۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین رفع تحریم‌ها درمان قطعی تمام مشکلات کشور نیست / قدرت‌های غربی به فکر منافع ملت ایران نیستند
کد خبر: ۱۱۴۵۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

رفع تحریم‌ها درمان قطعی تمام مشکلات کشور نیست / قدرت‌های غربی به فکر منافع ملت ایران نیستند

هوشیار با اشاره به نقاط ابهام و ضعف‌های ساختاری در برجام گفت: رفع تحریم‌ها اگرچه لازم است، اما درمان قطعی تمام مشکلات کشور نیست بلکه تنها راهکار برای رفع و حل معضلات تکیه به منابع درونی و اقتصاد مقاومتی است.

رفع تحریم‌ها درمان قطعی تمام مشکلات کشور نیست / قدرت‌های غربی به فکر منافع ملت ایران نیستند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، کامبیز هوشیار کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نامه رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور درباره الزامات اجرای برجام گفت: مشروعیت عمل‌کرد دولت‌مردان در تابعیت از رهبر مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه افزود: متن ابلاغیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس جمهور در خصوص چگونگی آغاز اجرای توافق هسته‌ای، نکات قابل ملاحظه‌ای را در برداشت؛ ایشان مصوبه شورای عالی امنیت ملی را با رعایت «۹ شرط یا ملاحظه» مورد تائید قرار دادند.

هوشیار با بیان این‌ اصل که هر کشوری در دنیا به دنبال منافع خود می‌باشد، ابراز کرد: هدف از اجرای طرح برجام رسیدن به تکنولوژی روز و صنایع هسته‌ای است اما به طور قطع می‌شود گفت قدرت‌های غربی به فکر منافع ملت ما نیستد و نباید به وعده‌های آن‌ها اعتماد و اتکاء کرد.

وی در ادامه با بیان این‌که قدرتهای غربی به بهانه برجام و با در دست گرفتن واردات و صادرات قصد نفوذ در کشور را دارند، اظهار کرد: با توجه به این‌که سران فتنه در ترکیب دولت مشاهده می‌شود سهل انگاری‌های زیادی از سوی دولت در مقابله با نفوذ به چشم می‌خورد.

کارشناس سیاسی با توضیح این‌که ایران از زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تا امروز در سایه تحریم‌ها قرار داشته و همین امر باعث پیشرفت کشور شده است، هشدار داد: متاسفانه برخی از عناصر داخلی برای دستیابی به منافع مشترک خود و آمریکا در تلاش هستند و در واقع اثرات ناشی از تحریم ها در داخل کشور را تشدید می کنند.

وی افزود: نباید رفع مشکلات اقتصادی را در گرو مذاکرات با قدرت‌های غربی دانست چرا که آمریکا هر کجا قدم می‌گذارد چیزی جز نیستی و بی‌عدالتی به همراه نمی‌برد.

هوشیار با اعلام این‌که طرف مقابل مذاکره ایران دشمن شماره اول اوست؛ گفت: باید این تفکر در جوامع بین‌المللی ایجاد شود که در صورت هر گونه تخلف از سوی طرف مذاکره، حقوق ملت ایران حفظ و عدالت برقرار شود.

این کارشناس سیاسی در خصوص تهدیدات فرهنگی طرح برجام، تاکید کرد: غربی‌ها با تبلیغات وسیع رسانه‌ای خود را طرف‌دار حقوق بشر و صلح نمایش می‌دهند که نباید از تاثیر این تبلیغات بر اذهان عمومی و جوانان غافل شد.

وی با اشاره به جنگ رسانه ای دشمن علیه ایران اسلامی ادامه داد: تبلیغات سوء علیه انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن از دوران آغاز انقلاب همواره وجود دارد و وظیفه همه خواص و مسئولین این است که با بیان حقایق و روشنگری اذهان عمومی را در برابر بمباران تبلیغاتی آمریکا واکسینه نمایند.

هوشیار با اشاره به نقاط ابهام و ضعف‌های ساختاری در برجام هسته ای، گفت: رفع تحریم‌ها اگرچه لازم است، اما درمان قطعی تمام مشکلات کشور نیست بلکه تنها راهکار برای رفع و حل معضلات تکیه به منابع درونی و اقتصاد مقاومتی است.

این کارشناس سیاسی در پایان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مذاکرات مبنی ابراز کرد: نباید این اجازه را به آمریکا و دولت های غربی داد که به بهانه های واهی مانع پیشرفت علم و دانش در کشور شود، باید با عملکردی مقتدرانه با فتنه‌های دشمن مقابله کرد.

انتهای پیام/

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان