۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین رتبه اعتباری عربستان کاهش یافت
کد خبر: ۱۱۴۷۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کاهش یک رتبه ای

رتبه اعتباری عربستان کاهش یافت

موسسه استاندارد اند پورز رتبه اعتباری عربستان را کاهش داد و اعلام کرد از آنجایی که کاهش قیمت نفت موجب می شود عربستان به دشواری بتواند روند بدتر شدن اوضاع مالی اش را متوقف کند، چشم انداز اعتباری این کشور منفی است.

رتبه اعتباری عربستان کاهش یافت
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، موسسه استاندارد اند پورز رتبه اعتباری عربستان را کاهش داد و اعلام کرد کاهش قیمت نفت موجب افزایش کسری بودجه ریاض خواهد شد که 80 درصد درآمدهای خود را از صادرات انرژی به دست می آورد.

استاندارد اند پورز رتبه اعتباری حاکمیتی عربستان را یک رتبه کاهش داد و به آ+ رساند، که پنجمین رتبه از نظر اعتبار دولت ها به شمار می رود. این موسسه همچنین اعلام کرد، کسری بودجه بزرگترین تولید کننده نفت اوپک امسال به 16 درصد تولید ناخالص داخلی اش خواهد رسید. اس اند پی در بیانیه خود آورده است، از آنجایی که کاهش قیمت نفت موجب می شود عربستان به دشواری بتواند روند بدتر شدن اوضاع مالی اش را متوقف کند، چشم انداز اعتباری این کشور منفی است.

استیو هوکر، یک مدیر پولی در موسسه نیوفلت در هارتفورد آمریکا گفت: «معیارهای اعتباری برای تولید کنندگان نفت نظیر عربستان تحت فشار قرار گرفته است... بعید است این روند تا قبل از افزایش قیمت نفت برعکس شود.»

قیمت نفت برنت به دلیل فزونی عرضه، نسبت به بالاترین رقم های امسال در ماه می 27 درصد کاهش یافته است. با این حال، بدهی دولت عربستان در میان بزرگترین بدهی های جهان قرار دارد. نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2014 کمتر از 2 درصد بوده است.

تروور کولینان، تحلیل مسائل اعتبارسنجی گفت: «اگر عربستان به ثبات کسری بودجه عمومی دولت دست پیدا نکند یا دارایی های مالی نقدی این کشور به زیر 100 درصد تولید ناخالص داخلی اش سقوط کند، ممکن است رتبه اعتباری عربستان در طی 2 سال آینده باز هم کاهش یابد.»

وزارت دارایی عربستان گفته، این کشور «قویا با رویکرد اس اند پی در مدیریت رتبه اعتباری در این مورد خاص مخالف است.» این کاهش رتبه اعتباری «ناشی از عوامل سیال بازار بوده نه تغییرا ت در عوامل بنیادین حاکمیتی که همچنان «قوی» است.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان