۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مسئولان فرهنگی از خواب اصحاب کهف بیدار شوند
کد خبر: ۱۱۴۶۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

مسئولان فرهنگی از خواب اصحاب کهف بیدار شوند

استاندار قزوین گفت: مسئولان فرهنگی از خواب اصحاب کهف بیدار شوند و تلاش کنند با بسترسازی مناسب در جامعه شرایطی را فراهم کنند که مردم به حوزه‌های مهمی همچون قرآن هم وارد شوند.

مسئولان فرهنگی از خواب اصحاب کهف بیدار شوند
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، مرتضی روزبه جهاددانشگاهی را مجموعه‌ای خلاق، خوش‌فکر و پیش رو و خطر پذیر دانست و از ورود این مجموعه در فعالیت‌های تازه و مبتکرانه که جزء موارد اساسی و مهم جامعه نیز محسوب می‌شود تشکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما نیز از جهاددانشگاهی همین است و اگر قرار باشد این مجموعه دارای ساختار اداری، بی‌تحرک، بی‌انگیزه، و باری به هر‌جهت باشد از اصالتش دور شده و نمی‌تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.

استاندار قزوین افزود: عنوان جهاددانشگاهی زیبنده این است که افرادی که در آن مشغول به فعالیت هستند از ویژگی‌هایی همچون انگیزه، تعهد و مسئولیت پذیری برخوردار باشند، جای تقدیر و تشکر دارد که جهاددانشگاهی قزوین به‌خوبی از عهده این رسالت برآمده است.

وی درباره مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قزوین خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های خلاقانه و مثبت جهاددانشگاهی که با حداقل امکانات انجام شد، تاسیس مرکز درمان ناباروری است؛ با توجه به ضرورت درمان این مشکل در زوج‌های جوان این مرکز به خوبی در استان شناخته شده و با فراهم آوردن امکانات، خدمات مناسبی را برای رفع مشکلات بسیاری از زوج‌ها ارائه داده است.

جهاددانشگاهی می‌تواند برای اجرایی شدن برنامه‌ها به ارگان‌های دولتی کمک کند

روزبه با اشاره به ظرفیت جهاددانشگاهی افزود: بر ظرفیت‌های بالای مجموعه جهاددانشگاهی واقفیم و در آینده‌ای نزدیک برنامه‌ها و طرح‌هایی را تدوین خواهیم کرد که همسو با تفکر جهاددانشگاهی است و این مجموعه می‌تواند برای اجرایی شدن آن به ارگان‌های دولتی کمک کند.

استاندارقزوین با اشاره به مسئله مهم نذورات فرهنگی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم استانداری فعالیت در زمینه ورود به عرصه نذرهای فرهنگی و بسترسازی برای همه‌گیر شدن آن است.

وی افزود: برنامه‌هایی که برای گرامی‌داشت ساحت امام حسین (ع) برگزار می‌شود از باورهای دینی مردم نشأت می‌گیرد و در برگزاری آن فقط مردم براساس باورهای دینی‌شان سهیم هستند و با نذورات خود هزینه‌های آن را تأمین می¬کنند.

روزبه با اشاره به بسترسازی توسط ارگان‌های فرهنگی درخصوص نذورات فرهنگی گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم دیدگاه درستی در جامعه ایجاد کنیم؛ مسئولان فرهنگی از خواب اصحاب کهف بیدار شوند و تلاش کنند با بسترسازی مناسب در جامعه شرایطی را فراهم کنند که مردم به حوزه‌های مهمی همچون قرآن هم وارد شده و برای حفظ، حراست و آموزش این امانت مهم پیامبر گرامی اسلام نیز هزینه کنند.

انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان