۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پارک بانوان، ورود آقایان ممنوع!
کد خبر: ۱۱۴۷۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نگاهی به ساخت پارک بانوان در شهر الوند؛

پارک بانوان، ورود آقایان ممنوع!

برای هر شهروندی این سؤال پیش خواهد آمد که چگونه در همجواری ۲پارک تفریحی و در نقطه ایی که از دامنه دسترسی لازم برای تمام بانوان برخوردار نیست، پارکی برای ورزش و فعالیت های فرهنگی بانوان ساخته می شود و از آن به عنوان افتخار مدیریت شهری یاد میشود؟

 پارک بانوان، ورود آقایان ممنوع!
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، اگر به جنوب شهر الوند، حوالی قلعه اربابی و هنرستان صلحا سری زده باشید، درچند قدمی پارک نیاکان(تپه تاریخی) فضای محصوری را مشاهده خواهید که به عنوان پارک بانوان نامگذاری شده است.

این پارک به استناد آگهی مزایده مورخه ۳۰/۰۴/۹۰ با اعتباری بالغ بر ۲میلیارد ریال ساخته شده است، و به گفته شهردار وقت، جناب آقای مهندس سعید آگشته قرار بوده که در آن خدمات آموزشی و فرهنگی ارائه شود.

البته نامگذاری این مکان به”پارک بانوان” و اشراف ساختمانهای اطراف به داخل این پارک خود جای بسی بحث دارد که چگونه در همجواری ۲پارک تفریحی و در نقطه ایی که از دامنه دسترسی لازم برای تمام بانوان برخوردار نیست، پارکی برای ورزش و فعالیت های فرهنگی بانوان ساخته می شود و از آن به عنوان افتخار مدیریت شهری یاد میشود؟

جدای از اینکه آیا این پارک دارای استاندارد های مهندسی و شهرسازی است و یا صحت این مدعا که میزان سرانه ی فضای سبز شهر الوند به ۸متر رسیده است؟ باید به این موضوع نیز توجه داشت که آیا عزیزان شورای شهر و یا نهادهای ناظر، نسبت به جانمایی پارک بانوان و نحوه ساخت آن نظارت داشته اند؟

البته نگاه مدیریت شهری وقت به استمرار ساخت کمربند فضای سبز شهری جای بسی تقدیر دارد، اما باید دید که پس از گذشت چند سال از ساخت این پارک و صرف هزینه های بسیار نگهداری و مراقبت از آن، آیا پارک بانوان تا کنون برای مصارفی که شهردار وقت از آنها به عنوان افتخار مدیریت شهری نام برده استفاده شده است؟

به نظر میرسد بلا استفاده ماندن ساختمان موجود در این پارک، عدم استفاده بانوان از آن برای ورزش و برداشته شدن تابلوی” پارک بانوان ” و ” ورود آقایان ممنوع ” نشان از آن دارد که مدیران محترم شهری و نهادهای ناظر، باید در هزینه کرد پول بیت المال توجه و دقت بیشتری را داشته باشند تا پروژه های مهم و زیرساختی این شهر با مشکل کمبود بودجه مواجه نشوند.
گفتنی است؛ شهردار وقت در برنامه گفتگوی ویژه خبری استان قزوین عنوان کرده بود: «این پارک دارای یک مجتمع فرهنگی است که به بانوان و خانواده هایی که دارای مسائلی در حوزه بی سرپرستی و بد سرپرستی هستند ارایه خدمات می کند و همچنین در آن آموزش های مختلف در حوزه قرآن کریم، زبان، نقاشی نیز ارایه می گردد».

انتهای پیام/

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان