۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بانکها برای کاهش نرخ سود بین بانکی از آذرماه حساب مشترک باز می کنند
کد خبر: ۱۱۵۱۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

با هدف کاهش نرخ سود بین بانکی

بانکها برای کاهش نرخ سود بین بانکی از آذرماه حساب مشترک باز می کنند

رئیس کانون بانک های خصوصی از تشکیل حساب مشترک بانک های دولتی و خصوصی از آذرماه امسال خبر داد و گفت: این حساب با هدف کاهش نرخ سود بین بانکی از طریق بهره گیری از منابع مازاد بانک ها در بانک ملی افتتاح می شود.

بانکها برای کاهش نرخ سود بین بانکی از آذرماه حساب مشترک باز می کنند
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، کوروش پرویزیان گفت: هر چند نرخ سود بین بانکی با دخالت بانک مرکزی کاهش یافته و به 24 درصد رسیده است اما بانکها تفاهم کردند که منابع مازاد خود را با همین نرخ به یکدیگر قرض دهند.
وی، هدف از افتتاح این حساب را کمک به تصمیم بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بین بانکی دانست و گفت: با افتتاح این حساب، علاوه بر مدنظر قراردادن بازار غیرمتشکل پولی، می توان برخی از اتفاقات مانند پرداخت تسهیلات چند برابر سپرده در برخی از موسسه ها را نظارت کرد تا مشکلی ایجاد نشود.
مدیرعامل بانک پارسیان افزود: براین اساس در جلسه بانک های خصوصی و دولتی قرار شد بانک ملی اجرای این امر را عهده دار شود و نمایندگانی نیز چارچوب کلی موضوع را تنظیم کنند.
پرویزیان خاطرنشان کرد: این حساب برای ایجاد نظم بیشتر بین بانک ها افتتاح می شود.
به گزارش ایرنا، با توجه به کاهش نرخ تورم و لزوم هماهنگی با سیاست های دولت و بانک مرکزی، بانک ها تصمیم به کاهش قیمت تمام شده پول گرفتند و در همین راستا، تصمیم دارند نرخ سود بین بانکی را از 26 به 24 درصد کاهش دهند.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان