیش، شیوه نامه اعطای تسهیلات خرید خودرو وکالاهای بادوام تولید داخل به شبکه بانکی ابلاغ شد.
مجتبی بیگدلی درگفتگو با نسیم گفت که صنعت ساختمان یک هزار و 200 گروه شغلی را خوراک شغلی می‌دهد که در حال حاضر به قهقرا رفته و افزود متأسفانه دولت به صنعت ورشکسته خودروکه جنازه‌ای از آن به جای مانده و تابوت‌گردانی می‌کند و وام خرید خرید خودرو پرداخت می کند.
وی تصریح کرد: صنعت خودروی ایران همزمان با صنعت خودروی کره جنوبی فعالیت خود را آغار کرده که در حال حاضر کره جنوبی در زمره نخستین شرکت‌های خودروساز بوده در حالی که صنعت خودروی ایران از آخر اول است.
بیگدلی تاکید کردکه با وجود جای پارک در خیابان‌ها ارائه تسهیلات خرید خودرو یک توهین بزرگ به مردم و کارآفرینان است.
وی با بیان اینکه دولت نتوانسته یک رویه درست درحوزه اقتصاد ایجادکند، به نسیم تصریح کردکه شرایط کنونی که از شرایط جنگ بدتر نیست .
رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور، تصریح کرد که برخی از آقایان طوری صحبت می‌کنند که گویی کشور ورشکسته و خزانه ها خالی است و ادامه داد که مدیریتی که بر پایه تدبیر و امید شکل گرفته به تنها چیزی که نمی‌پردازد تدبیر و امید بوده و امید را از بین برده است.
به گفته دبیر کل جامعه اسلامی کار آفرینان کشور، چنانچه دولت پول را در بخش مسکن تزریق می‌کرد این تزریق سه ساله بوده و در ازای ساخت مسکن تورمی رخ نمی‌دهد در حالی که پول پرداختی به خرید خودرو یک جا و آنلاین است.
رئیس انجمن صنفی ساختمان کشور با انتقاد از دولت به نسیم گفت که دولت بانک ها را به مردم مستولی کرده و مدعی است که تورم را از 40 به 14 درصد تقلیل داده درحالیکه متأسفانه نرخ سود بانکی 14 درصدی در زمان احمدی نژاد اکنون با جرایم دیرکرد به 40 درصد رسیده که یک تراژدی بزرگ است.
بیگدلی گفت: وزیر راه و شهرسازی از چالش‌های کنونی مسکن آگاه بوده و افزود: میز وزارت بسیار پر زرق و برق بوده و با توجه به تعطیل شدن کل صنعت ساختمان آخوندی باید استعفا دهد در حالی که وی عاشق پست وزارت است.
وی مدعی شد آخوندی یک کارشناس ساده بوده که به مقام وزارت رسیده و ادامه داد: در حال حاضر بخش مسکن به طور کلی تعطیل است.
وی گفت: برخی از مدیران خود را با داستان‌هایی چون خالی بودن 200 هزار مسکن در تهران مشغول کرده‌اند در حالی که وام خرید ارائه زمین و پروانه نیم بها به طور کلی تعطیل شد.
رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت که شعارهای وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن اجتماعی، صندوق زمین و ساختمان و ارائه تسهیلات ساخت مسکن فقط زینت بخش تیتر روزنامه‌ها بوده است.

انتهای پیام/7008

منبع: نسیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان