۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین امروز در کشور ۱۲۰۰ قطعه‌ساز خودرو به خاک سیاه نشسته‌اند/ انتظار حل مشکلات اقتصادی با تکیه به برجام اشتباه است
کد خبر: ۱۱۴۶۱۸ نویسنده: روح الله عباسپور تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

امروز در کشور ۱۲۰۰ قطعه‌ساز خودرو به خاک سیاه نشسته‌اند/ انتظار حل مشکلات اقتصادی با تکیه به برجام اشتباه است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: امروز در کشور ۱۲۰۰ قطعه ساز در حوزه خودرو به خاک سیاه نشسته‌اند و مشکلات شدید دارند دولت باید بدون تکیه به برجام مشکلات را حل کند.

امروز در کشور ۱۲۰۰ قطعه‌ساز خودرو به خاک سیاه نشسته‌اند/ انتظار حل مشکلات اقتصادی با تکیه به برجام اشتباه است
روح الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، در خصوص پاسخ رئیس جمهور به نامه رهبری درباره برجام اظهار کرد: پاسخ آقای رئیس جمهور به نامه رهبری به گونه ای بود که گویی به توجیه مشکلات کشور پرداخته است.
وی در ادامه افزود: مهمترین مشکل و معضل امروز کشور مباحثی چون کمبود آب، اشتغال و مسائل اقتصادی است که تا به امروز از سوی دولت جدی گرفته نشده است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه رهبری فرمودند؛ مشکلات اقتصادی کشور با توجه به مبانی اقتصاد مقاومتی حل می‌شود، اذعان کرد: ما هر چقدر سرنوشت اقتصادی کشور را به اقتصاد کشورهای دنیا گره بزنیم به همان اندازه شکنندگی ایران افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: در این صورت زمینه وابستگی اقتصادی ایران از گذشته بیشتر شده و استقلال به عنوان یک شعار راهبردی نظام زیر سئوال می‌رود؛ البته این موضوع به معنای عدم تعامل و نبود مراودات تجاری با کشورهای جهان نیست.

ما باید به درون زایی و خوداتکایی در کشور توجه کنیم

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه ما باید با توجه به بیانات رهبری نگاه خود را به حوزه اقتصادی تغییر دهیم، تصریح کرد: در این دوسال آقای رئیس جمهور و تیم دولت تمام انرژی خود را برای حل مسئله برجام صرف کردند و متاسفانه نسبت به دیگر بخش‌های جامعه توجه کافی نداشتند.
وی در ادامه اضافه کرد: یعنی نگاه دولت این بود با اتمام توافق تحریم‌ها به طور کلی برداشته شده و مشکل اقتصادی کشور حل می‌شود، اما واقعیت این است کارشناسان داخلی دولت امروز معتقدند با این برجام و رفع تحریم‌ها نیز مشکلات اقتصادی کشور حل نخواهد شد.
این نماینده مجلس گفت: ما باید به درون زایی و خوداتکایی در کشور توجه کنیم و تکیه مدیران بر ظرفیت‌های داخلی در حوزه اقتصاد باشد؛ به هر میزان اقتصاد ایران دارای جنبه استقلال باشد به همان میزان حل مشکلات اقتصادی آسانتر خواهد شد.
وی بیان کرد: وقتی دولت به دنبال تعامل گسترده با کشورهای خارجی است زمینه واردات کالاهای آنها را نیز به کشور فراهم می‌کند و به میزانی که واردات صورت می‌گیرد تولیدکننده‌های مشابه این کالاها در کشور متضرر شده و اشتغال در کشور دچار رکود می‌شود.
عباسپور با بیان اینکه انتظار حل مشکلات اقتصادی با تکیه به برجام اشتباه است، عنوان کرد: اگر در این دوران دولت حل مشکلات را وابسته به تصویب برجام می‌دانست امروز دیگر بهانه ای برایش باقی نمانده است، برجام تصویب شده و باید فضای اقتصادی متحول شود.

بهانه امروز دولت برای نابسامانی در حوزه اقتصاد چیست؟

وی تاکید کرد: دولت در حال حاضر این توقع و انتظار را در بین عموم مردم ایجاد کرده که با اجرایی شدن برجام در حوزه‌های مختلف شاهد شکوفایی هستیم و اشتغال و تولید رونق پیدا می‌کند.
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا با بیان اینکه بهانه امروز دولت برای نابسامانی در حوزه اقتصاد چیست؟ گفت: در تصویب برجام مجلس که کوتاه آمد، رهبری که با تاکید بندهایی این موضوع را ابلاغ کرد پس دولت باید به دنبال اجرایی کردن شعارهایی باشد که تا به امروز روی آنها پافشاری می‌کرد.
وی گفت: اعتقاد ما این است امروز بحث‌های هسته ای ایران به تعطیلی کشیده شده و رشد و توسعه فزاینده وجود ندارد و سانتریفیوژها از چرخش افتاده است.
این کارشناس سیاسی تصریح کرد: طبق وعده رئیس جمهور این انتظار وجود دارد که چرخ کارخانه‌ها بچرخد اما امروز در کشور 1200 قطعه ساز در حوزه خودرو به خاک سیاه نشسته‌اند و مشکلات شدید دارند و 120 مورد آن در قزوین است.
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در پایان اذعان کرد: در حال حاضر برخی از این قطعه سازها 25 میلیارد تومان طلب دارند و برای 5 میلیون تومان برق آنها قطع می‌شود؛ امروز دولت باید در مسیر حل مشکلات اقتصادی قدم بردارد در مقابل این همراهی دولت باید نسبت به بحث اشتغال و تورم و رکود شکننده پاسخگو باشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان